"גולן קונה גולן"

משרד החקלאות וביטחון המזון, בשיתוף מועצה אזורית גולן, מציגים את הפיילוט האזורי "גולן קונה גולן": מכירה ישירה של תוצרת הגולן מחקלאים לצרכנים, אספקת תוצרת חקלאית טרייה ובמטרה לסייע לחקלאים בשיווק התוצרת שלהם, הפיילוט, בהשקעה של 600 אלף ש"ח, בעתיד לאזורים נוספים בארץ

26.01.2025 מאת: פורטל הכרמל והצפון
"גולן קונה גולן"

 

שר החקלאות וביטחון המזון, ח"כ אבי דיכטר: "הפיילוט האזורי "גולן קונה גולן" מייצג מבחינתי אבן דרך משמעותית בתוכנית ביטחון המזון 2050, שתכליתה בהנגשת המזון הגולמי בישראל בשגרה ובחירום. השיווק הישיר מהחקלאי לצרכן ראוי ונכון לא רק משום שהוא יוריד מחירים של תוצרת כחול לבן למשקי הבית, אלא גם ובעיקר כי הוא מחזק את החיבור המיוחד בין החקלאים למשקי הבית, חיבור שמחייב את כולנו במסגרת שיקום החקלאות לאחר המלחמה הן בצפון והן בדרום, שיקום שהופך ממש בימים אלו לשגשוג, בזכות החקלאים היקרים"

 

 

הפיילוט הראשון מסוגו ישווק סל מוצרים אזורי מהגולן ישירות לצרכנים הפרטיים והמוסדיים בגולן, ללא תיווך ויבחן את המודל להקמת מערך ביטחון מזון אזורי בשגרה ובחירום, לשם שמירה על רציפות אספקת תוצרת חקלאית טרייה ובמטרה לסייע לחקלאים בשיווק התוצרת שלהם

 


חודשי המלחמה הארוכים פגעו קשות בפעילות החקלאית בצפון. תשתיתם היצרנית של חקלאים רבים הושמדה, רבים פונו מביתם ואחרים נותרו ללא עובדים. על מנת לחזק את כושר הייצור של המשקים החקלאיים בצפון ולחזק את החקלאים כדי שישובו במהרה לפעילות מלאה, יזם המשרד, בשיתוף המועצה האזורית גולן, פיילוט חדשני ומתקדם להקמתה ולגיבושה של פלטפורמת שיווק אזורי משותף לחקלאים, בה ימכרו מוצרי חקלאות טריים מהצומח ותוצרת חקלאית מגוונת המיוצרת באזור. 


 

הפיילוט השיווקי הייחודי יביא להקמת זירת מכירה אזורית של התוצרת הגולנית, במתכונת "אמזון", שתאפשר שיווק ישיר של "סל מוצרים גולני" מגוון במכירה ישירה מהחקלאי לצרכן. כחלק מהפיילוט יוקם בגולן מתחם למותג הגולני: המותג כולל סל מוצרים רחב ומגוון בירקות, פירות ועוד מיני תוצרת חקלאית מעובדת כשמן זית, ממרחים וריבות מיוחדות והוא מונגש הן לעסקים מוסדיים והן לעסקים פרטיים.


 

ציפי פרידקין, מנהלת אגף תוצרת הארץ, בחטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה, משרד החקלאות וביטחון המזון: "מצב המלחמה פגע מאוד בתפקודם של המשקים החקלאיים והשפיע בצורה קשה על החקלאות כולה. מטרת הפיילוט, להחזיר חקלאים לפעילות יצרנית בהתבסס על עידוד חדשנות ויזמות אזורית, כחלק ממהלך לחיזוק ביטחון המזון במדינה ושמירה על רציפות באספקת תוצרת חקלאית".
 

 

באמצעות המועצה האזורית גולן יסייע משרד החקלאות וביטחון המזון בגיבוש החקלאים בגולן, לשיווק אזורי משותף על בסיס פלטפורמת מכירה משותפת של תוצרת טרייה ותוצרת מעובדת, תחת מותג גולני. הפלטפורמה תחבר בין המקטע החקלאי והעירוני בגולן ותבחן יצירת שיתופי פעולה וחיבורים עסקיים ייחודיים ומתקדמים שיביאו לבניית גאווה מקומית, עידוד צריכת מזון מקומי וחיזוק כלכלת הגולן והחקלאות האזורית. 


 

גיבוש קבוצות מכירה אזוריות, תאפשר מחד מחיר אטרקטיבי ללקוחות הקצה, ומאידך שיווק עצמאי ורווח מיטבי לחקלאים. פרוייקט מסוג זה אמור לייעל את השיווק והמכירה ולעודד את החקלאים לפתח ולהרחיב את פעילותם העסקית. 

 


באמצעות המידע שייאסף בפיילוט, יוכל משרד החקלאות וביטחון המזון לספק לחקלאים מידע עסקי על גיוון הגידולים במשק החקלאי ולחזק את חקלאות האזור. הפיילוט שיתחיל בפברואר השנה, יתבסס על פלטפורמה שיווקית נגישה  וקלה לשימוש והוא תורם משמעותית גם להפחתת טביעת הרגל הפחמנית של שרשרת האספקה החקלאית, כי הוא מקצר את מרחקי שינוע המזון ומצמצם את הצורך במערכות קירור ואחסון לטווח ארוך.


 

לדברי ציפי פרידקין, מנהלת אגף תוצרת הארץ, בחטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה, משרד החקלאות וביטחון המזון: "המשרד ימשיך ליזום ולתמוך בפרויקטים ייחודיים ויצירתיים במטרה לסייע ביצירת ודאות וכדאיות עסקית-כלכלית לחקלאים, שתביא לחיזוקו של הייצור החקלאי בישראל. מהלך זה הוא נדבך במטרת העל של המשרד להגדלת הנגישות למזון טרי ולעיגון אספקת מזון רציפה לתושבי המדינה".

 

תגובות

מומלצים