תקועים במקום 3 בתוצאות בגוגל? כך תעלו למקום ה-1!

אין דבר יותר מתסכל מלראות כיצד גם אחרי חודשים של השקעה בתהליך קידום אתרים ממוקד, המתחרים שלנו נמצאים במקום ראשון או שני בגוגל על מילות מפתח שחשובות לנו, בעוד אנחנו מתנדנדים במיקומים נמוכים יותר.

29.11.2024 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תקועים במקום 3 בתוצאות בגוגל? כך תעלו למקום ה-1!

Photo by Joshua Golde on Unsplash

 

בואו נדבר לרגע על מקומות אבסולוטיים בקידום אתרים

לפני שנרד לעומק למה שאפשר לעשות כדי לשפר את המצב, חשוב להבין שגם כשאנחנו בודקים את המיקום שלנו בכלי מילות מפתח כזה או אחר, אנחנו רואים מיקום שלא משקף את מה שכל הגולשים רואים.

לדוגמה, גולש שמבקר פעמיים רבות באתר שלנו, יראה אותנו במקום גבוה יותר, ואם הוא מבקר יותר אצל המתחרים שלנו, לא סביר שנופיע לפניהם.

במילים אחרות, המקום "האמיתי" שלנו משקף ממוצע ולא מיקום אבסולוטי. הממוצע הזה גם משקף טוב יותר את התזוזות במהלך שינויי האלגוריתם.

המיקום הזה מופיע ב-Search Console ולכן בדרך כלל הוא לא יהיה מספר שלם.   השאיפה שלנו תהיה להגיע למקום 1.x. כלומר, שרוב הזמן העמוד שאנחנו רוצים לקדם ינוע בין מקומות 1 ל-2 בדפי התוצאות שרוב הגולשים רואים.

לדוגמה, מיקום 1.3 משמעותו שמרבית הגולשים רואים אותנו במקום הראשון, אך חלקם רואים אותנו במקום השני.

 

אז רגע? זה אומר שאין טעם בכלים למדידת מיקומים?

ממש לא! כלים למדידת מיקומים יכולים להראות לנו מגמות במיקומים. הם גם מראים באופן ברור יותר מיקומים היסטוריים (בסרצ' קונסול לא ניתן לשמור דוחות, אלא רק להוריד אותם כקובץ נתונים).

 

איך מבצעים ניתוח מתחרים איכותי?

 

איתור מתחרים מובילים

אם כבר דיברנו על כלים לבדיקת מיקומים, יש הרבה כלי SEO שמבצעים בדיקת מתחרים אוטומטית, אבל כל מקדם אתרים חייב לדעת לבדוק את המתחרים שלו גם בצורה ידנית.

הכי פשוט להתחיל עם כמה מילות מפתח תחרותיות במצב "גלישה בסתר" (או VPN אם אתם לא נמצאים בישראל) כדי לא להיות מושפעים מהיסטורית הגלישה שלנו ולראות אילו מתחרים מופיעים באופן עקבי במקומות הראשונים.

הבדיקה הידנית הזו חשובה כדי "להרגיש את השטח" והאמת שגם קצת יותר נוח לסקור את התוצאות בעיניים ולראות איך הן נראות בגוגל.

אחרי שאנחנו מזהים את המתחרים החזקים שלנו, יותר קל לנו להתמקד בהם.

 

ניתוח המתחרים

כאן מגיע השלב של מחקר וניתוח מתחרים בקידום אתרים. את רמת וכמות התוכן שלהם קל יחסית לראות בעין, אבל יש חלקים שעבורם נצטרך להשתמש בכלים ייעודים לקידום אתרים. לדוגמה, כלים לניתוח קישורים (כמעט כל כלי בשוק) או כלים שיראו לנו באופן יותר ברור את מבנה האתר שלהם. כלי מצוין שיכול לעשות את זה בצורה ויזואלית הוא Screaming Frog.

 

במיוחד יש לשים לב לדברים הבאים:

  • האם המבנה מסודר יחסית לפי רמות, או שיש חלק משמעותי של עמודים עמוקים מאוד או עמודים יתומים (בלי קישורים מעמודים אחרים)?
  • האם יש שימוש רב בקישורים פנימיים?
  • האם הקישורים החיצוניים מגיעים מאתרים איכותיים (חשוב לדגום גם ידנית) והאם קצב הוספת הקישורים נראה הגיוני?
  • האם יש שימוש במדיה עשירה כמו תמונות או סרטונים?
  • מהי אסטרטגית התוכן? האם יש הרבה עמודים שמוקדשים לזנב ארוך באופן מוגזם?

הרעיון כאן הוא לנסות ולמצוא נקודת תורפה והיכן אנחנו יכולים לעשות טוב יותר את מה שהמתחרים שלנו עושים כבר.

 

מה עוד אפשר לשפר?
עיבוי והוספת תוכן

אם שמתם לב שיש קבוצות של מילות מפתח עם דירוגים נמוכים יחסית באתר, אולי הגיע הזמן להוסיף עמודים חדשים שיתמקדו במילים האלו או לעבות עמודים ישנים (שכבר יש להם וותק מסוים בגוגל).

כמובן שכדאי להיזהר עם מילות מפתח ארוכות מדי או כאלו שלא ניתן לבנות עבורן תוכן איכותי. לדוגמה, "שרברב בחדרה" עוד נשמע סביר כי חדרה היא עיר גדולה, אבל "שרברב בבית אליעזר" (שכונה בתוך חדרה) כבר נשמע טיפה עקום.

הוספת אלמנטים מיוחדים כדי לתפוס עוד "נדל"ן" בגוגל

אלמנטים מיוחדים הם לא רק סרטונים או תמונות, אלא גם מה שגוגל מכנה "מידע מובנה" או "סכמה". לדוגמה, מאמרים, פירורי לחם (מסלול ניווט), אירועים, שאלות ותשובות ועוד.

במקום סתם לכלול אותם באתר, ההבדל הוא שאנחנו מסמלים אותם לגוג בסימון מיוחד.

יש לסייג ולהדגיש שגוגל משנה לעיתים את השימוש והתמיכה בסכמות מסוימות, כך ששווה לעקוב ולראות עד כמה הן בולטות בתוצאות ומה כתוב בדפי התיעוד הרשמיים של גוגל למפתחים ((Google for Developers. יש סכמות שההטמעה שלהם קצת יותר מורכבת.

מעבר לכך יש גם כרטיסים של עסקים במפות גוגל (Google Business Profile). עסקים מהמפות האלו נוטים להגיע במקומות גבוהים מאוד.

 

חיפוש הזדמנויות לקישורים דרך המתחרים שלנו

אחת הדרכים לחזק את עצמנו היא באמצעות בניית קישורים, ואין דבר יותר אפקטיבי מחיפוש של אתרים שהמתחרים שלהם מקבלים מהם קישורים ואנחנו לא.

אבל גם כאן לא כל הנוצץ זהב הוא: חלק מהמתחרים עשויים להשתמש בקישורים בינוניים או אפילו בקישורי ספאם כדי לנסות ולעקוף את המנגנונים של גוגל. לכן, שוב, חייבים לעשות שיעורי בית ולדגום חלק מהאתרים האלו כדי לראות איך הם נראים באמת.

לדוגמה, אתר שמקבל חלק גדול מהקישורים שלו מבלוגים עלומי שם שמעולם לא שמעתם עליהם ומשתמש בטכניקות של קידום אתרים שחור לא יחזיק מעמד לאורך זמן וכנראה יספוג ירידות בעדכונים הבאים של גוגל (למרות שלא כדאי לסמוך על זה).

לעומת זאת, אתר שמקבל קישור מאתר אוניברסיטאי או אתר ממשלתי עשוי לקבל נקודת יתרון מאוד גדול.

למרבה הצער, לעקוב אחרי הקישורים של המתחרים שלכם זה דבר אחד ולהצליח "להשיג" קישורים דומים זה דבר אחר. חשבו אם יש לכם איזשהו ערך מוסף או הצעה יוצאת דופן שתוכל להשתלם לאתר ממנו אתם רוצים לקבל את הקישור.

 

חידוד תגי מטא וכותרות פנימיות

לפעמיים אנחנו שוכחים את הדברים הכי טריוויאליים של קידום אתרים, כמו למשל שילוב של מילות המפתח בכותרות החיצונית (Title) או הכותרות הפנימיות.

חשוב לעשות בדיקה ולראות שהן משולבות כמו שצריך בדפים הקריטים עליהם להיות רוצים מדורגים: הרבה מקדמים מוסיפים את מילות המפתח באופן מלאכותי, כך שלא נוצר משפט הגיוני.

לדוגמה, אם כל הדף מלא בכותרות כמו "איך בוחרים אינסטלטור בחדרה" או "מה חשוב לדעת על אינסטלטור בחדרה", גוגל יכול לראות את זה כדחיסת מילות מפתח ודווקא לפגוע בדירוגים.

 

לסיכום

  • זכרו שאין באמת דבר כזה מיקומים אבסולוטיים
  • עשו שיעורי בית ובדקו את המתחרים שלכם לרוחב ולעומק
  • נסו למצוא נקודות תורפה שבהן אתם יכולים להיות טובים יותר מהם
  • שלבו מדיה עשירה בעמודים שהם בעיקר טקסטואליים
  • עשו שימוש בסכמה כדי לבלוט יותר בתוצאות בלי לעבוד יותר מדי
  • שימו לב שהכותרות שלכם עברו אופטימיזציה ואין בהן תופעה של דחיסת מילות מפתח

 

תגובות

מומלצים