כך תתנו לעסק שלכם את תשומת הלב שמגיעה לו
אם ננסה להגדיר בצורה מדויקת מה המטרה של כל עסק, אנחנו נגיע למשוואה הפשוטה: המטרה של כל עסק באשר הוא זה לספק שירות או מוצרים ללקוחות. בלי לקוחות, כסף לא יכנס לתזרים ולמעשה העסק ישאר ללא משאבים הדרושים לו כדי להתקיים.
Photo by Mike Petrucci on Unsplash
כך זה היה משחר ההיסטוריה וכך זה גם פועל היום. העניין הוא שתמיד אנחנו נמצאים בסוג של תחרות. אנחנו כל הזמן צריכים להבין איך אנחנו עושים את המקסימום כדי למשוך לקוחות אל החנות שלנו וכדי למקסם את היכולת שלנו לבצע בפועל מכירות שיגדילו את העסק.
למה שיווק זה עסק מורכב
כדי להבין מה אנחנו צריכים לעשות כדי לבלוט מעל כל האחרים, אנחנו צריכים רגע להבין עם אלו אתגרים אנחנו מתמודדים פה בעצם. האמת, ההיגיון כאן די פשוט בסופו של דבר. למשל, אם אתם מנהלים חנות הממוקמת בנקודה אסטרטגית. קודם כל, העוברים ושבים צריכים לדעת שהחנות קיימת והם צריכים לדעת מה אפשר למצוא בחנות.
אנחנו כמובן לא נרצה לתלות שלט בו כתוב באריכות מה יש בחנות, כיוון שהצעד הזה לא יקדם אותנו אל המטרה. מה שאנחנו כן נרצה לעשות זה למשל להציב שלט, אשר העיצוב שלו כבר יכול להסביר בלי הרבה מילים, מה אפשר למצוא בתוך החנות. למשל, אם מדובר על חנות צעצועים, הכיתוב יהיה צבעוני ועם דימויים מעולמות הילדים. אם זו חנות פרחים, העיצוב כמובן יהיה שונה לחלוטין.
שנית, אנחנו צריכים להזכיר לאותם עוברי אורח כי מה שיש בחנות הוא ייחודי ולא כדאי לפספס אותו. הרי בקלות אנחנו יכולים לפספס לקוחות שיגידו לעצמם כי אולי הם יכולים לבוא בפעם אחרת, כיוון שהחנות לא נראית כל כך מרשימה או מלהיבה מבחוץ. הפתרון לכך הוא כמובן, לעטר את המקום בצורה כזו שלא יהיה אפשר להתעלם ממנו.
עיצוב פועל על תת המודע של בני האדם
אנחנו יודעים כי בני האדם לא תמיד יודעים למה הם מקבלים בחירה אחת ולא אחרת במקרים שונים. היום, אנחנו יודעים לומר כי הרבה מהבחירות שלנו מתקבלות דרך התת מודע. כלומר, כאשר אנחנו מתלבטים האם להיכנס לחנות מסוימת או האם לשבת בבית קפה, העיצוב של המקום ישפיע על הבחירה שלנו.
אסתטיקה ושימוש בעיצוב אשר בפועל משרת את הנרטיב של המקום, כל אלו ישפיעו על הלקוחות הרלוונטים ויביאו אותם שוב ושוב לעסק. למשל, אם זוג חברות מחפש מקום לשבת לקפה, סביר להניח כי הן יבחרו במקום שמשדר תחושה של פסטורליות ורוגע. לעומת זאת, אם חברים רוצים לצאת לבר, הרי שככל שהשילוט יהיה מסקרן יותר, עם צבעים עזים, כך סביר להניח כי הם יבחרו בבר הספציפי הזה.
אם כן, כאשר אתם בוחרים שילוט אותיות בולטות לעסק שלכם, אתם כמובן צריכים להתחשב בפן העיצובי ולחשוב, מה השלט אמור לשדר. איך אנחנו מכניסים את המסר שלנו לתת המודע של הלקוחות הפוטנציאלים שלנו.
לבחור את השירות במקום הנכון
שילוט אותיות בולטות זו דרך נהדרת לתפוס את תושמת ליבם של הלקוחות שלנו. בין אם על ידי קישוט של פינות שונות ברחבי העסק ובין לכידת תשומת ליבם של העוברים ושבים. כמובן, אם אתם בוחרים שילוט אותיות בולטות, בחרו בעסק אשר יודע לספק לכם את המוצר הטוב והאיכותי ביותר. כאשר השילוט שלנו נראה טוב, הדבר משדר ללקוחות שלנו כי מדובר על עסק רציני שלוקח את הלקוחות שלנו ואת עצמו ברצינות.