תושבים להקשיב לרס"ן שאדי חלבי
המלחמה הנוכחית הביאה מציאות חדשה שמעולם אזרחי מדינת ישראל לא היו מוכנים לה, מסביר היקל"ר ברשות המקומית דאלית אל כרמל רב סרן במילואים שאדי חלבי, בראיון לפורטל הכרמל והצפון, מסביר לתושבים דברים חשובים שצריך להכיר כדי להתגונן, שאדי:"זו מציאות חדשה שיש להיות מוכן לה".
רס״ן (מיל׳) שאדי חלבי, בן 32, מתגורר בדאלית אל כרמל, באזרחות שאדי הוא בעלים שותף בחברה שעוסקת בתחום מערכות ניהול, מערכות מידע, ואוטומציה עסקית (הייטק). במילואים שאדי הוא קצין הסברה ביקל״ר דאלית אל כרמל. במסגרת התפקיד עוסק שאדי בהכנת האוכלוסייה למצבי חירום בדגש על הנחיות ההתנהגות במצבי חירום שונים: ירי טילים, כטב״ם, רעידת אדמה, שריפה, אסון טבע אחר. כמו גם הסברה לאוכלוסייה בעת אירוע חירום.
בשנה האחרונה עסקו שאדי וכלל יחידת היקל״ר של דאלית אל כרמל בנושא זה ביתר שאת: בניית תוכניות הסברה מותאמות לאוכלוסייה המקומית, פתיחת ערוץ טלגרם וקבוצות וואצאפ מקומיות לשליחת הודעות מותאמות וישירות לאוכלוסייה, בניית בוט עם הודעות נצורות שתוך שניות שולח הודעות הסברה לאוכלוסייה, תליית שילוט בבתי תפילה ובבתי העם, ביקור וליווי במוסדות החינוך והרווחה, בנייה משותפת של תוכניות פעילות בצל פעילות חלקית ודברים נוספים.
שאדי: "תפקידנו להכין את הרשות למצב חירום ולהיות איתה בקשר בכל אירוע חירום, ירי טילים, רעידות אדמה ואסונות טבע. התפקיד שלי להסביר לתושבים איך להתנהג ואיך להימנע מפגיעה במצבי חירום כאלה ואחרים ולהיות מוכנים למצבי חירום, תופרים חליפה הסברתית רחבה לתושבים".
שאדי: "גלעין הכפר אחד המקומות הכי רגישים, פיקוד העורף התחיל במדיניות הכי מוגן שיש, אנחנו עורכים סיורים ומתדרכים את כולם, קשישים, צעירים וילדים, איך להתנהג הכי מוגן במרחב הפרטי שלהם".
שאדי: "יש אנשים שלא איכפת להם להיות מוגנים וזה בא מקטע של אמונה, במיוחד בחברה שלנו שרבים מאמינים שהכל מכתוב ומתנהלים בהתאם, אבל רוב האוכלוסייה מקשיבה להנחיות פיקוד העורף, הם מביעים עניין ורוצים לדעת איך להתנהג, כמות האזעקות שחוותה דאלית אל כרמל הכניסה את האנשים לדריכות למציאות שזה לא מה שהיה פעם וצריך להתמגן".
שאדי: "האתגר הכי גדול שלי כקצין הסברה ביקל"ר שאנחנו עושים הכשרות וקורסים, השתלמויות ורענון, אנחנו מפינו את כל אמצעי התקשורת למען האוכלוסייה, דרכי תקשורת ישירים ועקיפים, דרך קבוצות וואצאפ מקומיות, הקמנו קבוצת וואצאפ ייעודית יחד עם יקל"ר עוספיה, שדרכה מעדכנים את התושבים באופן ישיר ברגע אמת".
"עונים לתושבים על השאלות שלהם כמו למשל למה יש פיצוצים ואין אזעקות, אז אנחנו מסבירים שהיו פיצוצים שלא מסכנים אותנו, לא הטילים ולא היירוטים, ולכן לא הופעלו אזעקות, אבל את הדי הפיצוצים אנחנו שומעים, את התושבים זה מאד מרגיע שאנחנו עונים להם ישירות. כיום יש כ-3000 אנשים בקבוצות האלה".
שאדי: "יש לחדד כי, איפה שלא הקשיבו להנחיות פיקוד העורף לצערי היו אבידות ונזקים בגוף, בנפש וברכוש, ואיפה שצייתו להנחיות פיקוד העורף אנשים ניצלו".
"בדליה ועוספיה, הרשות המקומית, משרד הרווחה ומרכז הקשיש, נמצאים בקשר שוטף איתנו ואנחנו מקבלים מהם את כל הנתונים, אנחנו עורכים סיורים יזומים עם יחידות הנוער, מדלת לדלת, יש רוח התנדבות של הנוער שמתנדב בשני הכפרים, בני הנוער דופקים על דלתות ומחלקים פליירים, ומצטרפים אלינו לסיורים בקרב האוכלוסייה המבוגרת, כדי להסביר להם איך להתנהג".
"אנחנו מתאימים את עצמנו לאוכלוסייה, הצעירים שמתחברים לדיגיטל מקבלים את כל ההנחיות ואילו המבוגרים צריך להגיע אליהם פיזית בצורה יזומה".
שאדי מוקיר את עמותת המילואימניקים הדרוזים שקמה לאחרונה, ותומכת בכל המילואימניקים הדרוזים.