לקראת יום בגדי יד שנייה

סקר ויצו מגלה כי 20% מדווחים שהעלייה ביוקר המחיה היא גורם משמעותי בקנייה בחנויות יד שנייה, 61% מהציבור מדווח כי תרם בעבר בגדים לחנויות יד שניה לעומת זאת 28% מהציבור הישראלי קנה בגדים בחנות יד שניה.

22.08.2024 מאת: פורטל הכרמל והצפון
לקראת יום בגדי יד שנייה

אורה כורזים צילום כפיר סיון

 

20% מקוני יד שנייה מדווחים שהעלייה ביוקר המחיה היא גורם משמעותי לכך.

 

יו"ר ויצו ישראל אורה כורזים: "ממצאי הסקר ממחישים כי לעלייה ביוקר המחייה יחד עם הביקוש הגובר לבגדי וינטייג' ואופנת קיימות, יש השפעה ישירה על רכישת בגדי יד שניה. הציבור מודע לחשיבות תרומת בגדים לחנויות יד שנייה אך חושש לרכוש בשל חוסר היכרות עם עולם יד השנייה, שתופס תאוצה והופך להיות טרנד עולמי"

 

 

בקרב אלה שכבר קונים יד שנייה, הגורם המרכזי שיכול לעודד אותם לקנות יותר הוא מחירים אטרקטיביים. כך גם בקרב אלה שטרם קנו בחנות יד שנייה, הגורם המרכזי שיעודד אותם לקנות – מחירים אטרקטיביים.

 

כך עולה מסקר של ויצו שנועד לבחון את הרגלי הציבור בקניית בגדים בחנויות יד שניה, לקראת 'יום בגדי יד שנייה העולמי' שיחול השנה ביום ראשון הקרוב ה 25.8.24. הסקר נערך על ידי מכון המחקר רושינק. מדובר בסקר אינטרנטי בקרב 620 משיבים; מדגם אקראי, ארצי ומייצג, של גילאי 16 עד 64, המחוברים לאינטרנט. 

 

'יום בגדי יד שנייה העולמי' נועד להעלות את המודעות והחשיבות של רכישת בגדי יד שנייה, ההשפעה על עולם האופנה ומחזור בגדים, באמצעות פעילויות חברתיות כמו תרומת בגדים לעמותות, החלפת בגדים עם חברים וקרובי משפחה, קניית בגדים בחנויות יד שניה ועוד.

 

מהסקר עולה כי בקרב קוני ביגוד והנעלה בחנויות יד שנייה, זוהה ייצוג יתר בקהלים - נשים, גילאי 16-29 ויהודים: 28% מדווחים כי רכשו יד שנייה בשנה האחרונה, עלייה של 7% ביחס להרגלי הרכישה שלהם בשנה הקודמת, מהם 34% נשים לעומת 26% גברים, 40% צעירים בגילאי 16 עד 29,  31% יהודים לעומת 23% ערבים.

 

לדברי יו"ר ויצו ישראל אורה כורזים, "ממצאי הסקר ממחישים כי לעלייה ביוקר המחייה יחד עם הביקוש הגובר לבגדי וינטייג' ואופנת קיימות, יש השפעה ישירה על רכישת בגדי יד שניה. הציבור מודע לחשיבות תרומת בגדים לחנויות יד שנייה אך חושש לרכוש בשל חוסר היכרות עם עולם יד השנייה שתופס תאוצה והופך להיות טרנד עולמי, כמו מגוון ההיצע של פריטים, פריסה של חנויות ברחבי הארץ, איכות הבגדים. אנו רואות יותר ויותר נשים, גברים, בנות ובני נוער, פאשניסטים ומובילי דעה מבקרים בחנויות הביגודית שלנו כדי למצוא פריטי לבוש ייחודים ואיכותיים במחירים חברתיים, ובכך להיות מוביל אופנתי במחיר חברתי ולתרום לחברה ולסביבה."

 

כורזים מדגישה כי "כל הכנסות הביגודית מיועדות לסיוע לנשים, נערות וילדים הנמצאים במעגל האלימות והרווחה. כמו כן, אנשים המופנים אל חנויות הביגודית מהרווחה זכאים לקבל פריטים ללא תשלום עבור כל אחד מבני המשפחה, ארבע פעמים בשנה."

 

"התרומות המגיעות אלינו - בגדים, נעלים, אביזרים, כלי בית, משחקים וספרים נבדקות וממוינות בקפידה. אלה הראויות עוברות למכירה בחנויות ואף לעיתים עוברות שיפוצים ככל הניתן ומועברות למכירה ולשימוש חוזר. יתרת התרומות עוברות למחזור. אנו מזמינות את כולן.ם לבוא ולחגוג אתנו בסייל ובסטייל את יום בגדי יד שנייה העולמי."

 

במענה לשאלה באיזו מידה המצב הכלכלי והעלייה ביוקר המחייה גרמו לך לקנות בגדים ונעלים בחנות יד שנייה, 20% ציינו כי העלייה ביוקר המחייה מהווה גורם משמעותי ברכישת יד שנייה, 29% דווחו כי במידה חלקית ואילו 26% ציינו שהמצב הכלכלי והעלייה ביוקר המחייה השפיעו במידה מועטה.

 

הסקר בדק את החסמים לקניית יד שנייה ומצא כי החסם העיקרי העומד על 50% הינו שימוש קודם על ידי מישהו אחר, חסם נוסף שעמד על 26% שאין חנות יד שנייה בסביבת המגורים, ואילו 13% מהנשאלים ציינו כי חשש מאיכות הבגדים מהווה חסם עבורם.

 

בקרב אלו שאף פעם לא קנו בחנויות יד שניה, המוטיבציות העיקריות שעשויות לעודד קניית יד שנייה:

32% ציינו הידיעה שהמחירים אטרקטיביים תגרום להם לרכוש בחנות יד שנייה, 28% ציינו כי המוטיבציה העיקרית שעשויה לגרום להם לקנות היא נגישות החנויות בקרבת סביבתם, 25% ציינו שאדע שהפריטים יחודיים, 19% ציינו שחשוב להם לדעת שמרבית הרווחים נתרמים לעמותות שונות,

ו 17% ציינו כי הידיעה שקניית בגד יד שנייה תעזור לשמור על כדור הארץ תגרום להם לרכוש בחנות יד שנייה.

 

בקרב אלה שקנו בעבר ביגוד בחנויות יד שניה, המוטיבציות העיקריות שעשויות לעודד קניה נוספת: 59% ציינו מחירים אטרקטיביים, 45% ציינו קרבה פיזית למיקומן של החנויות, 40% ציינו מציאת פריטים ייחודיים בחנויות, 27% ציינו כי יקנו בחנות יד שנייה אם ידעו שמרבית הרווחים נתרמים לעמותות שונות, ו 27% התייחסו לחשיבות השמירה על כדור הארץ. 

 

ויצו, הארגון החברתי הגדול בישראל, מפעילה מאז 1950 את רשת חנויות יד השנייה - "הביגודית". זוהי רשת בגדי יד-שנייה הגדולה בישראל, בפריסה ארצית על פני 45 חנויות מקריית שמונה ועד אילת,

הביגודית נותנת מענה לשילוב בין אופנה וסטיילינג לערכים של תרומה לחברה, שמירה על איכות הסביבה וכדור הארץ, קיימות ומחזור, וכל זאת תוך מתן מקום והזדמנות לגיל השלישי להתנדבות בעלת ערך ומשמעות חברתית רבה עבור החברה בישראל.

יצוין כי לאחרונה ויצו השתלבה במדד האחריות התאגידית של ארגון מעלה, כארגון החברתי הראשון שבחר לעשות זאת, מתוך הבנה שאחריות תאגידית היא חלק בלתי נפרד מויצו בכל תחומי פעילותה למען עשרות אלפי לקוחותיה מדי יום - משפחות, נשים, נערות ונערים, פעוטות והגיל הבכיר.

 

בחנויות הביגודית של ויצו יחגגו את 'יום בגדי יד שנייה העולמי' במהלך השבוע הקרוב בהפנינג מכירות עם סיילים, הטבות ייחודיות, מבצעי 1+1 ועוד.

 

לרשימת הביגודיות ושעות הפתיחה – קישור

 

תגובות

מומלצים