להתחסן נגד קדחת דנגי

קדחת דנגי נגרמת ע"י אחד מ-4 זנים של נגיף הדנגי, ומועברת ע"י עקיצות יתושים. היתושים מתרבים בעיקר בעונות חמות ולחות, כאשר הנגיף והיתושים נפוצים בעיקר באסיה, אפריקה, דרום ומרכז אמריקה, האיים הקריביים והאוקיינוס השקט, אך דווחו גם מקרי העברה מקומית במספר מדינות באירופה, כגון: ספרד צרפת ואיטליה.

11.09.2024 מאת: פורטל הכרמל והצפון
להתחסן נגד קדחת דנגי

 

המרכז הרפואי בני ציון, היחיד מבין בתיה"ח בצפון שבו זמין החיסון החדש בישראל כנגד קדחת דנגי 
 

מנהלת היחידה למחלות זיהומיות ומרפאת המטיילים במרכז הרפואי בני ציון  ד"ר מירית הרשמן - סרפוב: "יתושי הAedes המעבירים את המחלה, נמצאים גם בישראל, אולם עד כה לא תועדה העברה מקומית של המחלה בישראל, אלא רק מקרים מיובאים מחו"ל. המחלה תופיע לרוב בין יומיים עד 14 ימים לאחר עקיצת היתוש ותתבטא בחום, כאבי ראש, הקאות, כאבי שרירים, מפרקים ופריחה. שכיחות הסיבוכים עולה כאשר נדבקים בפעם השנייה במחלה ע"י זן אחר של הנגיף מתוך 4 הזנים המוכרים". 

 

ד"ר מירית מוסיפה, "למעט טיפול תמיכתי, אין טיפול ספציפי למחלה ולנוכח סכנת הסיבוכים בחשיפה חוזרת לנגיף בטיולים, היתה חשיבות עצומה בפיתוח חיסון מתאים!"

 

מנהלת היחידה למחלות זיהומיות ומרפאת המטיילים במרכז הרפואי בני ציון, מציינת: "החיסון שנרשם לראשונה בישראל כנגד הנגיף בשם QDENGA של חברת Takeda, מיועד לנוסעים לאזורים עם סיכון להעברת הנגיף, בני 4-60 שנים, שחלו בקדחת הדנגי לפחות 6 חודשים לפני מתן החיסון ללא צורך בבדיקת נוגדנים מקדימה".

 

"החיסון, שהינו חי מוחלש, ניתן ב-2 מנות במרווח של 3 חודשים, אך  מטייל יכול לצאת לטיול גם עם מנה אחת של חיסון המקנה הגנה מסוימת מפני הידבקות אם לא הספיק לפנות למרפאה 3 חודשים טרום מועד הטיול ולהשלים את המנה השנייה עם חזרתו לארץ  אם יש צפי לחשיפה עתידית", אומרת  ד"ר הרשמן-סרפוב, שיוצאת בקריאה, "בואו להתחסן! החיסון ניתן לרכישה במרפאת המטיילים בביה״ח בני ציון. לשאלות נוספות בנושא ניתן לפנות למרפאתנו בטלפון 048359624". 

 

פורטל הכרמל

תגובות

מומלצים