הוקרה לאחות שהצילה תינוקות במלחמה

פניות לבנק החלב של אימהות שנפצעו ב 7.10, אשר אינן יכולות לשמר את ייצור החלב, ושל משפחה שבה האימא נרצחה וביקשו לקבל חלב לתינוקות. סיפורה הנדיר של טלי צים אחות פגיית כרמל הצליח לרגש את כולם והוא נבחר כסיפור גבורה יוצא דופן מטעם החברה הישראלית לאיכות ברפואה וזיכה את טלי באות הוקרה.

17.09.2024 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הוקרה לאחות שהצילה תינוקות במלחמה

צילום דוברות ביה"ח כרמל

 

סיפורה הנדיר של אחות פגיית כרמל טלי צים, שהצילה במהלך המלחמה באמצעות חלב אם תינוקות שרק נולדו, זיכה אותה באות הוקרה מיוחד כסיפור גבורה יוצא דופן מטעם החברה הישראלית לאיכות ברפואה . " זאת זכות ענקית עבורי לעזור לתינוקות ולאימהות בשעתן הקשה ואני מודה על הזכות הזאת ". אמרה האחות טלי.

 

מתוך עשרות רבות של סיפורי גבורה שסופרו והוגשו במסגרת הכנס השנתי לאיכות ברפואה בנושא איכות בשגרת חירום, סיפורם של תינוקות המלחמה סופר כסיפור יוצא דופן.
 

סיפורה הנדיר של טלי צים אחות פגיית כרמל הצליח לרגש את כולם והוא נבחר וזיכה את טלי באות הוקרה מכובד ומיוחד לסיפור יוצא דופן.

 

טלי צים מאירמן עובדת כבר 25 שנה במסירות כאחות בפגייה ויועצת הנקה בכירה בביה"ח כרמל מקבוצת כללית. מאז פרוץ המלחמה היא מתנדבת בבנק החלב הארצי בצוות הפסטור של בנק החלב . במהלך המלחמה היא גם דאגה לחלב לתינוקות שאימותיהם נהרגו עם פרוץ הזוועות ב 7.10 .


 

טלי מספרת ," במהלך אותה שבת נוראית, התחלתי לקבל טלפונים מנשות קבע , מטופלות שלי ממרפאת ייעוץ ההנקה אותה אני מנהלת מזה 7 שנים במרפ"א צפון במסגרת שירות מילואים. אחת האימהות סיפרה שהוקפצה חזרה לבסיס בשל תפקידה מחופשת הלידה  (שבועיים לאחר לידה) וכי עליה לעזוב את התינוקת שלה אותה היא מניקה. אין לה רזרבות של חלב אם שאוב והיא מאוד רוצה לשמר את ההנקה . בהמשך גם פנו אליי אימהות נוספות חלקן כבר חזרו לשרת בשירות קבע, אשר אינן מצליחות לשמר את כמויות החלב שלהן בשאיבה כפי שהיו רגילות.

 

בנוסף היו פניות לבנק החלב של אימהות שנפצעו ב 7.10, אשר אינן יכולות לשמר את ייצור החלב, אימהות שבשל הסטרס והמתח הרב אינן מצליחות לשמר את ייצור החלב.
 

והגיעו  פניות מרגשות של אבא ומשפחות אשר האימא נרצחה וביקשו לקבל חלב כמזון שינחם ויעזור לתינוקות להתמודד עם האובדן, או כפי שקראתי לכך "מנה של אימא ".

 

גם בקבוצת הווצאפ של המניקות בקבע התחילו בקשות לתרומות חלב אם מנשים אחרות והרגשתי שאני צריכה לעשות משהו אשר יעזור לנשות הקבע המקסימות הללו לבצע את עבודת הקודש שהן מבצעות ולשרת את המדינה , אך יחד עם זאת לשמר את חלומן להניק ולשמר את ייצור החלב שלהן עבור תינוקן ולדאוג להן לחלב בטוח עבורם " .


 

טלי פנתה והתייעצה עם מנהלת בנק החלב, ד"ר שרון ברנסבורג צברי ולאחר סבב התייעצויות יצאה הנחיית חירום לגבי אספקת חלב אם מהבנק , בה צוין כי כל אישה אשר נדרשת לחזור לשירותה בצבא, בין אם גויסה במילואים ובין אם שירות קבע תהיה אוטומטית זכאית לקבלת חלב מבנק החלב .

 

" זאת זכות ענקית עבורי לעזור לתינוקות הקטנים ולאימהות בשעתן הקשה ואני מודה לכולם על הזכות הזאת ועושה אותה באהבה גדולה ". אמרה האחות טלי.

 

אהובה טל מנהלת האחיות בכרמל ברכה והודתה לטלי על תרומתה והנתינה יוצאת הדופן שלה ואמרה " טלי מתנדבת ופועלת בבנק החלב היחיד בישראל של מד"א מיום הקמתו. במשך שנים טלי מנהלת מרפאת הנקה לנשות צה"ל בקבע  כחלק ממילואים שלה בעצמה ובעת הקרבות ובלחימה בחזית טלי מעניקה ופועלת בבנק החלב בנוסף לעבודתה למען התינוקות וההורים הצעירים ומכל הלב " .

 

פורטל הכרמל

צילום דוברות ביה"ח כרמל

תגובות

מומלצים