תגובת מועצת ינוח ג'ת בעניין והיב ביבאר
בעקבות הפרסום אודות חייל המילואים והיב ביבאר שחשבונו עוקל בשל חוב למועצה המקומית, ראש מועצת ינוח ג'ת שיח' והיב סיף בתגובה אומר: "מח' הגבייה פנתה לאותו תושב הן בכתב והן טלפונית לצורך הסדרת חובו לרשות, אך מסיבותיו לא הגיע להסדיר את חובו", לדברים.
בתגובה לכתבה שפרסמנו תחת הכותרת "מועצת יאנוח ג'ת עיקלה חשבון של תושב מילואימניק", שיח' והיב סיף, ראש מ.מ. יאנוח ג'ת ומזכיר פורום הרשויות המקומיות הדרוזיות והצרקסיות, בתגובה: "לגופה של טענת התושב, העובדות אינן מדוייקות בלשון המעטה, ומחמת צנעת הפרט המועצה לא תחשוף את כלל העובדות הנוגעות לתושב.
לאחרונה, מח' הגבייה ברשות פעלה בפניות לתושבים טרם נקיטת הליך כלשהו, הן במכתב התראה והן טלפונית, והזמינה את כלל התושבים החייבים בארנונה, בכדי להגיע לרשות ולסלק את החובות.
במקרה הספציפי של התושב הזה, מח' הגבייה פנתה אליו הן בכתב והן טלפונית לצורך הסדרת חובו לרשות, אך מסיבותיו לא הגיע להסדיר את חובו, ולא נשמעה מפיו כל טענה ו/או לא פנה בשום בקשה או הודעה שהוא משרת במילואים או טענה אחרת, ומשכך מח' הגבייה נקטה בהליך של הטלת עיקולים ורק לאחר מכן, התושב פנה לרשות, לצורך הסדרת החוב, והרשות באה לקראתו והציעה לו הסדר אשר מתאים ליכולותיו ובהתחשב במצבו, אך התושב בחר לא לשלם ופנה לעיתונות.
למותר לציין, כי בניגוד לטענותיו של התושב, ועל פי אישור שהוא המציא, הוא משרת במילואים החל מ- 6/2024 ולא מאז פרוץ המלחמה.
בנוסף, ובניגוד לטענתו של התושב, הרשות לא דרשה ממנו לשלם את הסכומים "במיידי ללא דיחוי", נהפוך הוא, הרשות באה לקראתו והציעה לו הסדר לפי יכולותיו לרבות הנחה ופריסה בתשלומים לפי דרישתו, אך התושב, שוב בחר לא לשלם את חובו.
הרשות פועלת ותמשיך לפעול לשמירה על המנהל התקין ולהגדיל את אחוז הגבייה בארנונה למען מתן שירות איכותי לתושבים".