תמיכה רגשית בילדים במהלך גישור גירושים

גירושים הם אחד האירועים המשמעותיים והמאתגרים ביותר שילדים יכולים לחוות. בעוד שגישור גירושים יכול להפחית את העימותים בין ההורים, חשוב לזכור שהילדים עדיין זקוקים לתמיכה רגשית מיוחדת במהלך התהליך. הבנת הצרכים הרגשיים של הילדים ומתן מענה מתאים יכולים לסייע להם להתמודד טוב יותר עם השינויים בחייהם.

04.10.2024 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תמיכה רגשית בילדים במהלך גישור גירושים

FREEPIK

 

הבנת ההשפעה הרגשית של גירושים על ילדים מגוון הרגשות - גירושין מהווים אירוע משנה חיים עבור כל בני המשפחה, אך עבור ילדים, ההשפעה יכולה להיות עמוקה ומורכבת במיוחד. ילדים עלולים לחוות מגוון רחב של רגשות עזים ומבלבלים במהלך תהליך הגירושין של הוריהם.

עצב ואובדן - עצב עמוק ותחושת אובדן הם תגובות נפוצות, כאשר הילדים מתמודדים עם שינוי דרמטי במבנה המשפחתי המוכר להם.

כעס ותסכול - לצד זאת, רבים חווים כעס ותסכול, לעתים כלפי אחד ההורים או שניהם, ולפעמים כלפי המצב בכללותו.

חרדה וחוסר ביטחון - חרדה וחוסר ביטחון הם גם תחושות שכיחות, כאשר הילדים מתמודדים עם אי-ודאות לגבי העתיד ושינויים בשגרת חייהם.

אשמה ובלבול - לבסוף, רגשות של אשמה ובלבול יכולים להציף את הילדים, במיוחד אם הם מרגישים שהם אחראים בדרך כלשהי לפירוד של הוריהם או אם הם מתקשים להבין את המצב המורכב.

 

כיצד גישור גירושין יכול לסייע?

הפחתת קונפליקטים

אחד היתרונות הבולטים של גישור גירושין הוא הפחתת הקונפליקטים בין ההורים. כאשר ההורים מצליחים לנהל דיאלוג מכבד ולהגיע להסכמות בדרכי שלום, הדבר מפחית משמעותית את רמת המתח והעוינות שהילדים נחשפים אליה, מה שיכול להקל על מצוקתם הרגשית.

יצירת מסגרת לתקשורת בריאה

גישור מסייע ביצירת מסגרת לתקשורת בריאה בין ההורים, מה שמשפיע ישירות על רווחתם של הילדים. כאשר ההורים לומדים לתקשר באופן יעיל ומכבד, הם מספקים מודל חיובי לילדיהם ומייצרים אווירה תומכת יותר עבורם.

התמקדות בצרכי הילדים

לבסוף, אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של גישור הוא ההתמקדות בצרכי הילדים כחלק מרכזי בתהליך. מגשר מיומן יעזור להורים לשים את טובת הילדים בראש סדר העדיפויות, ולקבל החלטות שמתחשבות ברווחתם הרגשית והפיזית של הילדים. גישה זו מבטיחה שקולם של הילדים נשמע, גם אם לא באופן ישיר, ושהאינטרסים שלהם מוגנים לאורך כל התהליך.

 

דרכים לתמיכה רגשית בילדים במהלך גישור

שמירה על שגרה - ילדים זקוקים ליציבות, במיוחד בתקופות של שינוי. נסו לשמור על שגרת היום-יום שלהם ככל האפשר.

עידוד ביטוי רגשות - עודדו את ילדיכם לדבר על רגשותיהם. הקשיבו ללא שיפוטיות וספקו תמיכה אמפתית.

מתן מידע ברור ומותאם - ספקו לילדים מידע על המצב בצורה ברורה ומותאמת לגילם. הימנעו מלשתף פרטים מיותרים או מבלבלים.

הבטחת אהבה ותמיכה - חזקו את הביטחון של ילדיכם על ידי הבטחת אהבתכם הבלתי מותנית ונוכחותכם בחייהם, ללא קשר לשינויים במבנה המשפחתי.

שילוב מקצועי בתהליך הגישור של ייעוץ פסיכולוגי - שקלו לשלב יועץ או פסיכולוג ילדים בתהליך הגישור. מומחה יכול לספק תובנות חשובות לגבי צרכי הילדים ולהציע אסטרטגיות תמיכה.

קבוצות תמיכה - קבוצות תמיכה לילדים להורים גרושים יכולות לספק מרחב בטוח לשיתוף חוויות ורגשות עם ילדים אחרים במצב דומה.

סימנים שילד זקוק לתמיכה נוספת - שימו לב לסימנים המעידים שילדכם עשוי להזדקק לעזרה מקצועית, כמו: שינויים קיצוניים בהתנהגות או במצב הרוח, ירידה בביצועים בבית הספר, התבודדות חברתית, תלונות גופניות תכופות (כאבי ראש, בטן)

 

לסיכום

תמיכה רגשית בילדים במהלך גישור גירושים היא קריטית להסתגלותם הבריאה למצב החדש. על ידי הבנת הצרכים הרגשיים של ילדיכם, שמירה על תקשורת פתוחה, ומתן תמיכה עקבית, תוכלו לעזור להם לנווט את התקופה המאתגרת הזו.

זכרו, המטרה היא לא רק לסיים את הגירושין, אלא לבנות בסיס איתן לעתיד המשפחתי החדש. לקבלת ייעוץ מקצועי וליווי אישי בתהליך גישור הגירושין, אתם מוזמנים לבקר באתר של עו"ד ומגשרת סיגל גאיה כסיף . בבלוג האתר תמצאו מידע מקיף ונרחב על דילמות מחדר הגישור, ותוכלו לקבוע פגישת ייעוץ ראשונית לצורך התאמת התהליך לצרכי המשפחה שלכם.

 

תגובות

מומלצים