תואר ראשון בניהול: הבסיס שיוכל להפוך אתכם למנהלים מעולים!
הצבת מנהלים יעילים ומוסמכים, חיונית להצלחתו הכוללת של כל ארגון. עם זאת, לעתים קרובות המנהלים נבדקים אך ורק על פי פרמטרים אובייקטיבים (כמו יצירת הכנסה כוללת או ידע במיומנויות קשות), ואילו בדיקת הכישורים הבינאישיים והאסטרטגיות הניהוליות שלהם אינה זוכה לתשומת הלב הראויה.
כתוצאה מכך מנהלים עשויים להגביר את שיעורי העזיבה של עובדים ולפגוע בפרודוקטיביות הכוללת של הצוות.
בעת הצבת מנהל חדש בארגון, לא די לוודא שהוא בעל תואר ראשון בניהול ולהתמקד רק בידע הטכני, האובייקטיבי שלו אלא לבדוק גם את תכונות האופי והמיומנויות הרכות שלו שיקבעו בסופו של דבר אם מדובר במנהל טוב או במנהל מעולה.
יכולת ללמד אחרים
מנהלים טובים הם אנשים ששולטים בידע הטכני שלהם, מוכנים ללמוד ללא הרף ולהגדיל את היכולת המקצועית שלהם.
מנהלים מעולים הם אנשים שיכולים לזקק את הכישורים שלהם ולהמיר אותם לדרכים המאפשרות להם ללמד ולהעביר את הידע שרכשו לאחרים.
ככול שהמנהל רוכש יותר ידע ויכולות הוא אמור להיות מסוגל לחלוק את המומחיות שלו עם העובדים הזוטרים יותר. אמנם, מידור הצוות ממידע מסוים הוא די נורמלי, אבל כאשר הידע בארגון מרוכז כולו בידי אדם אחד, אם הוא יחליט לעזוב ייגרם אסון לארגון. מנהל שיכול לאמן וללמד את העובדים שלו בבטחה וביעילות, הוא זה שישפר להפליא את עבודתם.
מנהל מעולה מתמצא בכול הנושאים המדווחים אליו ישירות. ואם קיימים פערי ידע, המנהל המעולה ישנס מותניים כדי ללמוד את הידע החסר ולהמשיך לתחזק את בסיס המיומנויות שלו. במקרה שחבר צוות זוטר יעזוב, מנהל מעולה יכול למלא את תפקידו בלי בעינה ולמנוע הפרעה כלשהי לרמת הפרודוקטיביות של הצוות שלו.
יכולת בין אישית
מנהלים טובים הם אנשים שיכולים לשמש כנציגי המחלקה שלכם בתוך הארגון שלכם.
מנהלים מעולים הם אלה שיעבדו באופן יזום עם עמיתים אחרים בחברה כדי לבנות מערכות יחסים ולמצוא דרכים לשיתוף פעולה אסטרטגי. מנהל מעולה מכיר את העובדים ויודע כיצד ליצור אינטראקציה טובה עם כל אחד מהם. מנהלים מעולים הם נוחים ומסוגלים להביע את עצמם באופן מקצועי בכול מצב.
קונפליקטים בעבודה בכול רמה, הם כמעט בלתי נמנעים. עם זאת, תפקידו של המנהל הוא לתווך בין חברי הצוות עליהם הוא אחראי. אמפתיה ויכולת לפתרון בעיות אסטרטגי מובילות להצלחה במקרים שכאלה.
שימו לב, למרות שהמנהל עשוי להיות בעל ידע טכני מעולה, אם הוא לא מסוגל לפתור את סוגי הקונפליקטים המתעוררים במהלך הניהול השוטף של הצוות, הקונפליקט עלול להתדרדר לתרחיש שידרוש את המעורבות של המנהל הבכיר יותר.
אינטליגנציה רגשית
מנהלים מעולים הם בעלי מודעות עצמית ביחס לתפקיד שלהם, מה שמאפשר להם לדעת בדיוק כיצד התפקיד והצוות שלהם פועלים במבנה הארגוני הגדול יותר. מנהלים מעולים יכולים להמליץ ולספק רעיונות שיענו על הצרכים של כל רמות הצוות. הידיעה מתי ואיך להאציל סמכויות היא קריטית להצלחת הצוות.
לפעמים, המנהל לוקח על עצמו יותר מכפי שנדרש, מתוך מחשבה שייקח לו יותר זמן להסביר לאחרים מה לעשות. גישה זו לא רק פוגעת בלחץ הנפשי שלו אלא גם מטילה את משימת הפרודוקטיביות של כל הצוות על אדם אחד. תפקוד שכזה גורם ללוקליזציה של הייצור ומונע מהמנהל לנהל (למשל, לסקור תוצרים או לתכנן אסטרטגיות ברמת המאקרו).
לסיכום, מנהלים מעולים מפגינים תכונות אופי שעוזרות להם להעצים את חברי הצוות שלהם, לשתף פעולה עם מחלקות אחרות ולתרום לצמיחה הארגונית. מנהלים מעולים מקפידים על ניהול מובנה של עומסי העבודה כדי להבטיח שהם והעובדים שלהם מצוידים בגמישות הדרושה להתמודדות עם מגוון המשימות. ידע טכני בלבד לא יכול להצביע על הצלחה ניהולית. אדרבא, כושר ארגון, אמפתיה והבנת המבנה הארגוני, הם אלה שהופכים את המנהל הטוב למנהל מעולה.