ביטול צוואה הדדית המשמעויות הנלוות לה

המציאות הפוסט מודרנית מעמידה בפני רבים מאיתנו שאלות והתמודדויות שדורות קודמים לנו לא היו צריכים להתמודד איתן. האם קרנות הפנסיה אכן ישלמו את עצמן? האם יש לנו בטחונות ליום המחר גם כאשר הזוגיות שלנו מתרופפת? האם הקריירה שלנו אכן תבטיח אותנו בערוב ימינו?

19.09.2024 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ביטול צוואה הדדית המשמעויות הנלוות לה

 

רבים כבר אינם מוכנים לשים את האושר שלהם אחרי הביטחון הכלכלי שלהם בסדרי העדיפויות ובוחרים באופציות שונות ומגוונות המאפשרות להם את החופש ומגוון האפשרויות לביצוע פעולות שונות ומגוונות בלי להיות תלויים בכלכלה. אמנם, מדובר בהליכים ובמסלולים שהם הרבה יותר מסוכנים, אבל בעולם תנודתי כמו זה המתקיים כיום, אין זה פלא כי גם הבחירות של אנשים פרטיים הופכות להיות הרבה יותר קיצוניות ויוצאות דופן.

בעידן כזה, יותר ויותר צעירים נשענים על הצוואה של ההורים. כאשר הניעות המעמדית נוחה יותר, רבים גם מאבדים את הרצון לשנות או לשפר את מעמדם ויתרה מכך, כאשר מעמד הביניים הולך ומתרחב ואילו המעמדות העליונים הולכים ומצטמצמים ואילו השוק עצמו נעשה יותר ויותר מנותק ממעמד הביניים, כשהוא מרוכז בידי גורמים ספציפיים בלבד, יותר ויותר צעירים נשענים על הצוואה ולא על האפשרויות לרווח עצמאי.

עם זאת, במקרים מסוימים חל ריב במשפחה או שיש שינויים במעמדם של בני הזוג המורישים, יש מקרים של גירושים או עזיבה של אחד מבני המשפחה את דרכה של המשפחה. במקרים אלו נערך ביטול צוואה הדדי. ביטול צוואה הדדי הוא למעשה מצב בו שני בני הזוג מוותרים על הצוואה שהעניקו לנכדיהם ולילדים  וגם הילדים מצידם מוותרים על הצוואה

 

מה קורה כשאין הסכמה?

המצב הבעייתי מתעורר כשאין הסכמה משני הצדדים או כאשר רק אחד מבני הזוג מעוניין לוותר או לבטל את הצוואה ואילו בן הזוג השני אינו מוכן לוותר עליה או לבטל אותה. במקרים אלו יש צורך בשירותים של עורך דין מקצועי כמו עורך הדין אברהם הופרט המנוסה מזה שנים רבות בהתמודדות עם צוואות של בני זוג גם במקרים של סכסוכים מתמשכים.

מקרים אלו אינם עומדים בפני עצמם – יש להם רקע ממושך והיבטים נפשיים, חברתיים ומשפחתיים רבים. מה שרבים אינם מודעים לו הוא כי למקרים אלו יש גם השלכות משפטיות ולפיכך יש לבחון את ההשלכות המשפטיות של כל אחת מההחלטות שמחליטים בני הזוג בנושא הצוואה אל מול מי שמתמצא בתחום.

על מנת להבטיח את התוצאה הטובה ביותר לתהליך רצוי לפנות מראש אל עורך דין בעל נסיון והבנה בתחום וכזה שיכול להנחות אתכם לכל אורך הדרך במציאת הסכמה וחתימה על ביטול צוואה הדדית לצורך הגעה לידי הסכם חדש. גם כאשר נראה שאין הסכמה בין בני הזוג חשוב לפנות אל עורך דין על מנת להגיע למקום כזה ולמצוא את האפשרות שמתאימה לשני הצדדים.

 

תגובות

מומלצים