איך להתקין דשא סינטטי עצמאית? DIY

במקרים בהם נרצה להתקין דשא סינטטי בכוחות עצמנו או בעזרת מתקין מקצועי – עלינו לוודא שאנו מודעים להליך ההתקנה, כמות החומרים והדרך לזהות התקנה מקצועית או רשלנית. לפניכם המדרך המקוצר להתקנת דשא סינטטי מפי המומחים.

20.03.2023 מאת: פורטל הכרמל והצפון
איך להתקין דשא סינטטי עצמאית? DIY

צילום: דשא קבוע

 

כאשר ניגשים למלאכת התקנת דשא סינטטי ניתן לשכור איש מקצוע מנוסה שיבצע את ההתקנה או לבחור בהתקנה עצמית ולחסוך את עלות העבודה.

 

 

התקנה מקצועית על ידי אנשי מקצוע מנוסים תמיד תהיה מומלצת יותר. מתקין מקצועי יודע לבחון שטח, לשמור על שיפועים נכונים וליצור תשתית ניקוז באמצעות חצץ שומשום. חיתוכים, קיבוע והדבקות הם גם נושא רגיש בענף הדשא הסינטטי. אם לא נקבע את הדשא הסינטטי כפי שצריך אז טיב ההתקנה תפגע.

 

 

אם אתם אנשים טכניים עם ידי זהב אז לא תתקשו לבצע את ההתקנה בעצמכם. העצה שלנו תמיד, היא להבין את ההליך לפני שמבצעים בחירה סופית להתקנה עצמית או מקצועית.

 

 

מכינים את המשטח

 

נתחיל בהכנת המשטח להתקנה; אם המדשאה שלכם עדיין ירוקה אז יש להשתמש בקוטל עשבים ולרסס את המשטח. הליך הייבוש של הדשא לוקח שבוע עד שבועיים בממוצע. נדע שהמשטח מוכן כאשר המדשאה תצהיב ותהיה יבשה לחלוטין.

 

 

אם המשטח שלכם נראה כאדמה חשופה אז ניתן לוותר על הליך הריסוס (ריסוס האדמה אינו משפיע על צמיחת עשבים עתידית).

 

 

במקרים בהם יש לנו עצמים לא רצויים כמו: שורשים, אבנים, גזם או לכלוך אז עלינו לנקות את המשטח היטב באמצעות מפוח, חרמש וכלי גינון.

 

 

במקרים בהם האדמה גבוהה יותר מגובה הריצוף נבצע חפירה וחישוף לשטח של 5-7 ס"מ בממוצע על מנת שיהיה לנו מקום להניח תשתיות חצץ בהמשך התהליך.

 

 

מכינים את תשתיות החצץ

 

נזמין תשתיות חצץ באמצעות מנוף זרוע, החישוב הוא בלה אחת לכל 10 מ"ר בממוצע. כאשר גובה התשתית הרצוי הוא 4-5 ס"מ כשכבה מינימלית אך ניתן כמובן גם לפזר שכבה עבה יותר.

 

 

פיזור תשתית החצץ מתבצע על מנת ליישר את המשטח ולאפשר חלחול מים מירבי בתקופת הגשמים. לאחר שנפזר את חצץ השומשום היטב לאורך המשטח עם מגרפות אז נעזר במהדקת ממונעת (ג'בקה) להידוק התשתית ויצירת משטח אחיד ומוחלק.

 

 

אנו ממליצים בחום להשתמש בתשתיות חצץ שומשום מכיוון שהם מאפשרים ניקוז מים מירבי. אם אתם מעדיפים להשתמש במצע או מחלוטה אז תוודאו כי השיפועים בגינה טובים ולמים יש לאן להתנקז. הסיבה לכך היא שמצע הופך את המשטח לקשיח וכמו בטון והוא פחות מומלץ לניקוז מים.

 

 

תחימת הגינה

 

כשמפזרים חצץ שומשום בגינה אז חייבים לתחום את כל הקצוות על מנת שלא תהיה לנו זליגת תשתיות במרוצת השנים. אם יש לנו ערוגות עם צמחים אז נהיה חייבים להשתמש בתוחם דשא סינטטי להפרדה בין המשטחים.

 

תחימת השטח יכולה להתבצע על ידי אבנים, אדני רכבת, קורות עץ, תוחם פלסטיק ובטון. חשוב לוודא שהתחימה מתבצעת באופן רציף וכי התוחם מקובע היטב.

 

 

פורשים יריעות למניעה צמיחת עשבייה

 

פורשים יריעת פלריג שחורה, היריעות העבות והמומלצות יותר הן יריעות גיאו-טכניות. היריעות מצמצמות את תופעת צמיחת עשבים באזור המדשאה ונותנות למשטח שכבת הגנה טובה יותר.

 

פורשים את היריעות על משטח החצץ ומקבעים אותם באמצעות מספר מסמרים מגולוונים למתיחה סופית.

 

 

חותכים את המרבדים

 

להתאמה מרבית של מרבדי הדשא הסינטטי לתוואי השטח עלינו לבצע חיתוכים באמצעות סכין כריש (סכין חיתוך מקצועית) המאפשרת לנו לחתוך את המרבדים כמעט בכל צורה ואופן שנחפוץ.

 

נחתוך את מרבדי הדשא הסינטטי תמיד מהתשתית על מנת לדייק בחיתוך. לאחר החיתוך נבצע התאמה בין המרבדים על מנת שלא יראו את פסי החיבור.

 

 

התאמה והדבקה

 

אם נצטרך לחבר בין שני מרבדי דשא סינטטי אחד לשני אז נשתמש בפס הדבקה מקצועי. פס ההדבקה מחבר את שני המרבדים אחד לשני ומאחד את שני המרבדים יחדיו. שימו לב, יש שני סוגים של פסי הדבקה; פס הדבקה דביק עם דבק מובנה ופס הדבקה לא דביק שעליו יש לפזר שכבת דבק.

 

 

מקבעים עם מסמרים מגולוונים

 

 

מקבעים את הדשא הסינטטי לאדמה, באמצעות מסמרים מגולוונים שאינם מחלידים או משנים את צורתם לאורך השנים. המסמרים המועדפים יהיו באורך של 18 ס"מ והקיבוע שלהם יבוצע באמצעות פטיש.

 

נקבע את הדשא הסינטטי על ידי נעיצת מסמרים במרחק של 15-20 ס"מ בממוצע במסגרת בלבד -אין צורך לקבע את המרבד באמצע. יש לוודא שראש המסמר ננעץ בקרקעית של הדשא הסינטטי ואינו תופס את קצוות הסיבים על מנת שהמסמר לא יראה מלמעלה.

 

 

מברישים את סיבי הדשא

 

 

הברשת הדשא הסינטטי יכולה להתבצע על ידי מברשת חשמלית או ממונעת אך ניתן גם להשתמש במטאטא כביש או מברשת קשה.

 

 

לסיכום, אם נבחר לבצע התקנה עצמית או מקצועית עלינו לוודא שאנו רוכשים את כל אביזרי ההתקנה התקניים וכמות החומרים הדרושה. עברו על כל השלבים זה אחר זה ובדקו כי ההתקנה מבוצעת לפי הספר.

 

 

 היבואנים המובילים כמו חברת דשא קבוע יעניקו לכם מוצר איכותי עם אחריות ותקנים ויאפשרו לכם לקבל הדרכה מקצועית להתקנה עצמית או יספקו לכם מתקין מקצועי לפרויקט שלכם. בהצלחה!

 

 

פורטל הכרמל

תגובות

מומלצים