נגיף קדחת המסוכן לבני אדם התגלה בבקר מרעה בצפון

הנגיף הגורם למחלת קדחת דימומית קרימיאן-קונגו (CCHF) התגלה בבקר הרועה ברמת הגולן, מזרח עמק יזרעאל ודרום הכרמל, ובקרציות שהיו עליו, הקדחת היא מחלה נגיפית שפוגעת הן בבקר ובצאן והן בבני אדם. לרוב, המחלה מופיעה ללא תסמינים בבעלי חיים, אך יכולה לגרום לתחלואה חמורה בבני אדם ולמוות.

19.09.2024 מאת: פורטל הכרמל והצפון
נגיף קדחת המסוכן לבני אדם התגלה בבקר מרעה בצפון

 

עובדים בקרבת בקר במרעה? יש לנקוט במשנה זהירות.

 

במסגרת ניטור מחלות אקטיבי בבעלי חיים, שערך המכון הווטרינרי של השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות, התגלה לראשונה הנגיף הגורם למחלת קדחת דימומית קרימיאן-קונגו (CCHF) בבקר הרועה ברמת הגולן, מזרח עמק יזרעאל ודרום הכרמל, ובקרציות שהיו עליו.

 


משרד החקלאות עדכן את משרד הבריאות בעדויות להימצאות הנגיף, בשל ההשלכות הפוטנציאליות על בריאות הציבור, כיוון שמדובר במחלה זואונוטית (מחלה המועברת מבעלי חיים לבני אדם). המשרד מדגיש, כי לא ניתן להידבק במחלה באכילת בשר או בשתיית חלב. על העובדים בקרבת בקר במרעה לנקוט במשנה זהירות למניעת הדבקה.

 

 

קדחת דימומית קרימיאן-קונגו היא מחלה נגיפית שפוגעת הן בבקר ובצאן והן בבני אדם. לרוב, המחלה מופיעה ללא תסמינים בבעלי חיים, אך יכולה לגרום לתחלואה חמורה בבני אדם. מהספרות ידוע כי כ-30% מבני האדם המאובחנים גם מתים מהמחלה.

 

 

הנגיף מועבר באמצעות עקיצת קרצייה שניזונה מדם בקר וצאן נגוע או באמצעות מגע עם נוזלי גוף שלהם, ולא מדבקת באכילת בשר או שתיית חלב. כאמור, זו הפעם הראשונה שהנגיף מאובחן בישראל, זאת על אף שהנגיף רווח במדינות המזרח התיכון, אפריקה, מערב אסיה ודרום מזרח אירופה.

 


במשרד החקלאות מדגישים כי יש לשהות בקרבה מאוד צמודה לבקר ולצאן כדי להידבק במחלה והעברה העיקרית היא דרך קרצית. 

 

 

בכדי למנוע את החשיפה לנגיף משרד הבריאות ממליץ לאנשים העובדים עם בעלי חיים או בתי מטבחיים להשתמש בכפפות ובסינר. בנוסף, מומלץ ללבוש לבוש ארוך ולהשתמש בתכשירים דוחי קרציות. אם יש מגע עם קרציה על העור, יש לסלקה במהירות ובאופן מקצועי. משרד הבריאות מדגיש כי נכון לעת זו אין הנחיות מיוחדות לציבור הרחב ולאופן בישול הבשר בבית.
 

תגובות

מומלצים