אנשי עוספיה זועקים נגד אכיפת בניה

איחוד כוחות בין הארגונים הציבוריים בעוספיה שדנו בעניין אכיפה מוגברת בחודש האחרון, שכללה החרמת ציודים של קבלנים, המפגש היה טעון בין ראש המועצה מוניב סאבא לבהיג מנסור ראש המועצה לשעבר, הוחלט לצאת למחאות ברחבי הארץ.

29.06.2024 מאת: חסין חלבי
אנשי עוספיה זועקים נגד אכיפת בניה

 

התושבים בחודשים האחרונים לאחר הבחירות המתינו לדברים חדשים ולא השמיעו קול, בגלל הבחירות שהתקיימו בחודש פברואר, בעוספיה הגיעה הנהגה חדשה שכבר נמצאת מעל 100 ימי חסד, עכשיו הארגונים הציבוריים, שפעלו לפני הבחירות מתאחדים להוביל מאבק, כדי להדוף את רשות האכיפה שפועלת בחודש האחרון בכרמל, נגד בניה לא חוקית וגם החרימה ציודים של כל מני קבלנים שסייעו בבניה.

 

למפגש הגיעו אנשי עוספיה, כולל נבחרי ציבור וחלק מהציבור מדאלית אל כרמל, ובעלי ציודים שהוחרמו, המארגנים אפשרו לכולם לדבר ולהשמיע הצעות. חלק מהציבור אמרו שצריך לסגור את הוועדה המקומית לתכנון ובניה רכס הכרמל וחלק הציע לצאת למאבק והפגנות בירושלים מול משרדי הממשלה וגם לסגור כבישים.

 

ראש המועצה מוניב סאבא דיבר על זה שהתכנון בעוספיה יהיה מוכן עד ספטמבר השנה וטען שלא היה תכנון בעוספיה לפני, בהיג מנסור ראש המועצה לשעבר, שישב בקהל, לא יכול היה להתאפק ופנה למוניב "איך אתה אומר דבר כזה, אתה לא מדבר נכון. העברתי לך הכל על מגש של זהב, אתה לא קידמת כלום בתקופה הזו, לפחות תגיד את האמת לציבור".

 

 

סלים חלבי מדאלית אל כרמל, שלקח חלק בפגישה, האשים את המועצות וטען שאם לא יתנו פתרון לא צריך לשלם ארנונה ומסים למועצות".

 

שיח' ודיע עזאם התייחס למצב הקיים והמשמעות מחוק קמיניץ ועד כמה התושבים סובלים מהחוק, שיח' ודיע רואה שצריך לצאת למאבק מיידי, כדי לעשות מעשה למען הישוב.

 

צילום אישי

 

חמוד מרזוק אחד המארגנים של המפגש, דיבר על המצב הקשה שנתקלים בו האזרחים, שרק רוצים לבנות בית למען העתיד שלהם, חמוד פנה לראש המועצה מוניב וביקש ממנו להניח את המפחות ולהתפטר.

 

מה שעולה מהמפגש, שאנשי עוספיה מבינים טוב שהם לא יכולים להמשיך להתנהל בצורה בה התכנון לא מתקדם ולא רואים משהו באופק, ועליהם להוביל תכנון שכולל את האזורים הבעייתיים, אחרת הכרמל ילך למאבק קשה ולסיבוכים שמיותר לדבר עליהם בשלב זה.

 

בזמן הזה נדרשת מנהיגות במועצת עוספיה ובעיקר להרגיע את הציבור ולמצוא את הפתרון המיידי לטובת כלל התושבים, עוספיה לא יכולה להמשיך להאשים את האחר כשאין לה תכנית מוכנה להוביל.

 

פורטל הכרמל

תגובות

18. זקן פשוט לפני 3 חודשים
עצוב מאוד
17. אזרח מכופח לפני 3 חודשים
אזרח
16. עיספאווי לפני 3 חודשים
אנשי עוספיא הצעירים
15. אבו רוקן לפני 3 חודשים
مجلس وولاد
14. סמי לפני 3 חודשים
טעות
13. עוספיה לאן לפני 3 חודשים
עוסיה חאן
12. אזרח לפני 3 חודשים
בעיה של כולנו היום וגם בעתיד
11. م م م לפני 3 חודשים
الحق يعلو
10. איש ציבור לפני 3 חודשים
זה מה שבחרתם
9. עספאני לפני 3 חודשים
הכתובת הייתה על הקיר
8. חשמל לפני 3 חודשים
לשכונה המערבית
7. סאבא לפני 3 חודשים
מוניב אל תקשיב לחבורה הזו עוד ואל תשתתף איתם
6. תושב לפני 3 חודשים
הכפר הסתבך בגלל אותם אנשים שצועקים רק לטובתם
5. עספאוי לפני 3 חודשים
קשה להיות תושב במקום שיש בו אנשים בלי מחשבה
4. אזרח לפני 3 חודשים
שאין שכל אין דאגה רוב היושבים שם סוחרי קרקעות
3. חולשה לפני 3 חודשים
הממסד
2. אזרחים ומציאות... לפני 3 חודשים
לשנות את החוקים.. או לא לעבור על החוקים...
1. עספיא לפני 3 חודשים
מנהיגות

מומלצים