שר הפנים משה ארבל באוניברסיטת חיפה

את הביקור ליוו רקטור האוניברסיטה והנשיא הנבחר פרופ' גור אלרואי, סגנית הנשיא למחקר והרקטורית הנבחרת פרופ׳ מונא מארון, ראש חממת חיפה לחקר הדתות פרופ' אוריאל סימונסון וראש אגף עדות במשרד הפנים אל״ם איאד סרחאן, ראש מינהל לתפקידים מיוחדים ליאור שחר.

12.07.2024 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שר הפנים משה ארבל באוניברסיטת חיפה

 

תחילה, נפגש השר עם חברי ההנהלה וראשי היחידות האקדמיות השונות, וקיבל סקירה מקיפה על חזון האוניברסיטה ותחומי שת״פ אפשריים עם המשרד.

 

כגון הקמת מסלולי לימוד לתואר שני למנהיגי דת. פרופ' אלרואי ציין כי כחלק מהחזון שלה, אוניברסיטה חיפה רואה חשיבות רבה בשילוב החברה החרדית במערכת ההשכלה הגבוהה וכי מדובר במשימה לאומית.

 

"אוניברסיטת חיפה מחויבת לפעול למען וכחלק מהחברה הישראלית, והכנסת החברה החרדית למעגל ההשכלה הגבוהה היא דרך מרכזית לקדם את מדינת ישראל. בשל כך אנחנו פותחים החל מ-1 בינואר 2025 את השלוחה החרדית של אוניברסיטת חיפה בשיתוף עם מכללות האזור".

 

 

פרופ' אלרואי ביקש מהשר לפעול למען קידום עיסקה לשחרור החטופים. השר ארבל השיב שש״ס תתמוך בעסקה ברוח פסיקתו של הרב עובדיה יוסף בעניין אנטבה.

 

בהמשך הביקור נפגש השר עם מנהיגי דת מכל הדתות מטרת הפגישה הינה חיזוק הקשר והמנגנון בין המנהיגים הדתיים לקידום הסובלנות והשלום.

 

שר הפנים ארבל:"אוניברסיטת חיפה חרטה על דיגלה את נושא הנגשת ההשכלה הגבוהה ומחוללת שינוי חברתי אמיתי, חובה להמשיך ולפעול שכל אדם יוכל להשתלב בהשכלה הגבוהה מבלי לוותר על אמונתו קהילתו ואורחות חייו".

 

פורטל הכרמל

פורטל הכרמל

תגובות

מומלצים