ניקיון זה תלוי רק בנו

גם בימים אלה מטיילים בישראל נקייה ושומרים על ניקיון המרחב הציבורי בישראל, המשרד להגנת הסביבה, רשות הטבע והגנים, קרן קימת לישראל, מרכז השלטון האזורי, מרכז השלטון המקומי וכבאות והצלה יוצאים במהלך להעלות את מודעות הציבור בנושא ניקיון המרחב הציבורי.

15.10.2024 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ניקיון זה תלוי רק בנו

 

קראת חג הסוכות, המשרד להגנת הסביבה, רשות הטבע והגנים, קרן קימת לישראל, מרכז השלטון האזורי בישראל, מרכז השלטון המקומי בישראל וכבאות והצלה לישראל, מובילים מהלך משותף במטרה להעלות את המודעות לנושא ניקיון המרחב הציבורי. המבקרים באתרים השונים יוכלו למצוא את השילוט המשותף וכן פרסומים באתרי האינטרנט ובמדיה החברתית.

 

מטרת הפעילות היא להזכיר לציבור כי בעת שמטיילים בטבע או חוגגים בפארק העירוני, יש אחריות גם לציבור, וריענון של הכללים לשמירה על הניקיון במרחב הציבורי. כל זאת, מתוך הבנה שניקיון הארץ הוא נושא שנוגע וחשוב לארגונים רבים, ומתוך כוונה להמשיך בפעילות משותפת בהובלת המשרד.

 

הגופים קוראים לציבור לבלות בטבע ובמרחב הציבורי, באחריות ובהתאם להוראות פיקוד העורף, ולהשאיר את השטח נקי בדיוק כמו שקיבלנו. חג שקט, שמח ובטוח!

 

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "ניקיון המרחב הציבורי הוא נושא סביבתי וחברתי חשוב ביותר, בעל היבטים חברתיים, תרבותיים, ערכיים וכלכליים. ניקיון המרחב שבו אנו חיים משפיע על המגוון הביולוגי, איכות האוויר שאנו נושמים, איכות המים שאנו שותים ועל חוויית התיירות. הניקיון משפיע על תחומים רבים באורחות החיים המתקיימים במרחב, כמו תחושת השייכות למקום, רמת האכיפה והיחס לשלטון החוק. המשרד להגנת הסביבה פועל לשמירה על ניקיון המרחב הציבורי בשיתוף, הרשויות המקומיות ובמקביל, האחריות האישית של כלל הציבור לשמירה על הניקיון במרחב הציבורי ובשטחים פתוחים, מהווה חלק משמעותי וחשוב"

 

יו”ר השלטון המקומי, חיים ביבס: "ניקיון המרחב הציבורי הוא מראה לתרבות ולאחריות המשותפת שלנו כלפי הסביבה בה אנו חיים. הרשויות המקומיות פועלות במלוא המחויבות להבטיח סביבה נקייה ומטופחת. הצלחת המהלך תלויה בשיתוף הפעולה של כולנו, תושבות ותושבים. יחד, נוביל שינוי אמיתי, לשמירה על המרחבים הציבוריים נקיים ונוודא שכולנו נהנים מסביבה בריאה ואיכותית, גם בימי חגי תשרי וגם בכל ימות השנה״

 

שי חג׳ג׳, יו״ר מרכז השלטון האזורי: ״85% מהשטחים הפתוחים נמצאים בתחום השיפוט של המועצות האזוריות. אנחנו מגיני השטחים הפתוחים וחשוב לנו לשמור על הניקיון לטובת כלל הציבור, וגם מחויבים להגן על השטחים האלו, על בעלי החיים והמערכות האקולוגיות. אנו גאים להוביל יחד עם משרד להגנת הסביבה ויתר השותפים את נושא השמירה על הניקיון בשטחים הפתוחים, מתוך הבנה שזו אחריות משותפת לממשלה, לציבור ולכולנו. אני מבקש להודות לכולם"

 

יפעת עובדיה לוסקי, יו"ר קק"ל: "ניקיון המרחב הציבורי הוא ביטוי לאהבת הארץ ולאחריות סביבתית. כארגון המוביל בתחום הייעור והפיתוח הסביבתי בישראל, אנו מזמינים את הציבור לקחת חלק פעיל בשמירה על ניקיון הטבע והפארקים. בתקופה זו, כאשר הטבע מהווה מקור נחמה עבור רבים, חשוב יותר מתמיד לשמור עליו. קרן קימת לישראל קוראת לכלל אזרחי ישראל להיות שגרירים של ניקיון ולהשאיר את המרחב הציבורי נקי ומטופח ובכך להבטיח את השמירה על הטבע לדורות״

 

רעיה שורקי, מנכ"לית רשות הטבע והגנים: "פסולת האדם, מעבר לכך שהיא פוגעת בנוף ובסביבה  - קטלנית לחיות הבר שאוכלות את השאריות ורגישות למרכיבי מזון שונים (גם מזון שנראה לנו "תמים"). מתווספת לכך סכנה של אכילת אריזות מזון, שקיות, מגבונים ושאר חומרים שאינם מתעכלים. הפסולת שלנו גורמת לכך שתהליך העיכול של חיות הבר נפגע, הן מורעבות ואף עלולות למות בייסורים. בנוסף, המזון הזמין גורם גם לחיות הבר לפתח תלות באדם ולאבד את היכולת הטבעית שלהם למצוא מזונן בעצמן. בהכנות לטיול אל תשכחו לקחת אתכם שקית אשפה. אתם מוזמנים לטייל, ליהנות, לחוות את הטבע במלוא יופיו לאסוף את הפסולת שלכם ולקחת אותה אתכם עד נקודת איסוף הזבל המסודרת מחוץ למסלול. בכך תתרמו לשמירת שלומן של חיות הבר ותדאגו שגם לבאים אחריכם יישאר מסלול טיול נקי ומזמין"

 

טל וולבוביץ, רע"ן הסברה והדרכת אוכלוסיה, כבאות והצלה לישראל: "אנו קוראים לציבור לשמור על החיים ועל הטבע. מזכירים כי יש צו נציב האוסר הדלקת מדורות והבערת אש בשטחים פתוחים בכל הארץ (עד 31.12.24 בחצות). אנא גלו ערנות לעשן או לשריפה ודווחו 102 ללוחמי האש. חג  סוכות בטוח"

 

מנהלת המיזם הארצי לניקיון המרחב הציבורי והשטחים הפתוחים, ד"ר נעמה לב: "זו אחריות של כולנו לא להשאיר לכלוך בשטח ביציאה אל הטבע. עלינו לקחת אחריות משותפת ולהקפיד להשליך לפח סגור ותקין או לקחת איתנו אם הפח מלא או רחוק.  הגופים המנהלים את השטחים ומשרדי הממשלה ימשיכו לקדם ביחד יחד את הטיפול בנושא, כדי שנצליח לייצר שינוי אמיתי ומרחבים נקיים".

 

תגובות

מומלצים