מפגש מרגש 10 חודשים אחרי שנפצע בבארי

מפגש מרגש בין רז פרויליך מנכ"ל רשת אורט למי שלחם לצידו בקיבוץ בארי מיכאל קבסה ראש מועצת חצור הגלילית, ב7.10 שניהם קפצו לבארי על מנת להציל את הישוב ותושביו. באותו יום קרבות מזעזע, נפצע פרויליך כאשר מיכאל קבסה לחם גם כן בסמוך, בבארי.

25.07.2024 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מפגש מרגש 10 חודשים אחרי שנפצע בבארי

צילום: דוברות חצור הגלילית

 

עשרה חודשים אחרי, השניים נפגשו לראשונה מאז, להשלים פערים וגם להביט קדימה, לשת"פ משמעותי בתפקידם הנוכחי: פרויליך כמנכ"ל רשת אורט, וקבסה כראש מועצת חצור הגלילית.

 

בבוקר הארור של 7.10 שניהם התעוררו בביתם, האירועים הקשים הובילו אותם לעשות מעשה, ולקפוץ כל אחד באופן עצמאי, ובתחושת שליחות וציונות לקרבות בבארי. במשך שעות עם לחמו באותו ישוב, הצילו חיי אדם ומנעו מהזוועות להיות גדולות אף עוד יותר.

 

באותו היום נפצע מי ששימש בעבר כמנכ"ל משרד התרבות והספורט, וכיום מוביל את רשת אורט- רז פרויליך בקרבות,  כאשר מיכאל קבסה המשיך לחודשים ארוכים של לחימה בעזה. מאז חלפו כ-10 חודשים, פרויליך מונה למנכ"ל רשת אורט, בעוד קבסה ניצח את הבחירות ומשמש כראש מועצת חצור הגלילית.  היום (רביעי) נפגשו השניים לראשונה מאז אותו יום קשה בבארי, היה זה מפגש מרגש במיוחד. במהלך המפגש  פרויליך שיתף בסיפור מנקודת מבטו בעוד קבסה הוסיף מיידע שהשלים את הפזל על מה שהתרחש  שם.

 

לאחר סגירת הפערים מבארי השניים התפנו לפגישת עבודה בכובע הנוכחי שלהם, יחד עם נציגי רשת אורט, מחזיק תיק החינוך גילי ברמי  וליאת כהן מ.מ מנהלת מחלקת החינוך ואלירן מזוז.  קבסה הציג את מגמות הצמיחה וההתרחבות בקרב האוכלוסיה בחצור הגלילית בדגש על האוכלוסיה הצעירה, וביקש להרחיב את השירותים שמעניקה רשת אורט, לרווחת ילדי וילדות חצור. זאת, על מנת להעניק לילדי חצור את נקודת הפתיחה הטובה ביותר לחיים. בין הייתר דובר על הוספת מגמות וחיזוק נושאי החדשנות, סייבר, מדעים כימיה פיזיקה וביולוגיה.

 

 

פרויליך הבהיר כי המחשבה על מקצועות העתיד וחדשנות עולה בקנה אחד עם תפיסת הרשת וכי הוא מברך על השותפות והפעילות יחדיו. כמו כן, השניים סיכמו כי בעידן הנוכחי הפעילות צריכה להתמקד בהעלאת אחוז הבגרויות המצטיינות ולא רק בזכאות לבגרות.

 

ראש מועצת חצור הגלילית מיכאל קבסה סיכם ואמר: "שמחתי מאוד לפגוש את מנכ"ל אורט ידידי רז פרויליך, זו הייתה סגירת מעגל מרגשת ועוצמתית מאוד, לצד השלמת פערים. מעבר לכך, אני רואה חשיבות רבה בחיזוק והעצמת מערכת החינוך בחצור הגלילית, כקרש קפיצה לחיים עבור כל ילד וילדה כאן. אני שמח שיש לנו שותפים כמו רז ואין לי ספק שנעשה יחדיו דברים גדולים".

 

פורטל הכרמל

צילום: דוברות חצור הגלילית

תגובות

מומלצים