האחים שרכבו על רכב ממונע פצועים קשה

שני אחים נפצעו באורח קשה בתאונת דרכים שאירעה בשישי בגליל, כאשר השניים, שנסעו ברכב ממונע המשמש כמשחק לילדים, התנגשו חזיתית ברכב בזמן שערכו, ככל הנראה, את הנסיעה בכביש או שטח סמוך למקום מגוריהם, מעוצמת המכה הילדים נפגעו באורח קשה בראשם.

08.09.2024 מאת: פורטל הכרמל והצפון
האחים שרכבו על רכב ממונע פצועים קשה

צילום: הקריה הרפואית רמב"ם

 

האחים פונו ממקום התאונה אל מלר"ד רמב"ם, וטופלו בחדר הלם. בתום בדיקות הדימות וביצוע פעולות מייצבות, הועברו השניים לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי, כשהם סובלים מחבלות שונות, וכאמור, פגיעות ראש קשות. מצבם מוגדר גם כעת קשה, אך יציב.

 

 

"אנחנו עוקבים כבר חודשים אחר נתוני עלייה מגמתית במספר נפגעים המגיעים אל מלר"ד הילדים ברמב"ם כתוצאה מפציעות הקשורות לנהיגה בכלי רכב ממונעים בילדים ובני נוער", מציין  ד"ר ניתאי לוי, רופא בכיר במלר"ד הילדים ברמב"ם, אשר טיפל באחד האחים, "זו תופעה שהולכת ומתרחבת, ואנחנו רואים את התוצאות המצערות. חלקם מגיעים עם פציעות מינוריות, חלקם עם קשות יותר. המקרה האחרון של שני האחים הוא קשה במיוחד. מדובר בשני ילדים קטנים שאנחנו עוקבים אחר מצבם בדאגה. כלי רכב ממונעים הם בילוי פופולרי, אבל מסוכן. יש לנקוט בכל אמצעי הזהירות המתבקשים, ובראשם, התאמת כלי הרכב לגיל המתאים, השגחת הורים, הבהרת כללי התנהגות בדרכים וחבישת קסדה ללא יוצא מן הכלל".

 

 

לדברי ד"ר ליהיא מנסנו, מנהלת יחידת אשפוז יום שיקום ילדים ברמב"ם, כלי הרכב הממונעים הם סכנה במסווה, כאשר לשימוש בהם יכולות השלכות מרחיקות לכת: "ילדים רבים עושים שימוש לא מתאים בכלי רכב ממונעים, הדורשים הכרות עם חוקי התנועה, חבישת קסדה ואמצעי זהירות נוספים. במקרה של תאונה, המשמעות של זעזוע מוח היא למעשה הטלטול של רקמת המוח העדינה בתוך קופסת הגולגולת. הטלטול יכול להביא לפגיעה רחבה בכל חלקי המוח, לדימומים מוחיים ולנתק בין תאי המוח שיצרו קשרים זה לזה, תוך כדי תהליך הלמידה. הנתק הזה מוכר גם כפגיעה אקסונלית דיפוזית, כלומר פגיעה בשלוחות תאי העצב בכל חלקי המוח", היא מסבירה ומחדדת, "מאחר וקשה לצפות היכן קרו הנתקים, אחרי תאונות מסוג זה ניתן לראות קשת רחבה מאוד של תסמינים: מהפרעות קשב, קושי ביציבה, ליקוי ביכולות החשיבה והשפה ועד ירידה במצב ההכרה.

 

 

במקרה של חבלות ראש, אפילו כאלה המוגדרות כקלות יותר, יש צורך בבדיקת רופא שיקום על מנת לאמוד את היקף הנזק ואת השפעתו על התפקוד היומיומי. בהתאם להיקף וחומרת הפגיעה, יוחלט על הצורך בטיפול שיקומי שיכול להיות בתחום אחד או רב מקצועי".
 

 

עוד בנושא ילד בן 9 וילד בן 5 נפצעו באורח קשה , בתאונת דרכים בכפר מנדא. צוות מגן דוד אדום העניק להם טיפול רפואי ופינה אותם לבית החולים רמב"ם בחיפה, כשהם סובלים מחבלת ראש. קישור

 

תגובות

מומלצים