תלמידי אמית עכו בונים סוכות למשפחות המגוייסים

16.10.2024 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תלמידי אמית עכו בונים סוכות למשפחות המגוייסים

 

תמונה שצילם אלירן כהן, שממחישה כי למרות המלחמה, תלמידי בית החינוך אמית עכו החליטו לצאת ולבנות סוכות לקשישים ולמשפחות מגויסים בעיר. תלמידי התיכון שלומדים כעת מהבית בשל המצב, פירסמו בעיר שכל המעונין  יפנה אליהם והם מגיעים ובונים לו את הסוכה.

 

מאחורי היוזמה עומד אלירן כהן, יו"ר מועצת תלמידים, מפונה משלומי כבר שנה. "לפני שפינו אותנו, הצטרפתי לתנועת הנוער המתנדב שחזונה הוא ליצור חברה בה כל אדם יודע שיש מי שיוכל לעזור לו. בחודשים הראשונים ניסיתי להקים שוב ושוב את הסיירת ללא הצלחה. בתחילת השנה הנוכחית הקמתי את הסיירת של הנוער בבית הספר וכבר היינו בהתנדבות הראשונה של הקמת סוכות למשפחות של מגויסים. ההרגשה הכי טובה בעולם זה לתרום ולתת מעצמך לאחר".

 

נועם עובדיה, מנהל נתיב בנים באמית עכו: "כמחנך ומנהל נתיב הבנים באמית עכו אני רואה חשיבות רבה בהנחלת והטמעת הערכים והדרך ארץ בתלמידינו ורואה בכך אבן יסוד בבית ספרינו. אני נפעם מהיוזמה ומהרצון האישי של תלמידינו האלופים לצאת ולהתנדב ולתת מעצמם  בימים לא פשוטים אלו כאשר חלקם מפונים מבתיהם. ראיית האחר וערך הנתינה הינם ערכים שמחזקים את הביחד שלנו כפרט וכעם וכל כך מחמם את הלב לראות שהדור הצעיר שלנו מיישם זאת".

 

היוזמה של תלמידי אמית עכו מתקיימת במסגרת פרויקט 'אמית בונה סוכה' של תלמידי רשת אמית ברחבי הארץ, שיתמקד השנה במשפחות המגויסים הרבים, בנוסף לקשישים ולמשפחות שזקוקות לסיוע בבניית הסוכה.

 

ד"ר אמנון אלדר, מנכ"ל רשת אמית אומר כי בשנת המלחמה, החיבור של התלמידים לחסד ולעשיה למען הקהילה הוא שיעור אמיתי בחינוך. בתי הספר שלנו מחנכים לערבות הדדית, השותפות בבניית הסוכות היא הדרך של התלמידים לתת ולהיות חלק מהעשיה והאחריות הלאומית, "בסוכות השנה כולנו נזכור ונזכיר את אחינו החטופים כבר שנה בעזה ואת בוגרינו שנפלו על הגנת העם והארץ".

 

תגובות

מומלצים