זיכרון ועצמאות בצל המלחמה

זיכרון ועצמאות בצל המלחמה: הערב "טקסי מעבר" ברחבי הארץ, אחד הרגעים המורכבים בלוח השנה שלנו הישראלי הוא המעבר בין יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ליום העצמאות, כאשר השנה הוא יהיה קשה ומורכב באופן מיוחד.

15.05.2024 מאת: שאול עופר דובר בני עקיבא

תסריט, בימוי, והפקה סמדר שחלצילום דוד אוריאןעריכה עידן איסטנר עיבוד מוזיקלי אודהליה ברליןהפקה מוזיקלית- עדי חייטהפקת דפוס רן דוידיגרפיקה צופיה הרא.

 

שנה בה איבדנו את טובי בנינו ובנותינו כשאנו עדיין נלחמים על חיינו בארץ הזאת היא שנה בה לא נוכל לציין את ימי התקומה שלנו כבכל שנה.

 

בעקבות זאת, תנועת בני עקיבא תוביל ברחבי הארץ טקסי מעבר ייעודיים בהתאמה לרוח התקופה. הטקסים יתקיימו בסניפי התנועה ו/או ישתלבו בטקסים של הקהילות השונות ברחבי הארץ.

 

לשם כך, הכינו בתנועה מבנה ייעודי לטקסי המעבר והפיקו סרטון מיוחד שיוקרן במהלך הטקסים. הסרטון מנציח את זיכרון הנופלים ומתווה לכולנו את הדרך לאורם מתוך חיים ועוצמה, זאת יחד עם העצמת האמונה הגדולה שלנו בהמשך תקומת המדינה כעם מאוחד בארצו.

 

מזכ"ל בני עקיבא יגאל קליין: "בשנה זו המילים "בדמייך חיי" מקבלות משמעות כואבת: הצער העמוק מתחבר לתקווה ולעוצמה המיוחדת שמתגלה בדור תשפ"ד דור של ניצחון דור של תקומה. אנו מחויבים לצעוד בנתיב בו אנו זוכרים ומחזיקים את השכול ואת הכאב האופף את אומתנו, ממשיכים להתפלל לשיבת החטופים ולשלום החיילים, אך יחד עם זאת  ממשיכים לפעול ולזכור את הנס הגדול שעשה לנו הקב"ה במסע תחייתנו. חברי התנועה יביאו את הרוח הזו לטקסי המעבר ובעז"ה בדרכה של בני עקיבא תמשיך לנשוב בעוז רוח התורה , העם והארץ לתפארת מדינתנו היקרה."

 

תגובות

מומלצים