פעוטה בלעה כדורי ג'ל

על ההורים חלה אחראיות להרחיק מהילדים דברים שמסכנים אותם, פעוטה כבת שנתיים פונתה לבית החולים רמב"ם, כשהיא סובלת ממצוקה נשימתית. עלה החשד כי הפעוטה שאפה גוף זר, שהוביל לחסימת נתיב אויר וגרם לקושי במעבר תקין של אוויר.

16.10.2024 מאת: פורטל הכרמל והצפון
פעוטה בלעה כדורי ג'ל

ד"ר עידית פסטרנק,  מנהלת מלר"ד ילדים ברמב"ם, צילום: ניצן זוהר

 

"לאחר ביצוע בדיקות דימות,  שחיזקו את החשד, ולאחר שמצבה של הפעוטה החמיר, היא הועברה לחדר ניתוח לצורך איתור הגוף הזר ושליפתו", מסבירה ד"ר עידית פסטרנק, מנהלת מלר"ד ילדים ברמב"ם, "רופאי אא"ג שלפו חתיכות של כדורי ג'ל, מוצר דקורטיבי שנהוג לעשות בו שימוש לקישוט עציצים ולמשחק, ומתנפח במגע עם מים. המוצר הזה, ככל הנראה, חסם את דרכי הנשימה של התינוקת לאחר ששאפה אותו, ספח נוזלים והתנפח". 

 

לאחר ההליך ההתערבותי הראשון, אושפזה הילדה לצורך השגחה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי, כאשר בהמשך בוצע הליך חוזר לשליפת חלקיקים נוספים. מצבה של הילדה השתפר והיא צפויה להשתחרר בקרוב. 

 

"מדובר בסכנה גדולה וממשית", מבהירה ד"ר פסטרנק, "בתקופה המורכבת הזו, כאשר הילדים נמצאים ברובם בבתים, צריך להשגיח עליהם באופן קפדני ולוודא שאינם מכניסים לפיהם דברים מסוכנים. באופן כללי מומלץ להמנע מהחזקת המוצר הזה בבית בו שוהים ילדים קטנים".

 

תגובות

מומלצים