הרשמת מלכה עווידה עזאם הפחתת ריביות לחייב מוגבל באמצעים

המדובר בתיק הוצאה לפועל שנפתח בשנת 2017, קרן החוב עמדה על סכום של כ- 78,000 ₪ , התיק כלול בתיק איחוד לחייב מוגבל באמצעים. מיום פתיחת תיק האיחוד ועד היום שולם לתיק זה סך של כ- 6,842 ₪, כאשר החוב בתיק כיום עומד על כ- 185,629 ₪.

17.09.2024 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הרשמת מלכה עווידה עזאם הפחתת ריביות לחייב מוגבל באמצעים

 

כבוד רשמת ההוצאה לפועל, מלכה עווידה עזאם, מלשכת צפת הורתה על הפחתת ריביות בסך כ – 80 אלף ₪ בתיק שמתנהל נגד חייב מוגבל באמצעים, כמו כן, נקבע כי אם החייב ימשיך לעמוד בצו התשלומים לא תתווסף ריבית פיגורים לחוב


צו החיוב בתיק האיחוד עומד על כ- 400 ₪ וסך החוב הכולל בו עומד על כ- 741,984₪ . החייב מציע לשלם לתיק זה 5000 ₪ ולא הוגשה תגובה של הזוכה . החייב רחוק מלפרוע אף את קרן החוב בתיק. בתיק ננקט הליך בודד של עיקול רכב בשנת 2019 . החייב בעצמו טוען כי אין לו נכסים כלל.

 

בהחלטה פורטו נסיבות החייב, החייב יליד 1976 , נשוי ואב ל- 3 ילדים בגירים. החייב הצהיר, כי הוא עצמאי ואשתו אינה עובדת, וכי אין נכסים בבעלותו. כמו כן, הצהיר, כי אין כרטיס אשראי בבעלותו, אין רכבים בבעלותו, אין חשבונות בנק בבעלותו, וכי החובות נוצרו בגין מחייה וכלכלה, חובות ישנים. החייב טען, כי הוא מנהל את תיק האיחוד מזה שנים רבות, ומשלם באופן סדיר. הכנסות החייב כפי שפורטו בהחלטה, כוללות משכורת בסך 6000 ש''ח , ביטוח לאומי- קצבת ילדים 550 ש''ח. אשת החייב מקבלת קצבת נכות של כ- 3,603 ש"ח, אם כי לא ברור באם הקצבה לצמיתות. הוצאות החייב מסתכמות בסך 10,800 ש"ח. 

 

הרשמת קבעה בהחלטתה, כי אין מקום לסגור את התיק כפי שהציע החייב,  מאחר שהזוכה פעל בתיק, גם אם הפעילות דלה,  והוציא הוצאות בגין כך לרבות עצם פתיחת התיק. "לא ניתן " להעניש" את הזוכה בשל איחוד תיקיו של החייב סמוך לפתיחת תיק זה, אחרת יהווה הדבר פגיעה בשוויון הזכויות אל מול החוק". 

 

הרשמת בקשה לבחון, האם עמידת החייב בתשלומים החודשיים משך שנים בתיק האיחוד, ההתנהלות של כלל הצדדים  בתיק האיחוד,   וכן נסיבותיו האישיות של החייב  מהווים טעמים מיוחדים להפחתת הריביות בתיק זה.
 

הרשמת התייחסה לתכלית העיקרית שמאחורי קביעת ריבית פיגורים, שלדבריה נועדה לתמרץ אכיפת חיובים, ולהבטיח את תשלום החוב הפסוק במועד. "אני סבורה כי עם התשלומים  של החייב ועיכוב הליכים בתיקים הפרטניים מכח הוראות החוק לא מתקיימת התכלית לעודד ולתמרץ את החייב לשלם את החוב הפסוק בבת אחת אלא כפי יכולתו הכלכלית כפי שנקבע בהחלטה על איחוד תיקים , ומכאן שאין כל טעם והיגיון בחיובו בריבית פיגורים בתקופה זו".
 

הרשמת קבעה, כי לאחר עיון בבקשה, ובהיעדר תגובה, בנתוני התיק ובמכלל נסיבות החייב המיוצג ע"י בא כוח מטעם הסיוע המשפטי די בכך כדי לאשש את הטענה בדבר מצבו הכלכלי הקשה , ובשים לב לנסיבותיו  בשים לב לכך שהחייב  לא יצר  חובות חדשים, דבר המעיד על התנהלות בתום לב , ומתוך מגמה לא להנציח חובות בהוצאה לפועל ובשים לב לתשלומי החייב,   והורתה מכוח חוק ההוצאה לפועל על ביטול כלל הריביות בתיק. 
 

עוד קבעה הרשמת, כי כל עוד עומד החייב בתשלומים החודשיים ביק האיחוד,  ככל ויוותר על כנו, לא תתווסף בתיק זה ריבית פיגורים  לצד כל תשלום מידי חודש ככל והוא מבוצע. 

 

לקריאת החלטה המלאה לחצו כאן

 

תגובות

מומלצים