מצברים בתל אביב

תל אביב היא אחת הערים הצפופות ביותר מבחינת תחבורה. כמעט ואין זמן ביום בו ישנה חנייה פנויה ברחוב. כיאה לעיר כה עמוסה בכלי רכב כדאי שתושביה יכירו מעט את הרכיב הכי חשוב ברכב שלהם, זה שבלעדיו אין אופציה להניע את האוטו: מצבר הרכב.

09.12.2022 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מצברים בתל אביב

 

מצברים בתל אביב אינם שונים משאר המצברים הנמכרים בארץ מצבר הרכב הוא סוג של בטריה. מצבר הרכב מורכב משישה תאים. כל תא מכיל בתוכו לרוב לוחות העשויים רשת של עופרת בתוספת חומרים מקשים שמשתתפים בתגובה כימית עם חומרים נוספים היוצרים זרם חשמלי שמניע את הרכב.

 

 

סוגי מצברים הקיימים בשוק הישראלי:

 

 

 

מצבר התנעה עופרת (Starting battery)

 

זהו מצבר רכב רגיל שמספק כמות אנרגיה גבוהה לזמן קצר. הוא אינו מיועד לפרוק כמות משמעותית של אנרגיה יחסית לקיבולת שלו. מצברי התנעה דורשים טיפול תקופתי של בדיקה ומילוי מים מזוקקים.

מדובר במצברים המכילים חומצה ופולטים גז רעיל. לכן, בזמן טעינת המצבר יש לדאוג לאוורור של המקום.

 

 

 

מצבר ללא טיפול  (Low maintenance )

 

מדובר במצבר התנעה הבנוי בצורה קצת שונה ממצבר ההתנעה הרגיל, כך שאין צורך לתחזק אותו.

החיסרון הבולט בסוג מצבר זה, הוא רגישותו המוגברת לנזק כתוצאה מטעינה אינטנסיבית.

 

 

 

מצבר פריקה עמוקה (Deep Cycle Battery)

 

מצבר פריקה עמוקה הוא מצבר שמספק אנרגיה לאורך זמן רב. הוא פורק עד כ- 50% מהקיבולת שלו בעקבות שינויים במבנה המצבר- לוחות עופרת עבים יותר מאשר הלוחות הנמצאים במצבר הרגיל.

סוגים שונים של מצברי פריקה עמוקה שונים זה מזה בכמות מחזורי הפריקה שלהם, בשנות אחריות היצרן ובשאלה אם הוא דורש תחזוקה שוטפת או לא. 

 

 

 

מצברי ג'ל (Gel)

 

מדובר במצבר בו ג'ל מסוים מחליף את החומצה שמצויה ברוב המצברים שעובדים על עיקרון החומצה- עופרת. הג'ל משמש בתור מוליך במקום החומצה. למצברים אלה אין צורך בתחזוקה והם פולטים יחסית פחות גזים רעילים מאשר המצברים האחרים. מחירו גבוה יחסית ביחס לכמות הפריקות שהוא יכול לבצע והוא יכול להינזק בקלות בטעינה באנרגיה גבוהה מידי כיוון שהוא יחסית רגיש.

 

 

 

מצברי (AGM (Absorbed Glass Mat

 

מצבר שדומה מאוד למצברי הג'ל. במקום ג'ל יש בו לוחות סיבי זכוכית ספוגים בחומצה.

 

 

 

רכישת מצבר חדש

 

מצבר שמותקן ברכב יחזיק במינימום שנה. לפי טיב המצבר ותכונותיו, הוא עשוי להחזיק פרקי זמן הרבה יותר ארוכים כמו שנתיים ואף שלוש שנים. במידה ואתם נוסעים הרבה מחוץ לעיר במהירות יחסית גבוהה, המצבר מטעין את עצמו וכך נשאר תקין לפרקי זמן ארוכים. אך, אם אתם נוסעים בעיקר במהירות נמוכה בתוך העיר או בכבישים עירוניים, המצבר לא מצליח לטעון את עצמו, ולכן אורך החיים שלו יהיה קצר יותר.

 

כדי להוציא את המיטב מהמצבר כדאי לא להשאיר אותו זמן רק ללא תנועה. זו הסיבה שמי שנוסע לתקופה ארוכה לחו"ל, מבקש מבני המשפחה שלו להתניע מדי פעם את הרכב ולצאת לסיבוב כדי שלא יווצר מצב שהמצבר יתרוקן בפרק זמן זה. אם אתם כתל אביביים חוששים להשאיר את החניה שלכם פנויה, תמיד אפשר להשאיר מישהו שישמור אותה לבינתיים בזמן שאתם מטעינים את המצבר שלכם מחדש.

 

במידה והמצבר שלכם שבק חיים, אתם יכולים פשוט לפנות למוסך להחלפתו. אופציה נוספת היא לקרוא לטכנאי מצברים. כיוון שברכבים החדשים קל יותר להחליף מצבר, לא חייב תמיד לפנות למוסך. לרוב טכנאי מצברים מגיעים עם כמה סוגים של מצברים ומתקינים לכם את המצבר שהכי מתאים לרכב שלכם מהמלאי שברשותם.

 

תגובות

מומלצים