כוחו של טיפול זוגי לחיזוק הקשר

לשמחתנו אנחנו חיים בתקופה בה עוד ועוד אנשים מבינים כמה זה חשוב להתייחס למערכות היחסים שלנו לא בתור דבר מובן מאליו. אנחנו חיים בעידן בו עוד ועוד אנשים מבינים כי חשוב לקבל עזרה לפעמים כדי לעזור לקשר הזוגי להתחזק. בסופו של דבר, כאשר הקשר הזוגי שלנו חזק, החיים שלנו נראים אחרת.

27.09.2024 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כוחו של טיפול זוגי לחיזוק הקשר

Photo by Khamkéo on Unsplash

 

אנחנו הופכים לאנשים פרודוקטיביים יותר במקום העבודה, אנחנו הופכים הורים טובים יותר, החיים שלנו פשוט נראים הרבה יותר טוב מכל בחינה. פשוט משום שהקשר הזוגי שלנו הוא זה שמאפשר לנו לחזק את היסודות אליהם נשען הבית שלנו. במאמר הבא אנחנו רוצים לדבר אתכם קצת על טיפול זוגי ומה הוא בדיוק אומר. מי צריך טיפול מהסוג הזה ולמה זה לא הזמן שלכם לוותר על עצמכם. רוצים לשמוע עוד? המשיכו לקרוא את המאמר הבא. בואו נתחיל.

 

למה הזוגיות נשחקת לאורך הזמן

מחקרים מראים כי בשנים האחרונות יש עליה דרמטית באחוז הגירושין בכל העולם. בארצות הברית אחוז הגירושין עומד על חמישים אחוז. כלומר, כל זוג שמתחתן, צריך לקחת בחשבון כי בסיכוי של אחד לשניים הוא עתיד להתגרש. מצד אחד, המגמה הזו מצביעה על תהליכים טובים העוברים על החברה שלנו. לנשים היום יש יותר כוח בשוק העבודה ואנחנו כבר לא חיים בעולם דתי שמרני, בו אנחנו לא יכולים להיפרד ממי שלא מתאים לנו לחיות לצידו. אבל מהצד השני, אנחנו יכולים לראות כי המגמה הזו מדאיגה. נתונים שונים מצביעים על כך שיכול להיות כי הסיבה לאחוזים גבוהים כל כך של גירושין נובעים מכך שאנחנו חיים בעידן של רשתות חברתיות, בהן אנחנו מרגישים כל הזמן לא מסופקים. כאילו משהו טוב יותר תמיד ממתין לנו מעבר לפינה. העניין הוא שלאורך השנים קשה לתחזק זוגיות יציבה. העבודה שוחקת, הילדים דורשים תשומת לב והעול הכלכלי לא הופך קל עם השנים. כך שזוג החברים הטובים אשר אהב לבלות ביחד, מתחיל לראות אחד בשניה, מי שצריכים למלא מטלות כאלו ואחרות עבור הבית. עם הזמן, כאשר אנחנו לוקחים את הפרטנר שלנו לחיים בתור מובן מאליו, התשוקה נשחקת ואנחנו רואים איך עם הזמן, הזוגיות כמו מאבדת מטעמה. טיפול זוגי במקרה הזה בהחלט יכול לעזור.

 

איך נראה טיפול מקצועי ולמה הוא חשוב

ייעוץ וטיפול זוגי בירושלים מתרחש בנקודה אליה אף אחד לא יכול להיכנס. כלומר, לשעה של טיפול, אתם בני הזוג, משאירים כל מה שלא רלוונטי מאחור. בין אם אלו הצרות של הילדים או העניינים בעבודה. עכשיו זה הזמן שלכם להיות רגע ביחד ולעבד את החוויות שלכם ביחד. לאורך ייעוץ וטיפול זוגי בירושלים, תלוו על ידי מטפלת זוגית ניטרלית. הדבר הזה חשוב מפני שהרבה פעמים, כיוון שמערכת היחסים נראית בצורה מסוימת לאורך זמן, אנחנו לא תמיד מצליחים לשמוע למה הצד השני התכוון. אלא, אנחנו מייחסים למילים שלו את הכוונות שלנו. מה שמלהיט את הוויכוח שוב וחוזר חלילה. מטפל או מטפלת חיצוניים לסיטואציה, יעזרו בשיקוף של המצב לבני הזוג. מה שיאפשר להם בהמשך לקבל את ההחלטות הטובות יותר עבורם.

 

זה הזמן שלכם לעזור לעצמכם

תמיד יש משהו חשוב יותר מאשר לטפל בעצמנו. תמיד יש משהו שצריך מאיתנו משהו ובעידן בו אנחנו כל הזמן מסתובבים עם הטלפון הנייד, קשה יותר להציב גבולות ברורים. אבל אנחנו חייבים להבין, אם לא נעשה הכל כדי לעזור לעצמנו, בסופו של דבר, לא נצליח להיות שם עבור אחרים. הזוגיות שלכם חשובה, מגיע לכם להילחם עליה.

 

תגובות

מומלצים