חלון בלגי מברזל או חלון בלגי מאלומיניום ? עושים לכם סדר

בכל הנוגע לחלונות הבית ועיצובם, החומר שתבחרו משחק תפקיד מכריע באשר לנראות החלונות, איכותם, עמידותם ומגוון היתרונות שנלווים להם. האפשרויות הפופולריות עבור חלונות בלגים הם פרופילים מאלומיניום ופרופילים מברזל אבל מה בדיוק ההבדל בין השניים?

01.10.2024 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חלון בלגי מברזל או חלון בלגי מאלומיניום ? עושים לכם סדר

קליל בלגי ארט 7100 מערכת דלתות וחלונות הזזה למפתחים גדולים, הדמיה קליל

 

מתקשים להחליט בין חלון אלומיניום לברזל? תוהים מה הכי מתאים לבית שלכם? בואו להכיר מקרוב את ההבדלים בין החומרים והפרופילים , הכירו את היתרונות והחסרונות של כל אחד על מנת לעזור לכם להגיע להחלטות הנכונות.

 

מבט מקרוב על חלונות אלומיניום לעומת ברזל וההבדלים הבולטים ביניהם

 

1. מחיר - בואו נהיה כנים, חלונות בלגיים אלומיניום זולים בהשוואה לברזל, ויש פחות סיכוי שתיפול לכם הלסת מהצעת המחיר שתקבלו. אומנם האלומיניום אינו החומר הזול ביותר בשוק, אבל הוא עדיין זול בהשוואה לברזל, ומהווה אלטרנטיבה מבורכת.

 

2. התקנה פשוטה – הברזל הוא כבד, קשה יותר לעיבוד ויכול להיות מסורבל עבור מתקין חלונות. לעומתו, האלומיניום הוא חלופה קלת משקל וחומר קל לעיבוד וייצור. קל מאוד לשנע ולהתקין את האלומיניום, בעוד שברזל עשוי להיות מאתגר יותר.

 

3. אסתטיקה - האלומיניום מספק אסתטיקה בדיוק כמו זו של הברזל. למעשה, מצאנו שהוא מציע מראה מעודכן מזה של הברזל המסורתי.


אלומיניום קל יותר לעיצוב ולכן ניתן לראות יותר סגנונות עיצוביים של חלונות אלומיניום מאשר חלונות ברזל. מערכות אלומיניום עם קווים נקיים ועיצוב עכשווי ועשירים במאפיינים מודרניים, פרופיל אלומיניום נותנים מענה מאוד רחב ולא פחות ממושלם.
 

בעזרת גימורי צבע כגון IRON ניתן לשחזר את המראה הברזל הקלאסי והגולמי גם בחלונות אלומיניום

 

4. יעילות תרמית זהו אחד היתרונות הגדולים של האלומיניום מול הברזל, במיוחד באקלים של ישראל ועם עלויות האנרגיה הגבוהות. כשמדובר ביעילות תרמית, האלומיניום מנצח.

 

5. עמידות התחזוקה הנדרשת ואורך החיים של חלונות אלומיניום הן יתרון נוסף שמשחק לטובתו. הברזל נוטה לפתח חלודה וקורוזיה, דורש תחזוקה ומזדקן לאורך זמן, ואילו מצד שני, האלומיניום עמיד בפני קורוזיה ונזקי מזג אויר. זה אומר שלא תצטרכו לדאוג מההשפעה של אור UV או חלודה על חלונות האלומיניום שלכם, מה שהופך אותם לפתרון אידאלי, קל ופשוט לתחזוקה עבור הבית. בעוד אלומיניום ידרוש רמה נמוכה יותר של תחזוקה וטיפול קבוע, תצטרכו לצפות או לצבוע את משטח הברזל כדי להגן עליו מפני פגעי מזג האוויר.

 

6. חוזק ברזל תמיד היה ידוע כחומר חזק במיוחד. אולם, האלומיניום ניצב ממש מעט אחריו!  האלומיניום משמש לתעשיות המובילות בעולם כגון התעופה, הרכב ועוד ובעזרת סגסוגות אלומיניום הוא הופך לחזק וקל משקל מה שהופך אותו לעדיף על פני פרופיל ברזל כבד.
 

האלומיניום הפך לחומר הבניה המרכזי עבור מערכות מעטפת הבניין, דלתות חוץ, קירות מסך וכמובן, חלונות ודלתות.

 

אפרופו עיצוב, אילו אפשרויות עומדות בפניכם?

 

ישנו מגוון גדול מאוד של סגנונות עיצוב של חלונות כאשר הבולטים בהם החלונות הבלגיים הקלאסיים וחלונות מינימל הטרנדיים.
 

חברת קליל לקחה את עולם החלונות המעוצבים צעד אחד קדימה ומציעה 6 סגנונות עיצוביים למערכות אלומיניום אשר לכל אחד מסגנונות העיצוב סדרות חלונות ודלתות ציר או הזזה בעיצוב זהה על מנת להשלים את המראה העיצובי של הבית ולתת מענה לכל גודל מפתח וצורך.

 

קליל מחלקת את מערכות האלומיניום שלה לפי סגנונות להתאמה מושלמת לעיצוב הבית:

 

עבור מי שמחפש עיצוב מודרני ומוקפד ויכולות מתקדמות, סגנון הבאוהאוס יכול לתת מענה מיטבי. למחפשים עיצוב בסגנון כפרי, הסגנון הבלגי המקורי או סגנון הבלגי ארט  החדש, ייתן מענה מושלם. באופן כללי, הסגנון הבלגי יספק את הכפריות והחום.

 

למי שמעדיפים סגנון מינימליסטי, דק ומוקפד, מומלץ להתרשם על סגנון ה- FINE שמציע מערכות במראה מינימל במחיר נגיש. לעומת זאת, עבור מי שאוהבים ליצור נוכחות ודגשים בעיצוב הבית, מומלץ ללכת על סגנון ה- BOLD עם מראה עוצמתי ונוכח.
 

לבסוף, BASIC Is Beautiful  סגנון ה- BASIC של קליל מציעה מערכות אלומיניום איכותיות בעיצוב קלאסי, סולידי ואל זמני שנותן מענה רחב למגוון סגנונות עיצוב לאורך זמן

 

לסיכום,

השאלה אילו סוגי חלונות מתאימים לכם לא מסתכמת בהתלבטות בין חלונות ברזל לאלומיניום. כשהשני מציע מגוון יתרונות שמציבים אותו בראש הטבלה, עליכם להבין איזה סגנון מתאים לכם, כי כמו שאתם רואים, זהו חומר שבידי היוצר הנכון מציע את השפע שמכל העולמות.

 פרופיל בלגי מקורי של קליל | מעצבת: דבורי טובול פריד | צילום: שירן כרמל

 

תגובות

מומלצים