מובילים שינוי לעולם הדיגיטלי
מפקחים כוללים, מפמ"רים, מפקחים מקצועיים ומדריכים ארציים בחברה הדרוזית והצ׳רקסית ממחוז צפון וחיפה התכנסו במרכז פסג"ה בפקיעין, במטרה לחשוף אותם לעולם הבינה המלאכותית ולפוטנציאל הטמון בו לשיפור תהליכי הוראה, למידה והערכה.
ביוזמה משותפת של עמאד פארס, מפקח מחוז בחינוך הדרוזי והצ׳רקסי במחוז צפון ואיה ח'יר אלדין, מנהלת אגף החינוך הדרוזי והצ’רקסי ואכרם איברהים, מפקח על החינוך המדעי והטכנולוגי מטעם מינהל חדשנות וטכנולוגיה, התקיים במרכז פסג"ה פקיעין מפגש הכשרה משמעותי וייחודי, המפגש כינס מפקחים כוללים, מפמ"רים, מפקחים מקצועיים ומדריכים ארציים בחברה הדרוזית והצ׳רקסית ממחוז צפון וחיפה במטרה לחשוף אותם לעולם הבינה המלאכותית ולפוטנציאל הטמון בו לשיפור תהליכי הוראה, למידה והערכה.
במהלך ההכשרה שהועברה על ידי אכרם אברהים הודגש ההבדלים בין בינה מלאכותית יוצרת ללא-יוצרת, תוך הדגשת הכלים החדשניים והמודלים השונים הזמינים, כגון מודלי שפה, תמונה ומצגות. המודלים הוצגו כדרך לייעול תהליכי העבודה של אנשי חינוך, החל מתכנון מערכי שיעור ותכניות עבודה, דרך בניית משימות הערכה מבוססות רמות חשיבה מגוונות, ועד לניתוח מיפויים ופיתוח תכניות התערבות מותאמות.
בנוסף, נחשף חזון ארוך טווח להיערכות מערכת החינוך לעידן הדיגיטלי, תוך שימת דגש על פיתוח כישורים קריטיים ויצירתיים בקרב תלמידים ומורים, במטרה להכינם לעולם עבודה עתידי המבוסס על טכנולוגיות מתקדמות.
תכנית "חודש הבינה המלאכותית", שתתקיים בפברואר הקרוב, הוצגה כמסגרת לקידום מיומנויות אלו, וכוללת פעילויות ייחודיות כגון תחרויות, האקתונים, סדנאות וכלים דיגיטליים אינטראקטיביים המיועדים להטמעת הבינה המלאכותית בקרב תלמידים וצוותי הוראה.
המפגש הסתיים בדיון מעמיק על האתגרים הטמונים בהטמעת בינה מלאכותית במערכת החינוך והאפשרויות לשיתוף פעולה בין מפקחים, מפמ"רים ומדריכים לקידום החזון.
המפגש הדגיש את החשיבות שבחיזוק מעמדה של הבינה המלאכותית ככלי מרכזי בתהליכי הוראה ולמידה, וביסס את מחויבות מערכת החינוך להוביל שינוי ולהתאים את עצמה לעידן הדיגיטלי.