מהנגב לוועדת האו"ם לחלל

5 תלמידות באוניברסיטת בן גוריון בנגב מהתכנית "She Space", נבחרו לייצג את ישראל בוועדת האו''ם לשימוש בחלל לצורכי שלום, התלמידות שייצגו בכבוד רב במסר להשבת החטופים. חברת התעופה ישראייר איירליינס הטיסה את המשלחת במטוס עליו הכיתוב "החזירו אותם הביתה".

08.07.2024 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מהנגב לוועדת האו"ם לחלל

צילום: שגרירות ישראל בוינה

שגרירות על-חלל, מהנגב אל האו"ם, 5 תלמידות באוניברסיטת בן גוריון בנגב מהתכנית "She Space" פרויקט חינוכי-מחקרי ייחודי בתחום החלל והחישה מרחוק של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב ובית יציב ובמימון קרן יק"א, נבחרו לייצג את ישראל בוועדת האו"ם לשימוש בחלל לצורכי שלום (COPOUS).

 

המשלחת שיצאה לוינה בשבוע שעבר השתתפה בפגישות ופעילויות משותפות במטה האו"ם ובשיתוף עם שגרירות ישראל באוסטריה. פעילות זו מתחברת ישירות גם לאירוח הצפוי של BGU ב- 2025 UNOOSA space4women expert meeting.

 

המשלחת שיצאה, תודרכה על ידי עו"ד קרן שחר, סגנית בכירה ליועמ"ש במשרד החוץ. חברת התעופה ישראייר איירליינס היא זו שהטיסה את המשלחת במטוס המיוחד ועליו הכיתוב "החזירו אותם הביתה".  במסגרת הפגישה, המשלחת ושגרירות ישראל בוינה ציינו את יום הולדתה ה-20 של החטופה נעמה לוי.  יעקב גלצר סטודנט לתואר שני מהיחידה לאלקטרו אופטיקה שהיה המנטור של הבנות השנה התלווה אליהן.

 

המשלחת טסה להשתתף בוועדת האו"ם לשימוש בחלל לצורכי שלום ונפגשה עם בכירים ביניהם: UNOOSA Director, Aarti Holla-Maini ו Lorant Czaran . בין היתר, המשלחת קיימה פגישות עם משלחות הדיפלומטים מקוריאה הדרומית, ארצות הברית, נאס"א, ומברזיל והייתה אורחת של כבוד באירועי יום העצמאות של השגרירות. יתרה מזו זכתה המשלחת לסיור מיוחד במתחם החדשנות המוביל באוסטריה, weXelerate על ידי המנכ"ל אבי ליפשיץ.

 

רגע מרגש במיוחד היה כאשר נחשפו הדו"חות וביניהם  התוצר הכי חשוב של פגישת המומחים שהתקיימה במונטריאול בסוכנות החלל הקנדית באוקטובר 2023 ומופצת דרך הוועדה לכל סוכנויות ותעשיות החלל : Gender Mainstreaming Toolkit for the Space Sector. המשלחת גילתה כי SHE SPACE נבחר כדוגמא לפרויקט השראה:"Inspiring all girls and young women to pursue STEM and space education"

 

צילום באדיבות המשלחת

שגריר ישראל באוסטריה, ראש המשלחת הישראלית למטה האו״ם בווינה דוד רוט ציין כי "נושא קידום השתתפות נשים בתחום חקר החלל הוא בעל חשיבות גדולה למשרד האו״ם לענייני החלל החיצון ולפעילות של ישראל בארגון. התלמידות של פרויקט She-space הרשימו את באי הכנס כנציגות הדור הבא של המדע הישראלי וייצגו את ישראל בכבוד."

 

עוד הוסיפה ד"ר שמרית ממן ראש המשלחת "בהתמודדות עם מציאות מורכבת ומאתגרת בארץ, מצאנו במסלולי החלל את הערך האמיתי של החיבור האנושי והשותפות הבינלאומית. אני גאה בצוות ובתלמידות שהצטרפו אלינו, והדגימו יכולת מדעית וייצוג מכובד בבמה המורכבת הזו. אנו נמשיך לפעול בכל זירה אפשרית, גם מהחלל עד שכל החטופים ישובו הבייתה"

 

"She Space" הוא פרויקט חינוכי מחקרי ייחודי בתחום החלל והחישה מרחוק . הפרויקט הוקם במטרה לעודד נערות ללמוד ולהתנסות בלימודי מדעים טכנולוגיה הנדסה, אומנות ומתמטיקה (STEAM)

 

ההנחה היא שחשיפה לנושאים מדעים מתקדמים והתנסות פעילה במחקר תעודד את הנערות לעסוק בתחומים אלו בהמשך חייהן. החשיפה לטכנולוגיות חישה מרחוק במסגרת הפרויקט אפשרה להוציא את הנערות מאזור הנוחות שלהן ולאפשר להם להיחשף למדע ולמחקר ללא דעות קדומות.

 

אודליה ששון ונועה דיין המשתתפות בתוכנית נבחרו להוביל את השיחה הבינלאומית המסכמת את החלק המדעי של התוכנית לשנת 2024 יחד עם ד"ר לוניה פרידלנדר בזמן שהמשלחת הייתה בחו"ל.

 

מאיה פינקוביץ, אחת התלמידות מהמשלחת שיצאה סיפרה על חוויותיה במשלחת: "המשלחת הייתה משמעותית ומעניינת מאוד. זכינו לפגוש אנשים חשובים ומרתקים, להיחשף למדע ומדיניות ולחוות דברים שלא חווינו מעולם. אחד הדגשים המרכזיים היה היכרות של UNOOSA, ששמה לה למטרה לחשוף ולקדם את תחום חקר החלל בקרב נשים והדור הצעיר. הייצוג של הקבוצה הישראלית היה גאווה גדולה עבורי וגיבש את כל המשתתפות. הניסיון הזה פתח לנו אופקים חדשים, העשיר את הידע והביא עמו הנאה רבה".

 

פורטל הכרמל

צילום: שגרירות ישראל בוינה

תגובות

מומלצים