העיר מגאר מרחב חינוכי חיובי בחלקו
התוכן החינוכי שנלמד בעיר מגאר יחסית לכפרים דרוזים אחרים, כולל המעורבים, הם מובילים ברצון ללמוד ולהוביל ובחשיבות הקריאה בספרים ואהבתם ללמוד, מספר התלמידים 4,503, מספר עובדי הוראה 445, מספר הבנים עולה באחוז קטן על מספר התלמידות הלומדות במערכת כולל בגני ילדים.
נתונים כלליים לרשות מג'אר לשנה"ל, בתי ספר, מספר מוסדות 10, מספר תלמידים 4,503, מספר עובדי הוראה 445, מספר כיתות 185, ממוצע תלמידים בכיתה (בכיתות רגילות) 26.5, עלות ממוצעת לתלמיד 28,534, ממוצע טיפוח לומדים 7.61.
גני ילדים, מספר מוסדות 48, מספר תלמידים 1,243, מספר עובדי הוראה 57, מספר כיתות 48, ממוצע תלמידים בכיתה (בכיתות רגילות) 29.5, עלות ממוצעת לתלמיד 21,619.
מספר המורים 80 והמורות 365, מספר התלמידים בנים במערכת החינוך במגאר 2,277, ומספר הבנות 2,226, בגני ילדים מספר הגננות 57, אין גננים, מספר הבנים בגנים 654 ומספר הבנות בגנים 589.
זכאות לבגרות, האחוז עמד על 88,8 אחוז , בגרות בהצטיינות 9,8 אחוז, בגרות 5 יחידות באנגלית 36,9 אחוז, במתמטיקה 5 יחידות 15 אחוז, זכאות טכנולוגית בהצטיינות 13,3, ארבע יחידות מתמטיקה עמד על 14,2 אחוז.
מספר מסגרות ארגוניות נוספות ברשות, מעון 16, היל"ה 1, מרכז העשרה 3, השלמת השכלה תיכונית ובגרות 2, מוסד תרבות 3.
שיעור המתקשים (רמת הביצוע התחתונה בהבנת הנקרא), רמת ביצוע נמוכה (עברית ד') או נמוכה מאוד (ערבית ד', עברית וערבית ח'), נמוך מאוד.
שיעור המצטיינים (רמת הביצוע הגבוהה בהבנת הנקרא), רמת הביצוע הגבוהה משקפת עמידה בדרישות תוכנית הלימודים, רבע מהמספר.
עמדות ביחס לתחושת מסוגלות, באיזו מידה התלמידים חווים מסוגלות גבוהה והצלחה במקצוע ביחס לבתי הספר הדומים? גבוהה מאוד.
עמדות ביחס לחשיבות המקצוע, באיזו מידה התלמידים רואים בלימודי שפת האם דבר חשוב לעתידם ביחס לבתי הספר הדומים? גבוהה מאוד.