ענן בשתי חזיתות השכול והמלחמה בצפון

אלוף משנה במיל' ענן עבאס, שנמצא במילואים מאז אוקטובר 2023, בשיחה לפורטל הכרמל והצפון על השכול שחווה ועל המלחמה שעוד לא הסתיימה ובעיקר המסר שלו ושל משפחתו לעם בישראל, ענן: "החלטנו למלא אחרי הצוואה של ג'מאל ולהנציח חיים ולא לעצור מלעשות למען ביטחון המדינה".

05.10.2024 מאת: אמילי חלבי
ענן בשתי חזיתות השכול והמלחמה בצפון

 

בתאריך 18-11-2023, רב סרן ג'מאל עבאס, לוחם סיירת מטכ"ל דרוזי, מפקד פלוגה בגדוד 101, מהכפר פקיעין, נפל בקרב בעזה, בן 23 היה בנופלו.

 

 

ענן עבאס בשיחה על הבן רב סרן ג'מאל ז"ל, שרק היה בתחילת דרכו בקריירה הצבאית ונפל במלחמת חרבות ברזל בעזה, ענן שהוא עצמו קצין במיל', מספר לנו על מפעל ההנצחה של המשפחה, שמתקשה לעכל את האבידה.

 

 

בתאריך 19/05/2024 נתרם אמבולנס לכפר הדרוזי בפקיעין, לזכרו של רס"ן ג'מאל עבאס. בנוסף התקיימו ימי פעילות ונבנתה אנדרטה לזכרו ומצפה בראש ההר בו אהב ג'מאל לשהות. בנוסף לשתילת עץ זית לזכרו ועוד הרבה דברים שמנציחים את זכרו.

 

 

הזמן שחולף לא מרפא את הפצע והחלל שנפער במשפחת עבאס, ג'מאל ז"ל היה בהתנהגותו ובמעשיו דוגמא שמונצחת בכל רגע, אם זה ביחידה בה שירת ואם זה במשפחתו ובני הכפר שלו.

 

 

ענן: "ג'מאל היה ילד מיוחד עם שמחת חיים, מנהיג וחבר, תמיד שימח את מי שסביבו ואהב את הזולת, היה מחובר לאנשים, בכפר היה בקשר עם הצעירים, דאג להם ועזר להם, הם לקחו את הדמות שלו כדמות לחיקוי, ללכת בדרכו ואלה הדברים שהכי מרגשים אותנו".
 

 

"אני נזכר בג'מאל בכל יום ובכל רגע, ריגש אותי מאד שהחיילים שלו עלו מהדרום לצפון אלינו, ואני פתאם פוגש אותם, הוא עדיין חי איתנו כל הזמן".


 

 

ענן: "ככל שהזמן עובר, הזמן לא מרפא את הכאב, אנחנו זוכרים את ג'מאל כל הזמן, באירוסין של הבן הבכור גדעון היה מורגש שחסר חלק בהרכב, אנחנו קיבלנו החלטה, שאנחנו אנשים מאמינים בגורל, ולכן אנחנו ממשיכים את החיים במלוא העוצמה, כי ג'מאל ציווה לנו במותו את החיים, אני ממשיך להרצות על ג'מאל בכל הארץ".

 

 

ענן: "אנחנו ממשיכים בעשייה לזכרו, יום מעשים טובים שעשו לו בכפר ואנדרטה לזכרו, אני חזרתי לצבא ואשתי לילה חזרה לנהל בית הספר בפקיעין, אנחנו לא נשברים וממשיכים למרות הכאב. בנוסף נתרם אמבולנס לכפר על שם ג'מאל, נבנה בית שחמט בכפר על שמו, מפעל בתפן הקים מצפה בפקיעין לזכר ג'מאל".

 

 

ענן: "בשיחה האחרונה עם ג'מאל, הוא אמר לי, זו מלחמת קיום מלחמה צודקת, אנחנו נעשה הכל להחזיר את הכבוד למדינה, להילחם ולהחזיר את החטופים, במלחמה נהרגים ויכול להיות שאני לא חוזר מהמלחמה הזו, ואם אני לא חוזר אתה צריך להיות גאה בי, ואנחנו אכן מאד גאים בו ומנציחים את זכרו בכל דרך אפשרית"

 

 

ענן: "אנחנו כצבא נעשה הכל להחזרת כל החטופים הביתה, חיים או מתים, נחזיר את כולם למשפחות שלהם, זה לא קל שאדם לא יודע מה גורל הבן שלו, אם חי או מת, אנחנו מתעסקים עם ארגון טרור אכזרי. אנחנו פועלים בפיקוד הצפון להחזיר את התושבים, את הביטחון וההרתעה, לצפון ולתושבי המדינה. המשפחה שלי מבינה את העיסוק שלי ואת התרומה שאני נותן, הם מבינים את המשמעות של ההגנה על המולדת, במיוחד שזו צוואה של ג'מאל".

 

 

ענן: "אנחנו פוגעים קשות ביכולות של חזבאללה, אנחנו עם חזק וזה הזמן לאחדות, אנחנו עם מאוחד שאיכפת לו מהמדינה, אני מצדיע לתושבים ובמיוחד לאלה שהתפנו מהבתים שלהם, עומדים חזקים ונותנים לצבא גב להמשיך את הלחימה עד לניצחון".

 

 

ענן: "ממשלת ישראל גרמה עוול קשה לעדה הדרוזית, עם כל החוקים שחוקקו, את חוק קמיניץ יש לבטל, אנחנו מאמינים בחוק הלאום במדינה יהודית בארץ ישראל, אבל חייבים לתקן את החוק, אנחנו מאמינים שאנחנו שווים בין שווים במדינה, שאני אהיה מוגדר בחוק כמו כל אדם יהודי".

 


 

קולות הקשר מהשיחה האחרונה של סרן ג'מאל עבאס ז"ל עם אביו, אלוף משנה (מיל') ענן ואחיו, סרן (מיל') גדעון

"קוד קוד, אתם חוד החנית של הלוחמים. תשמרו על עצמכם, תכו בחמאס, תשמידו אותם. תלחמו בתעוזה, בתבונה, ובחוכמה ותגבו מחיר מהאויב. תישארו כמה שצריך בפנים, ועד הניצחון. מתגעגעים מאוד ואוהבים. תחזרו בשלום. תומכים אתכם מפיקוד הצפון ומהמשפחה. תשמרו על עצמכם, תחזרו בשלום, ונתראה".

 

תגובות

מומלצים