נוטעים תקווה וזוכרים

לקראת ציון יום השנה לטבח ה-7 באוקטובר התקיים אירוע הנצחה מרגש בו ניטעו ע"י שר הבריאות אוריאל בוסו, נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ ומנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ועובדות ועובדי משרד הבריאות 330 עצים, לזכר נרצחי הטבח של ה-7 באוקטובר והנופלים בקרבות מלחמת חרבות ברזל.

28.09.2024 מאת: פורטל הכרמל והצפון
נוטעים תקווה וזוכרים

 

באירוע נטעו שר הבריאות אוריאל בוסו, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ונציב שרות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ את העצים ביער בן שמן של קק"ל ביחד עם עובדי קק״ל ויערנים. האירוע הופק על ידי סמנכ"לית בכירה הון אנושי ומינהל במשרד הבריאות וצוותה. 

 

שר הבריאות ח"כ אוריאל בוסו נטע עץ לזכרה של הפרמדיקית עמית מן ז"ל שעמדה בגבורה וטיפלה בפצועים עד הרגע האחרון ולזכרם של כל חללי ונרצחי ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל. 

 

משה בר סימן טוב נטע לזכר סמ"ר ענר אליקים שפירא ז"ל, הרש גולדברג – פולין ז"ל, רס"ל (מיל') בן זוסמן ז"ל ולזכרם של כל חללי ונרצחי ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל. 

 

נציב שרות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ נטע לזכרו של יובל קסטלמן ז"ל אשר עבד בנציבות ונהרג בעת ההסתערות על מחבלים מהפיגוע בכניסה לירושלים בתאריך ה-30 בנובמבר 2023 ולזכרם של כל חללי ונרצחי ה-7 באוקטובר 2023 ומלחמת חרבות ברזל.

 

לאורך השנה האחרונה קק"ל פועלת ללא לאות לטובת הנצחת החללים ומבצעת אין ספור פעילויות על מנת לשפר את חייהם של תושבי העוטף.

 

שר הבריאות אוריאל בוסו: "כל עץ שאנו נוטעים כאן ישמש כעדות חיה לקדושים שאיבדנו השנה. העצים הם סמל של התמשכות החיים אל מול האובדן הקשה, של ריפוי מול כאב שתמיד נישא בלבנו. 

אנחנו שותלים שורשים שיהיו עבורנו שורשים של תקווה. תקווה לימים טובים ושקטים יותר, תקווה לשלום ואחווה בינינו, תקווה להחלמה חברתית, להבראה קהילתית ולאחדות. מי ייתן והעצים יזכירו לנו את ערכם של החיים ואת האחריות שמוטלת עלינו לטפח ולהגן עליהם, גם מול הרוע והחושך שסובבים אותנו.

הימים הללו מוכיחים לנו שקיומנו כאן במדינת ישראל נושא עימו את הערך הגדול של שותפות הגורל. שותפות גורל בשדה הלחימה, שותפות גורל בעורף. גורל משותף בבתי החולים, בקופות החולים ובכל המוסדות הרפואיים. כולנו ניצבים יחד באותה מערכה ומאוחדים מאחורי אותה מטרה. וכך נמשיך להיות - יחד".

 

 

פרופ׳ דניאל הרשקוביץ, נציב שירות המדינה: ״האחזות של עם בארצו מושוות בכמה מקומות בנטיעה. הקשר של עם לארץ הוא נטיעה, מה שניסו אויבנו הוא לעקור את הנטוע. לעקור את עם ישראל מארץ ישראל פשוטו כמשמעו. כל אחת ואחד מהנופלים והנרצחים אלו אותם נטועים שהצליחו לעקור. יש סיפורי גבורה רבים. אני בחרתי להנציח בנטיעה את יובל קסטלמן, שצמח בנציבות ונהרג בפעולה שבה חרף את נפשו כדי לחסל מחבלים שתקפו אזרחים בתחנת הסעה בכניסה לירושלים ומצא את מותו באופן טראגי. 
 

הנטיעות היום הן צעד סימבולי להמשך הנטיעה של עם ישראל כאן בארץ. בעולם אין שני עצים זהים, ויחד הם יוצרים יחד הרמוניה מופלאה. וכך גם עם ישראל כל אחד מאיתנו הוא עץ וצמח מופלא בדרכו וביחד אנחנו יוצרים הרמוניה מופלאה. 
 

אני מאחל רפואה שלמה לנפגעים בגופם ובנפשם.  אני מאחל לחזרת כל העקורים לבתיהם ונחמה גדולה למשפחות שאיבדו את יקיריהן״.

 

 

משה בר סימן טוב, מנכ״ל משרד הבריאות: ״אנחנו לפני ראש השנה ולפני יום השנה לאסון הטבח הנורא והמלחמה שהחלה בעקבותיו. 

הרצון בתחושת ההתחדשות והתקווה לשנה טובה נמהלים עם העצב והיגון שמלווים אותנו בשנה האחרונה. 
 

 

הרב יונתן זקס אמר ש״התקווה היא המשנה את מצבו של האדם. מוסריות של תקווה נשענת על האמונה שאפשר לשנות את העולם לטובה״
 

אני מאחל לכם ולנו שגם בזמנים קשים כל כך, תשמרו על האופטימיות ועל התקווה – על האמונה בכוח המשותף שלנו לייצר עתיד טוב יותר מההווה שאנחנו חווים עכשיו. זה דורש אומץ רב. העם היהודי, העם הישראלי, הוכיח יותר מדי פעמים וביותר מדי מבחנים שיש לנו את האומץ להמשיך לקוות ולפעול לעתיד טוב יותר ולשנה טובה יותר. אני מאחל לחזרתם של החטופים, לחזרת העקורים לביתם, ולבריאות שלמה של הנפגעים בגוף ובנפש״.
 

תגובות

מומלצים