אילון מאסק ביקור בישראל פנים לעתיד

המיליארדר אילון מאסק נחת אתמול בבוקר בביקור בישראל, וביקר בכפר עזה יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וקציני צה"ל. צפה בסרט הזוועות של דובר צה"ל. ונפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג.

28.11.2023 מאת: מגד תאבת
אילון מאסק ביקור בישראל פנים לעתיד

מטרת הביקור בישראל שיקום תדמיתו של מאסק מול הקהילות היהודיות בעולם לאחר שהואשם בשורה של התבטאויות אנטישמיות בתקופה האחרונה. 
 

 

בשיחה בין ראש הממשלה למאסק דברו על סיוע בבניית עזה מחדש. ועם הנשיא דברו על בעיית האנטישמיות.

 


שר התקשורת שלמה קרעי צייץ היום באנגלית ברשת החברתית X כי משרד התקשורת הגיע להבנות עם חברת הלוויינים של מאסק, סטארלינק, כי זו תפרוס את המערכות שלה ותספק אינטרנט באזור ישראל ורצועת עזה רק אחרי קבלת אישור ממדינת ישראל.
 

 

באוקטובר אחרי שנותק האינטרנט בכל שטחי הרצועה למשך לילה שלם. הדבר יצר בהלה גדולה בקרב שני מיליון התושבים. גופים הומניטאריים שונים הסבירו כי הניתוק מנע מהם להעניק טיפול ולתקשר עם כוחות ההצלה השונים ובעקבות זאת צייץ מאסק כי חברת הלוויינים שלו תספק אינטרנט לרצועה. זמן קצר אחר כך חזר בו מאסק והסביר כי הוא יעניק את השירות רק לאחר ובהתאם לאישור מארצות הברית וישראל.

 


אילן, ממציא, משקיע, מהנדס ומעצב תעשייתי קנדי-אמריקאי יליד דרום אפריקה. מאסק הוא המייסד, המנהל הכללי, מנהל הטכנולוגיות הראשי והמעצב הראשי של חברת SpaceX;  המנהל הכללי וארכיטקט המוצר של חברת טסלה; המייסד של The Boring Company; ושותף בהקמת החברות ניוראלינק ו־ OpenAI. בשנת 2018 הוענק לו תואר עמית החברה המלכותית בבריטניה והוא דורג במקום ה־25 ברשימת האנשים החזקים בעולם לפי פורבס.

 


בינואר 2021 הפך לראשונה לאיש העשיר בעולם, עם הון שהוערך בכ־200 מיליארד דולר. באפריל 2022 הונו הוערך על ידי פורבס בכ־267 מיליארד דולר. ב־2022 רכש את הרשת החברתית טוויטר. מאז 2022 חולק מאסק לסירוגין את התואר "האיש העשיר בעולם" עם המיליארדר הצרפתי ברנאר ארנו.

 


אחד המיזמים של מאסק, סטארלינק   למתן שירותי אינטרנט-לווייני, המופעל על ידי חברת SpaceX האמריקאית. חזונו של מאסק לספק גישה לאינטרנט לווייני לרוב שטחי כדור-הארץ באמצעות שיגור מערך של כ-42,000 לוויינים. כמות הלוויינים ששוגרו על-ידי החברה, נכון ליולי 2023, עומדת על כ-4,519 לוויינים.

 


לפי חזון המיזם, מערכת הלוויינים תהיה מורכבת מאלפים רבים של לוויינים קטנים, בייצור המוני, במסלול לווייני נמוך של כדור הארץ , לוויינים אלו מתקשרים עם מקלטי קרקע ייעודיים שמסופקים על ידי החברה. המטרה, מבחינה טכנית, היא לאפשר שירות אינטרנט לווייני שיכסה את מרבית האוכלוסייה הגלובלית. השירות בפועל יינתן במדינות שייתנו ל-SpaceX רישיון לספק שירות לווייני בכל תחום שיפוט לאומי ספציפי. קבלת שירות אינטרנט מלווייני סטארלינק עלה גם במלחמה בין רוסיה לאוקראינה.
 

תגובות

מומלצים