משפחה דרוזית תורמת איברים בעזרת בית החולים כרמל

בפעם הראשונה אחרי 5 שנים תרומת איברים נדירה ממשפחה דרוזית...הנער מחמד יוסף חטיב בן ה-15 נהרג  השבוע בתאונת דרכים ומשפחתו הסכימה לתרום את איבריו להצלת חולים.

24.11.2008 מאת: פורטל הכרמל והצפון
משפחה דרוזית תורמת איברים בעזרת בית החולים כרמל

מדובר במקרה נדיר,לראשונה מזה חמש שנים הסכימה משפחה מהעדה הדרוזית לתרום אברים...קרוב משפחה של הילד ד"ר כאמל חטיב רופא כירורג  בבית החולים כרמל הוא אחד מהאנשים ששיכנע את המשפחה לבצע את תרומת האיברים הנדירה...שיח' מוופק טריף: "היו מקרים בודדים ונדירים שאנשים נותקו מהמכשירים ונשארו בחיים, לכן אנשי הדת בדילמה, לעזור זה תמיד טוב".

מחמד חטיב נפגע בתאונת דרכים, כשחזר ברכב פרטי מבית הספר. בכביש פנימי בין היישובים הדרוזים כיסרא וסמיע שבאזור מעלות, התהפך הרכב. שתי נוסעות נפגעו באורח בינוני ומחמד נפצע קשה ופונה לבית החולים רמבם שם מת מפצעיו.

ההחלטה יוצאת הדופן לתרום איברים קשורה אולי לכך שבמשפחתו הקרובה של מחמד ישנם שני רופאים ואיש דת שסייעו בהסברים לבני המשפחה וציינו שאין מניעה דתית לתרום איברים.

מחמד חטיב ז"לדכמאל חטיב, מבית החולים כרמל, הוא בן דודו של מחמד. "הסברתי לאבא מה חומרת המצב ואמרתי לו שאם יתברר שיש מוות מוחי, כדאי לתרום איברים. האב קיבל את הבשורה בצורה קשה, אמרתי לו שצריך לחשוב לעזור לאנשים אחרים, המודעות לתרומת איברים נמוכה בקרב האוכלוסיה הדרוזית שלנו וחשוב שהנושא הזה ידובר".

מתאמת ההשתלות בבית החולים כרמל האחות עדנה רז מעדכנת כי נכון להיום ממתינים ברחבי הארץ  כ 876 חולים להשתלות איברים מתוכם 120 חולי לב.

עדנה רז: "כל תרומה חשובה לנו, וחשוב שעוד מגזרים יפתחו יחתמו על כרטיס אד"י ויתרמו, מדובר בהצלת נפשות".

לדברי ד"ר חטיב, לפני שנים אחדות קיבלה צעירה דרוזית כבת 17 תרומת לב, בזכותה היא חיה כיום.

ד"ר כמאל חטיב: "אנחנו יכולים לקבל תרומות וחשוב שנדע גם לתרום. אני כירורג ומטפל בבית החולים כרמל בחולים שסובלים מאי ספיקת כבד או מאי ספיקת כלייה, חולים המחכים לשביב של תקווה. חולים במצב קשה שצריכים לנוסע למצרים או להודו כדי לקבל תרומת איברים".

ראשי העדה הדרוזית עדיין לא פסקו האם להתיר תרומת איברים ולפי שעה אינם מעודדים משפחות לתרום איברים.

שיח' מוופק טריף 
השיח' מוופק טריף, המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, מסביר כי בימים אלו דנים ראשי העדה עם מומחים ורופאים בניסיון לגבש עמדה בנושא.

שיח' מוופק: "היו מקרים בודדים ונדירים שאנשים נותקו מהמכשירים ונשארו בחיים, לכן אנשי הדת בדילמה, אנחנו משתתפים בצער המשפחה ומחזקים את ידם. לעזור זה תמיד טוב". 

מחמד השאיר אחריו הורים: יוסף ונוהאד ואח ואחות צעירים ממנו.

תמונתו של דר כמאל חטיב מבית החולים כרמל צילום דוברות כרמל.

תגובות

7. עספאניה לפני 15 שנים
לדר כמאל
6. امراه من الكرمل לפני 15 שנים
هذا الشي حرام
5. עספנייה לפני 15 שנים
כל הכבוד-כ"כ מרגש
4. סאלח דקסה לפני 15 שנים
כל הכבוד למשפחה
3. בן כפר סמיע לפני 15 שנים
תרומת איברים
2. אשה מעוספיא לפני 15 שנים
לרופא כמאל
1. ///// לפני 15 שנים
מעשה אצילי

מומלצים