כתב אישום כנגד תושב שפרסם פוסט על כוונתו להיות שהיד

פרקליטות מחוז דרום פלילי הגישה לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום כנגד סאמי אלהוזייל, תושב רהט כבן 36, בעבירות של איום במעשה טרור ואיום בכתב לרצוח בעקבות פוסט שהעלה בפייסבוק

20.08.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון

 בו הביע על כוונתו להיות "שהיד" ולבצע פיגוע.

מעובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יואב קישון, עולה כי הנאשם ביום 29.7.17 פרסם בעמוד הפייסבוק שלו פוסט בשפה הערבית שבו הביע רצון להיות "שהיד" (חלל) ואשר ממנו עולה כי בכוונתו לבצע פיגוע. בפוסט נאמר, בין היתר (בתרגום לעברית):

"אולי אלה מילותיי האחרונות בפייסבוק. עולות לי המון בלילה וביום מחשבות מטורפות גורמות לי לאבד את הראש ודוחפות אותי לבצע מעשים שלא אתחרט עליהם . אולי אם אשאר בחיים אני אתחרט כי אם לא אבצע אותם נכון ולא יגבו מספר נפשות..."

עוד כתב הנאשם בפוסט: "אני אעשה כל דבר שיגרום לאנשים לדבר עליי כגיבור או מנהיג מלחמה מת כאשר הוא שומר על כבוד אדמתו וכבוד האסלאם והמקומות הקדושים של האיסלאם" (במסרון ששלח לבן דודו לאחר פרסום הפוסט הבהיר הנאשם כי האמור בפוסט מתייחס ל"הרג יהודים").

בנוסף ציין הנאשם בפוסט, כי אביו תומך במעשיו ונתן לו את ברכת הדרך, תמיכה הדרושה להוצאת המעשה אל הפועל "בקלות, ללא היסוס וללא משמעות לפחד" ומציין בסוף הפוסט: "בקרוב אבצע זאת. תודה מגיעה לאבא מודה לו על תמיכתו לי. שהיד בעזרת האל".

בכתב האישום צוין כי הנאשם כתב את הדברים האמורים ביחס לאביו ביודעו כי הם אינם אמת וכי אביו אינו תומך בו ועשה זאת בכדי לפגוע באביו.

הנאשם מחק את הפוסט לאחר זמן קצר.

כתב האישום מייחס לנאשם גם עבירה של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו לאחר שנמלט מהשוטרים שהגיעו לביתו בכדי לעצור אותו.

במקביל להגשת כתב האישום הוגשה בקשה למעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

מפרקליטות מחוז דרום נמסר לאחר הגשת כתב האישום: "כתב האישום הינו המשך ישיר למגמה לגלות אפס סובלנות בפרסום פוסטים המלמדים על כוונה לבצע פיגוע – בין אם יש כוונה לבצעו ובין אם לא, ואף אם הם מתפרסמים לזמן קצר בלבד".

תגובות

מומלצים