עד כמה השפיעה הרפורמה על הישגי התלמידים

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב "אנו למדים שתהליכי ההוראה המעמיקים שהרפורמה מזמנת ככל הנראה נותנים פרי ומאפשרים לתלמידים לשמור על הישגיהם , לצד למידה מתוך הנאה".

20.08.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון

מנכ'ל משרד החינוך שמואל אבואב : מחזור י"ב שניגש לבחינות קיץ תשע"ז היה המחזור הראשון של רפורמת הלמידה המשמעותית.ניתוח תוצאות הבחינות החיצוניות של קיץ תשע"ז מאפשר לנו ללמוד עד כמה השפיעה הרפורמה על הישגי התלמידים, ביחס לשנים קודמות.

הישגי התלמידים:

תוצאות הבחינות מראות שהישגי התלמידים נותרו דומים בדרך כלל להישגיהם בטרום רפורמה.
אנו למדים שתהליכי ההוראה המעמיקים שהרפורמה מזמנת ככל הנראה נותנים פרי ומאפשרים לתלמידים לשמור על הישגיהם , לצד למידה מתוך הנאה.

צמצום מספר מחברות הבחינה:

אחד מיעדי הרפורמה היה צמצום מספר הבחינות החיצוניות, כדי לפנות לתלמידים פנאי לתהליכי עומק. הנתונים מלמדים שמספר מחברות הבחינה שטופלו צומצם השנה ביותר ממאה אלף ביחס לשנה הקודמת.

צמצום מספר השאלונים:מספר השאלונים שמשרד החינוך הדפיס ירד בשיעור של 30% לפחות. כלומר, שוב אנחנו למדים שעמדנו במטרה, ובין השאר נחסכו משאבים מרובים שהלכו בעבר ליצירת שאלונים והפצתם.

ללא ספק מדובר בנתונים מעודדים. אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה, לדוד גל, לאריאל לוי, לעופר רימון, לדסי בארי ולצוותים באגף הבחינות ובאגף על יסודי'.

תגובות

מומלצים