מסכמים שלוש שנים עם אל"מ וג'די סרחאן

הקצין שמסיים את השירות בצה"ל הולך להקים בית ספר למנהיגות ואומנות, אל"מ וג'די סרחאן בראיון לפורטל הכרמל חושף את המצב של החייל הלא יהודי בצה"ל ולמה ירכא היא הראשונה במשתמטים.

17.08.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מסכמים שלוש שנים עם אל"מ וג'די סרחאן

אל"מ וג'די סרחאן שמילא את כל התפקידים הפיקודיים והקרביים במבצעים ובמלחמות, מסיים את תפקידו הפיקודי במדור אוכלוסיות בצה"ל ורושם הצלחות על שמו, פירוק הגדוד הדרוזי והעלייה במספר העתודאים ואיכות של החייל הדרוזי שמתגייס לצה"ל בשנים האחרונות.

השאלה העיקרית למה לא כל מנהלי בתי הספר התיכוניים הדרוזים משתפים פעולה לקדם את הצעיר הדרוזי להגיע למקום המתאים לו בשירות הצבאי?

אל"מ וג'די מאוד גאה בשירות הצבאי ומאמין שהשירות מעניק לצעיר הדרוזי עיצוב אישיות אחר, מה שהצעיר לא היה יכול לקבל בשום מסגרת אחרת.

המצב החינוכי בכפר הדרוזי הוא קשה במיוחד לאור זה שהתכנים שמלמדים בבתי הספר לא מתאימים לזמנים של היום, החייל הדרוזי הוא פחות מלומד מכל חייל אחר, בגלל מערכת החינוך שהוא לומד בה.

אל"מ וג'די סרחאן מתייחס לסוגיית החינוך בצה"ל שהם חוללו מהפכה בנדון: "במהלך 3 שנים שאני בתפקיד, עשינו 2 מהפכות: סגירת הגדוד הדרוזי ושילוב החיילים הדרוזים בכלל היחידות של צה"ל, ובמגזר הבדואי חוללנו מודל גיוס חדש והתוצאות מאוד חיוביות".

אל"מ וג'די סרחאן: "סגירת הגדוד נתנה לנו להתמקד בשתי אוכלוסיות שהתגייסו אחת חלשה בנתונים וביכולת להשתלב והאחרת חזקה, באוכלוסייה החלשה פעלנו להביא את החיילים להגיע יותר מוכנים לצבא, כ200 חיילים בשנתון, שקבלו מענה מצוין, קורס של 3 חודשים של הכשרה בסיסית כולל קורס עברית וסדנאות העצמה אישית, הדבר השני שעשינו זה שפתחנו לאותה אוכלוסייה מכינות קדם צבאיות חצי שנתיות שבעצם הם לומדים הכל, עברית, סדנאות וידיעת הארץ, אותם חיילים היום משתלבים בצורה מצוינת ביחידות צה"ל".

"לגבי האוכלוסייה היותר חזקה, הפירוק של הגדוד הדרוזי, מיקד אותנו באותה אוכלוסייה וכאן בעצם אנחנו הרווחנו, לקחנו ומינפנו את האוכלוסייה החזקה, הכפלנו את מספר העתודאים הדרוזים, שהולכים ומתמיינים ליחידות מיוחדות בצבא, נתוני האיכות של הנוער הזה עלו פלאים, היום בשנתון יש מעל 400 חיילים עם נתונים לקצונה וזה בגלל ההשקעה של הצבא נטו".

אל"מ וג'די סרחאן: "מאז פירוק הגדוד מעל 40 אחוזים הולכים ליחידות קרביות, לא מעט הולכים ליחידות אגמיות, איסוף קרבי, פיקוד העורף, משטרה צבאית, אחוז הגיוס למערך הטכני של חיל האוויר עלה, יש לנו פחות ביקוש ליחידות שריון ותותחנים, לגבי בני המיעוטים האחרים הם הולכים יותר למשמר הגבול ומשטרה כחולה והגדס"ר הבדואי וגם ליחידות הלוחמות".

"בכל בית ספר יש לנו חייל מדריך נוער והוא בקשר עם כלל התלמידים, אנחנו מאתרים את הפוטנציאל של בני הנוער האלה, ולפי זה אנחנו מזמנים אותם"

אל"מ וג'די סרחאן: "פתחנו פרויקט מגשימים, בני הנוער מכיתה ט עוברים מבחן מי שעובר מתקבל לפרויקט, בכיתות י' יא' יב', התלמידים לומדים ומגיעים מוכנים לגיוס ליחידת הסייבר, היום יש לנו 80 תלמידים מכל בתי הספר הדרוזים, זה דבר שמעולם לא היה במגזר הדרוזי, בזכות הקשרים הטובים עם מנהלי בתי הספר אנחנו מצליחים לעשות את הכל בצורה הכי טובה".

"אחוז הנשירה בקרב החיילים הדרוזים רק הלך וירד, צמצמנו את אחוז הנשירה בעקבות סגירת 299, לשמחתי ולצערי הפירוק של הגדוד יירשם על שמי מתוקף תפקידי".

וגדי סרחאן

אל"מ וג'די סרחאן: "כפר ירכא אפשר לייחדו לשלילה בהקשר לשירות בצבא, הנוער מושפע ממאפייני החיים בירכא ורואה פיתויים אחרים וחלק לא מבוטל מהמשתמטים בעדה הדרוזית באים מכפר ירכא, לידו כפר גוליס מאה אחוז גיוס והמצב די דומה בשאר הכפרים".

"השירות הצבאי לנוער שלנו, זה אמצעי, התרומה לפרט היא הרבה יותר משמעותית, היחידות המובחרות הם תורמים יותר לעיצוב האישיות של החיילים ולהרחבת האופקים שלהם, החיילים מבינים את זה ומשתדלים להגיע ליחידות אלה".

אל"מ וג'די סרחאן: "אין ספק שהצבא הוא פלטפורמה מצויינת לשילוב בחברה, הצבא מחנך לערכים, מקפיץ נער להיות גבר עם כל הערכים והחינוך לאהבת הארץ".

אל"מ וג'די סרחאן התייחס לציפיות שלו ממי שמחליף אותו בתפקיד, ואמר: "מאל"מ שאדי אבו פארס שמחליף אותי אני מצפה ויודע שיעשה הרבה וימשיך להצעיד קדימה בהקשר של אחוזי הגיוס והשילוב, הדגש שלי אליו הוא לרדת לעומק הדברים ביחידות שבהם משרתים בני מיעוטים".

"בעדה הנוצרית, יש הצלחות בזכות עשייה של הרבה גורמים, ככל שיהיו הרבה הצלחות כך הדלת תפתח קדימה".

אל"מ וג'די סרחאן: "החלום שלי להקים בית ספר פרטי של מנהיגות ואומנות לכל הורה שרוצה שהבן שלו יצליח ויגיע קדימה".

אל"מ וג'די סרחאן: ,לרגל חג הקורבן לכל החוגגים בני העדות המוסלמית והדרוזית אני מאחל חג שמח".

 {YouTubeVideo id=lCS8jz4uTDg}

תגובות

13. לינה לפני 7 שנים
בהצלחה
12. עספאני לפני 7 שנים
יישר כוח ובהצלחה
11. דליה לפני 7 שנים
כבוד לעדה ולמדינה
10. השאם נסראלדיו לפני 7 שנים
דאלית אל כרמל
9. סעיד לפני 7 שנים
כל הכבוד
8. כרמל לפני 7 שנים
אגדה
7. אבו שכיב לפני 7 שנים
בשותפות גורל,יוצאת מהכלל,נקבע שירותו של כול חייל,
6. דרוזי לפני 7 שנים
אפשר רק להתגאות באנשים איכותיים כמו וגדי
5. חסון לפני 7 שנים
לא מציאה
4. סאמר לפני 7 שנים
מצדיע לך
3. אסעד לפני 7 שנים
בית ג'ן
2. תושב מגאר לפני 7 שנים
קצין מוערך ביותר
1. אייל לפני 7 שנים
גאווה לעדה

מומלצים