יש לנו מדינה לתפארת שמרו נא עליה

כשאני מתבונן בשלטון שכבר זמן מה לא התחלף ובעצם הוא דומה לבריכה שהמים לא מתחלפים בה ובכך נהיים עכורים מדי ולא נקיים, כך גם השלטון זמן רב נמצא הימין שם, נרקב ונשחק משהו.

06.08.2017 מאת: גאנם ביסאן
יש לנו מדינה לתפארת שמרו נא עליה

יסלחו לי כל הימנים, שמאלנים, מרכז ואלה שעוד לא סגורים על איפה הם בסקאלה הפוליטית, איזה מדינה הזויה יש לנו, כך תהיתי בעודני יושב אל מול הנוף המערבי שבחזית ביתי; אל הים התיכון ומפרץ חיפה.

תהיתי ושאלתי את עצמי מספר לא מועט של שאלות ובעיקר ניסיתי להבין איך זה שמדינה כמו שלנו, נראית כפי שהיא היום.

בעוד אני חושב, הבנתי דבר מרכזי, אולי ראיתי בעבר, אך לא באמת הבנתי אותו כפי שהיום זה נראה. מה שחידד אצלי את המסקנה הזו, היו שלושה דברים שאפרוט בהמשך- משפטו של החייל אליאור אזריה; החקירות כנגד ראש הממשלה, והחקירות כנגד המאבטח מהשגרירות הירדנית. המשותף בין כל אלה כפי שמציגים אותם לכאורה- "פשע", מבלי כל כוונה להיכנס להגדרות וקטלוג כזה או אחר.

הבא נבחן את המקרה הראשון, משפטו של אזריה; החייל שירה למוות במחבל בחברון לפני כשנה וחצי. עקרונית, וללא כל קשר לדעתי האישית, אלא נטו המקצועית- ישנה פה טעות אנוש, בקבלת ההחלטה, בשיקול דעת ולבטח בהתנהלות כל האירוע הן ע"י המפקדים שלא מילאו את תפקידם כראוי והפקירו את הזירה לקיצוניים, והן ע"י החייל שלא פעל ע"פי הוראות פתיחה באש(לא מדבר על אם כן לירות או לא לירות- אלא סיכון חיי מפקדיו וחבריו).
המקצועיות, טוהר הנשק, והאחריות נרמסו באירוע זה מכלל הצדדים.

אם נשים בצד את הניתוח המקצועי שיכולנו לעשות ללא כל קשר למהומה סביב האירוע הזה, ומבלי רעשי רקע מיותרים; אלא בחקירה נקייה, ומשפט הוגן, נבון ונכון יכולנו להגיע למסקנה אחת שמתכנסת ומתיישרת עם שני האירועים השניים שהביאו אותי להבנה חד משמעית- האינטרסים הפוליטים הם אלה שמניעים את שלושת האירועים.

גאנם ביסאןזו לא המסקנה שלי, מאחר וכשאני מתבונן בשלטון שכבר זמן מה לא התחלף- ובעצם הוא דומה לבריכה שהמים לא מתחלפים בה ובכך נהיים עכורים מדי ולא נקיים, כך גם השלטון- זמן רב נמצא הימין שם, נרקב ונשחק משהו בהתנהלות שלו שוחק את המפלגות הימניות ומפלג אותן, הופך אותן למין מונופולים שמנסים לשלוט ולהכתיב ובכך הם פוגעים בעצמם במקום לחזק את החזק ויחד איתו להתרומם.

מה אני מנסה להגיד; השלטון היום הוא ימין, בעצם מזה זמן לא מבוטל. עם זאת, אם נבחן את התרחישים השונים במדינה- נבין דבר אחד, מי שמכתיב את מה שקורה במדינה ובעיקר בשחיקת השלטון, הוא לא אחר מאשר השמאל. כן, אותו שמאל שמתעקש למשפט המביש של אזריה, אותו השמאל שרודף את ראש הממשלה ואתו השמאל שכעת דורש חקירה ואולי גם משפט למאבטח משגרירות ירדן.

אז שאלתם מה אני מנסה להגיד?

האמנם יש לנו שלטון ימני, אך הבעלים- לא אחר מאשר השמאל, שמכתיב את שגרת המדינה בשיטתיות, בהפקרות ובחסות החוק שמחליש את המעצמה הקטנה שבדיוק פורחת לה.

יש לנו מדינה לתפארת, שמרו נא עליה!!

תגובות

מומלצים