600 חתולי רחוב יעוקרו ויסורסו בעלות של 100 אלף ₪ ביוקנעם

במטרה לווסת את הריבוי הטבעי של חתולי הרחוב על מנת לדאוג לבריאותם של התושבים, ולמנוע את המטרדים הרבים הקשורים בהתרבותם של חתולי הרחוב, יוצאת עיריית יקנעם באמצעות הווטרינר העירוני למבצע נוסף של עיקור וסירוס חתולי רחוב ברחבי העיר.

28.06.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
600 חתולי רחוב יעוקרו ויסורסו בעלות של 100 אלף ₪ ביוקנעם

במסגרת המבצע ילכדו כ- 600 חתולי רחוב, ינותחו, ויחוסנו כנגד כלבת. לאחר כיומיים בהם יהיו החתולים בהשגחה ובהתאוששות, הם יוחזרו למקום לכידתם. בנוסף לעיקור ולסירוס, ובמידת הצורך יקבלו החתולים עזרה ראשונה. החתולים שיעוקרו יסומנו ע"י קטימת האוזן.

מקומות לכידת החתולים יהיו בהתאם למקומות בהם יש ריכוז חתולים. תושבים שיודעים על מקומות כאלו, או תושבים שמאכילים בעצמם חתולי רחוב מוזמנים ליצור קשר עם המוקד העירוני ולהצביע על המקומות הללו, ואלו יוכנסו לרשימה.

מטרת המבצע הינה למזער את סבלם של החתולים הכרוך בחיים ברחוב, והקטנת מספרם במקומות בהם הם יכולים להוות מפגע. מבדיקת העירייה עולה שעיקור וסירוס חתולים היא דרך מקובלת, מומלצת ומבורכת, ע"י משרד החקלאות, וע"י מרבית הווטרינרים.

העיקור והסירוס אינו גורם סבל לחתולים, והוא תורם לאיכות חייהם. עיקור חתולים מונע גם בעיות רפואיות אחרות, וחשיבותו רבה גם מבחינת רווחתם של כלל החתולים מאחר ורבים מהם חסרי בתים ועקב כך הם גוועים ברעב, או נפגעים בתאונות דרכים, ועוד.

המבצע הנוכחי הינו מבצע נוסף, כאשר גם בשנת 2014 יצאה העירייה למבצע דומה בעלות של כ- 160 אש"ח.
עלותו הכוללת של המבצע הנוכחי נאמדת בכ- 100 אלף ₪, כאשר מחצית מן הסכום תשקיע העירייה מתקציבה, ואת המחצית השנייה תקבל ממשרד החקלאות.

ראש העיר, סימון אלפסי:"חתולי הרחוב מתרבים, ומאחר ואין מי שיאמץ אותם הם חיים באיכות חיים נמוכה, ובמקרים רבים הם גוועים ברעב או נפגעים כתוצאה משוטטות. לאור העובדה שגורמי הבריאות ואנשי המקצוע ממליצים על עיקור/סירוס, וריבוי החתולים מהווה מטרד לתושבי היישוב, יצאנו למבצע נוסף בסיוע משרד החקלאות, ובו גם נשמור על בריאות החתולים, וגם נמשיך להעניק איכות חיים טובה מאוד לתושבי העיר".

הווטרינר העירוני, ד"ר אריה סאבו: "אני שמח שיקנעם פועלת ועושה למען אוכלוסיית החתולים המשוטטים שבתחומה. מטרת המבצע היא לשפר את איכות חייהם של תושבי העיר, יחד עם שיפור איכות חייהם של חתולי הרחוב. מבצע שכזה דורש גיוס כספים ומשאבים לא מבוטל אשר תודות לראש העיר ולכל הגורמים בעירייה ובמשרד החקלאות, שמבינים את חשיבות הדבר, סייעו ותמכו על מנת שייצא לפועל. ההליך הכירורגי נעשה בהרדמה מלאה ללא גרימת סבל לחתול".

תגובות

מומלצים