התכנון בעוספיה נפתח מחדש

העקשנות והרצון של וגיה כיוף ראש מועצת עוספיה ונציגי הציבור הביאו להחלטה חסרת תקדים במנהל התכנון, תוך חודשיים אחרי השלמת המבוקש יאושרו כל החלקות ועוד 1300 דונם, וגיה רגע אחרי שיוצא מהועדה.

26.06.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
התכנון בעוספיה נפתח מחדש

רגע לפני רצינו לדווח שמועצת עוספיה מנסה להחזיר את גלגל התכנון המתארי בהתאם למתווה שהיא כתבה לועדה המחוזית, קביעת תחום הפיתוח של 7500 דונם, וגיה נלחם שתוכנית המתאר תהיה על פי ועדת הגבולות.

וגיה כיוף: "נלחמתי כי אני צודק, הלכתי למתכננת המחוז עם כל המסמכים הנדרשים, יחד עם נציגי הציבור והמתכננים והצלחנו להביא לשינוי דרסטי בתכנית שאף אחד לא האמין שזה מה שיהיה, אבל הצדק היה איתנו והתיקון הזה בא לפתור את כל הבעיות התכנוניות לשנים הקודמות, חשוב שכולם יבינו שעל כולם להיות ממושמעים למנהל התכנון שלנו".

וגיה שמאוד מרוצה מההישג העצום ממהר לבנות את המהלכים ולהשלים אותם בפרק של חודשיים, כדי שלכולם יהיה מרחב שירותים כמו בכל ישוב ישראלי אחר.

וגיה בנוסף בראיון שהעניק לפורטל הכרמל, קורא למשטרה להחרים את הנשק הלא חוקי שנמצא בידי ארגוני פשיעה ומתייחס למקרה של הבוקר, אצל משפחת מנסור, וגיה לוקח על עצמו לעקבוב מקרוב אחרי החקירה שמתנהלת בנדון.

תכנוןמועצת עוספיה ציינה שתכנית המתאר היישובית הינה צורך חיוני ומיידי. המועצה המקומית בשיתוף אנשי ציבור מהיישוב, שמה לה למטרה לקדם את נושא התכנון והסדרת הבניה ביישוב, מתוך הבנה שקידום הנושא התכנוני יאפשר פיתוח של תשתיות, מוקדי תעסוקה ויאפשר לבני הישוב לבנות את ביתם באופן חוקי.

רובם המכריע של קרקעות עוספיא פרטיות. בתחום שטח השיפוט כ-10% בלבד קרקעות מדינה. יש לציין כי חלק מהקרקעות הפרטיות הנמצאות בבעלות תושבי עוספיא נמצאות מחוץ לשטח השיפוט.

תושבי עוספיא בונים את בתי מגוריהם על קרקעותיהם. ההיסטוריה מלמדת כי תושבי עוספיא נולדים, גדלים ובונים את בתיהם ביישוב. ההגירה אל מחוץ לכפר אפסית ולכן יש למצוא פתרון לצעירים ולדורות הבאים בתחומי היישוב.

נטען כי גבולות פיתוח אינם נקבעים בהתאם לבעלויות, אלא בהתאם לצורך תיכנוני. נקודת המוצא הזאת שגויה מיסודה. תכנון בישוב עם הרכב בעלויות כה מורכב כעוספיא מחויב להתייחס למבנה הבעלויות וזה חלק בלתי נפרד מהתכנון, כך גם גורס מנהל התכנון בהתייחסותו לתכנון במגזר הערבי.

צוין שהמועצה המקומית חושבת שתכנית המבוססת על איחוד אינה ישימה בישוב כפתרון גורף, אלא תכנון המותאם בעדינות למציאות בשטח.

יש להתאים את התכנית לבעלויות בישוב והצרכים המקומיים, שלא יגדלו בצורה משמעותית עקב מקדמי מימוש נמוכים ביותר. יש לקבוע במסגרת תכנון מתארי כוללני מקדמי מימוש נמוכים עבור תכנון מפורט עתידי הנובע מתכנית זו.

תכנוןהוזכר שבסיור שהתקיים לאחרונה עם נציגי רט"ג במסגרת ועדת גבולות, טענו שוב נציגי רט"ג כי אין להם התנגדות לפיתוח השטח בתחום ההבנות. הרחבת גבול תכנית עמק הזיתים ב' לגבולות שיקבעו במסגרת תכנון מפורט המקודם בימים אלה. נחל אורן כגבול פיתוח.

דרך נוף כרמל- שמירת טווח של 10 מ' מקו בינוי אחרון אל גבול הדרך הלבנה בגבולה הדרום מזרחי של התכנית. מוסכם כי לא תתאפשר בניה מעבר לקו זה. ניתן לקבוע מתארית טווח של 10-40 מ' אשר יבחן במסגרת התכנון המפורט.חציית קו גובה 450קיימת סתירה באמירות של לשכת התכנון.

עוד נדרש לחבר את קרית הספורט ומגרש כדורגל אל רקמת היישוב הקיים. הגדרת השטח מבית הספר החדש ועד למגרש הכדורגל הקיים כשטח לספורט ונופש.

חודד שהסדרת בתים שאינם צמודי דופן. המועצה מבקשת לקבוע מנגנון בתכנית המתאר שיאפשר את הסדרת הבניה הקיימת, מבלי להגדיל את גבולות הפיתוח באופן קיצוני. קליטת הבניה הקיימת במלואה והסדרתה במסגרת תכנית IS-AS גם בתחומים שאינם מיועדים לפיתוח עתידי. בתים אלה יקבלו הוראות מיוחדות במסגרת תכנית המתאר.

 

{YouTubeVideo id=ZywdcYBHgow}

תגובות

15. צעיר בתחילחת דרכו לפני 7 שנים
תכנית גריעה מהפארק
14. עספאוי לפני 7 שנים
תכנון מתארי
13. תושב עוספיה לפני 7 שנים
עם עובדות לא מתווכחים
12. עיספאוי חור לפני 7 שנים
האמת נאמרת
11. פארס כיוף לפני 7 שנים
עם עובדות אי אפשר להתווכח
10. אבן אל דאליה לפני 7 שנים
....
9. צעיר לפני 7 שנים
אין על וגיה
8. תושב לפני 7 שנים
ישר כח אבו עמיד
7. תושב בין לבין לפני 7 שנים
שרפיק ילך ללמוד ווגיה
6. כמאל לפני 7 שנים
וגיה כיוף ראש המועצה הבא שוב
5. עיספאוי לפני 7 שנים
וגיה הציל את עיספיא לשנים הבאות
4. منصوري לפני 7 שנים
والحق يقال
3. תושב לפני 7 שנים
מהיום אני איתך וגיה
2. כרמלי לפני 7 שנים
תותח
1. عسفيا לפני 7 שנים
صبور

מומלצים