ביהמ"ש דחה את ערעורו של הורה וקבע כי יורחק מילדיו ואשתו

עו״ד רינה פוליטי: "מדובר בסיפור מורכב ורגיש. אין פה סוף שמח, המשפחה התפרקה לצערי. אולי כעת יוכלו ההורים להתפנות ולעסוק בדבר החשוב ביותר והוא שמירה על נפשם הרכה של הילדים״.

26.06.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ביהמ"ש דחה את ערעורו של הורה וקבע כי יורחק מילדיו ואשתו

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את ערעורו של תושב הגליל וקבע כי יורחק מילדיו ואשתו מכיוון שהוא מהווה להם סכנה. 
 
כבוד השופטת אלון אספרנצה מבית המשפט המחוזי בחיפה דחתה בסוף חודש אפריל האחרון את ערעורו של תושב הגליל וקבעה כי יורחק מילדיו ואשתו, מכיוון שהוא מהווה להם סכנה.

בנוסף, אסרה עליו ליצור איתם קשר וחייבה אותו בתשלום הוצאות משפט על-סך 6,000 ש"ח, בשל התנהלותו וגם בשל הנוסח שבחר להתבטא בו כלפי בית משפט.

"מדובר בסיפור מורכב ורגיש, מכיוון שמעורבים בו ילדים קטינים שעשויים להיפגע ממעשיו אביהם", אמרה עו״ד רינה פוליטי מחיפה, העוסקת בדיני משפחה ואשר ליוותה את האישה.

בפסק הדין הזכירה השופטת כי המערער הודה בחקירתו כי הפר את צו ההגנה שניתן בחודש אוקטובר 2016 באומרו כי לקח את המפתח מדלת ביתה של המבקשת וכן הודה כי פגע ברכבה של אשתו, בעוד ילדיהם הקטינים נמצאים ברכבו. המערער טען כי מדובר בנגיעה קלה שלא הותירה כל סימן ונזק וכי האשמה נעוצה באשתו, אשר בכוונה חסמה אותו. בית המשפט לענייני משפחה בקריות קבע כבר בחודש פברואר 2017 כי אין זה משנה אם המדובר בפגיעה קלה או חמורה, עצם הפגיעה מעידה על מסוכנותו של האב.

"המשיב ביצע מעשה זה כשהקטינים נמצאים ברכב ובכך חשף אותם לסכנה נפשית, כשהיו עדים לניסיון פגיעה באימם וכן לסכנה של פגיעה פיזית, שעלולה הייתה להיגרם להם כתוצאה ממעשה זה", נכתב.

מנגד, טען המערער שפסק הדין נעדר מידתיות וכי התנאי שקבע בית המשפט לענייני משפחה בקריות, במסגרתו יתלווה אליו צד ג' לאורך כל הביקורים והמפגשים עם הקטינים, לרבות במהלך סופי השבוע, משמעותו ביטול מוחלט של הסדרי הראייה וזאת נוכח מצבו הכלכלי הדחוק והריחוק בין מקום מגוריו (בדרום) לבין מקום מגורי הילדים (בצפון).

כאמור, בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את הערעור אותו הגיש  האב והותיר את צו ההרחקה בעינו, שכולל איסור להטריד את המשיבה, להיכנס לדירה בה היא מתגוררת יחד עם הקטינים ו/או במרחק של 200 מטר בכל מקום בו היא נמצאת בקביעות, להיכנס לישוב בו התגוררו, לאיים על המשיבה בכל דרך שהיא, לבלוש אחריה ו/או לארוב לה ו/או לפגוע בפרטיותה בכל דרך אחרת.

"הפרת הצו על ידי המשיב והפגיעה ברכבה של המבקשת כשהקטינים נמצאים ברכבו מעידים על כך שהמשיב מהווה סכנה למבקשת ועלול להוות סכנה לקטינים", ציטטה כבוד השופטת אספרנצה מפסק הדין שניתן בחודש פברואר.

"אני מקווה כי כעת הצו שהוצא ירחיק את הקטינים מהעימות היומיומי של ההורים אל מולי עיני הקטינים ובכך ייחסך מהם סבל ניכר שבו הם צריכים להיות חלק ממאבק לא להם" , סיכמה עו"ד פוליטי.

תגובות

מומלצים