מותקאל חלבי
חינוך חברה מאבק האדמות פוליטיקה ספורט מפגעים מדור נפטרים أدب وفن גולשים כותבים עסקים סרטונים שונות פייסבוק מודעות פרסום
פורטל הכרמל
ראשי | אודותינו | צור קשר

מבזקי חדשות

מאוחדת דאליה

אמין כיוף חדש

תעופה

ד



סקר
האם אתם בעד קיצור החופש לילדים?
 

צמיד שעון חכם

שונות
ש.א.א 1
עלייה בתלונות הציבור על שופטים
11/06/2017,  מאת: פורטל הכרמל

בית משפט חיפהב2016 הוגשו לנציבות תלונות הציבור 890 תלונות, כנגד 10 שופטים נמצאה יותר מתלונה מוצדקת אחת, מחצית מהתלונות שנמצאו מוצדקות 47% היו על שופטי בתי משפט השלום, שופטים מקודמים למרות תלונות מוצדקות נגדם.


דו"ח נציבות תלונות הציבור על שופטים לשנת 2016 הוגש על ידי הנציב, כבוד השופט (בדימוס) אליעזר ריבלין, לשרת המשפטים, ח"כ איילת שקד, ולנשיאת בית המשפט העליון, כבוד השופטת מרים נאור.​

שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד: "אני מבקשת לברך את הנציב ריבלין על הכנת הדו"ח, אשר יש בו כדי לחזק את אמון הציבור במערכת המשפט.  העלייה במספר הפניות אל הנציבות מעידה בראש ובראשונה על כך שהציבור רואה בנציבות כלי יעיל ואפקטיבי לבירור תלונות. אני שמחה ששיעור התלונות שנמצאו מוצדקות נמצא במגמת ירידה, דבר אשר משקף שיפור בהתנהלות מערכת בתי המשפט. הנציבות גם מסייעת לנו לזהות ליקויים מערכתיים, וביחד עם נשיאת ביהמ"ש העליון ומנהל בתי המשפט  אני לומדת היטב את מסקנות הנציב על מנת שנוכל לוודא שהשירות שהציבור מקבל יהיה שירות יעיל ותקין. עלינו לשמור על מגמה של שיפור ושאיפה למצוינות תוך היעזרות בשילוב מוצלח של כלי ביקורת ושקיפות - כך עשינו וכך נמשיך לפעול."

בשנה החולפת, הוגשו לנציבות תלונות הציבור 890 תלונות, עלייה של כ-8%  משנת 2015, אז הוגשו 824 תלונות. "הגידול במספר הפונים אל הנציבות מעיד בראש ובראשונה על הצורך בגוף המבקר את בתי המשפט ואת האמונה והתקווה שהפניה לנציבות תביא מזור למצוקותיו של הפונה", כך ציין הנציב בדו"ח.

להלן ממצאים מרכזיים מהדו"ח:

1.בשנת 2016 ניתנו החלטות ב-857 תלונות, מתוכן בוררו לגופן 523 (61%): 76  תלונות נמצאו מוצדקות (14% מתוך אלה שבוררו לגופן), ו-16 תלונות הצביעו על ליקוי מערכתי (3% מתוך אלה שבוררו לגופן). לשם השוואה, בשנת 2015 18% מכלל התלונות שבוררו לגופן נמצאו מוצדקות, ו-2% הסתיימו בקביעה כי מדובר בליקוי מערכתי.

2.בשנת 2016 הוגשו 31 תלונות נגד שופטי בית המשפט העליון, אך לא נמצאו תלונות מוצדקות.

3.בשנת 2016 הוגשו 138 תלונות נגד שופטי בתי משפט מחוזיים, עלייה של כ-12% משנת 2015, אז הוגשו 123 תלונות. 11 תלונות נמצאו מוצדקות.

4. כנגד שופטי בתי משפט לענייני משפחה הוגשו 175 תלונות, עלייה של כ-9% משנת 2015, אז הוגשו 160 תלונות. 10 תלונות נמצאו מוצדקות.

5.בדומה לשנים קודמות, גם השנה לא הוגשו כלל תלונות נגד שופטי בתי הדין הצבאיים, למרות שבסמכות הנציבות לבררן.

6.כמעט מחצית מהתלונות שנמצאו מוצדקות (47%) היו על שופטי בתי משפט השלום.

7.בשנת 2015 35% מהתלונות המוצדקות עסקו בהתמשכות הליכים ועיכוב במתן החלטה. הדו"ח הנוכחי מצביע על ירידה בשיעור התלונות מסוג זה (המהוות 25% מהתלונות המוצדקות), אך לצידה מופיעה עלייה בשיעור התלונות הנוגעות לליקויים בניהול משפט - 38% בשנת 2016, לעומת 23% בשנת 2015.

8.לפי הדו"ח, כנגד 10 שופטים נמצאה יותר מתלונה מוצדקת אחת. יתרה מכך, בשנתיים האחרות הנציבות החלה לקיים מעקב שוטף אחר אופן הטמעת החלטות הנציב במערכת השיפוט. מבחינה זו עולה כי ישנה תופעה של קידום שופטים ומינוי שופטים בדימוס כשופטים עמיתים, חרף העובדה שנמצאו בעניינם תלונות מוצדקות בעבר. "הנציבות מצפה בעניין זה לשיתוף פעולה עם מערכת השיפוט על מנת שניתן יהיה לבחון בעתיד את הקשר בין הציונים שקיבלו המועמדים לשיפוט, באותן אמות המידה הנבחנות בקורס שעורך המכון להשתלמות שופטים, לבין טיב התלונות, מספרן והתפלגותן – ככל שהתלונות מתייחסות לאותם מועמדים שנתמנו לשפיטה", לשון הדו"ח.



  הוספת תגובה  היה הראשון להגיב למאמר זה    שתף בפייסבוק  שתף בפייסבוק    הדפסה גירסה להדפסה      שלח לחבר שלח לחבר  
< קודם   הבא >

קניון אמין כיוף אמצעי

סאמר והבה

נדים קבלאן

ש.א.א 2



מתוך פורום העסקים והעמותות של הכרמל
פלטיניום
פלטיניום
מודעות פרסום