הפתרון הוא לא בכייה

המפגש בין הדרוזים והיהודים בירוחם בא לחדד את חובת המדינה למצוא פתרונות אמיתיים למגזרים החלשים, מיכאל ביטון ויגאל שחור יחד עם יוסף נסראלדין ומשה בן עטר הובילו לצעד הראשון.

11.06.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הפתרון הוא לא בכייה

המועצה הציבורית היהודית דרוזית, התחילה את הסמינר בביקור באתר גלית של הקק"ל בנגב, מנהל המרחב עמי אוליאל בנוסף לצוות המקצועי של קק"ל, חגית אוחנה האחראית החינוכית במחוז דרום, דיברו על הסמכויות והמצב בו הדרום נמצא בשנים האחרונות.

עמי אוליאל: "בשנים האחרונות נטענו מעל 80 אלף דונם בנגב, יערות ששומרים על הקרקע, קק"ל והרט"ג, הם האחראים התכנוניים על השטחים הפתוחים, כולל מאגרי המים והאוצרות האחרים".

בסיור הזה לקח חלק איציק אלישיב, מנכ"ל הקק"ל לשעבר.

בירוחם ראש העיר מיכאל ביטון הציג בפני המועצה היהודית דרוזית, את הפיתוח הכלכלי והיזמות הפרטית שנכנסה לעיר ירוחם בשנים האחרונות, בשני התיכונים של ירוחם 97% בגרות בחמש יחידות, 3 יחידות בגרות בוטלו בעיר, למרות שגרים בסוף העולם שמאלה יכולים לעשות הרבה, בלי רגשי נחיתות, ביטון דיבר על אותם זמנים שבהם מדינה ענייה נתנה חינוך אוכל וחוגים והיום במדינה עשירה ילד עני משלם על אוכל.

רונית גינת מקק"ל, אפשרה לצוות לנטוע 3 עצים באגם ירוחם. רונית דיברה על חשיבות הימצאות האגם למען המטיילים באזור ולאיכות החיים של הנגב, היא התרגשה מאוד לפגוש את חברי המועצה היהודית דרוזית.

יוסף נסראלדין התייחס בעיקר לסוגיה שמטרידה את הכפר הדרוזי והיא המחסור בדיור והעדר תכנון.

יגאל שחור בדיון על המועצה ובשיח על עתיד הנגב, אירח בדיון פתוח עם צבי צמרת, חכ"ל אבשלום וילן, חמי כהן, בדיון עלה שכ-800 אלף תושבים חיים בנגב מהם כ 250 אלף בדואים, מה שאומר שרק הבדואים הם אלה שגודלים.

עוד עלה ש 1000 סטודנטים בדואים לומדים באוניברסיטאות בשטחים, בעיקר באונ' ביר זית ברמאללה, כאשר יום אחרי הם חוזרים מורעלים ומלאים בשנאה למדינה.

בין דימונה לאילת כמעט לא קיימת בנייה.

מועצה יהודית דרוזית

שם המשחק מנהיגות באותן ערים שיודעות למנף ולהוביל את הישוב מפשיטת רגל למקום הגבוה ביותר, אם מסתכלים על דימונה שהיתה בועדה קרואה ברשות מצנע, היום ביטון שם אותה במקום הגבוה ביותר, ולא מסתפק בזה, הוא הכניס לדימונה צעירים ותנועות נוער, כדי לרענן את החברה המקומית.

מזה שנתיים יש בית מלון בירוחם של התושבים שרוב המימון שלו הגיע מתרומות מהאחים פינטו בארה"ב.

המועצה היהודית דרוזית נפרדה מחבר שלה שכרגע מונה לתפקיד מנכ"ל מפלגת העבודה ערן חרמוני, שהודה לכולם והבטיח להישאר חבר פעיל במועצה.

שוחחני עם זיד דגש, אבסם שאמי, יוסף נסראלדין, חגית אוחנה, חלי פרידמן, תנוך נסראלדין, זיו כהן, פואד נסראלדין.

 

לסרטון

{YouTubeVideo id=3J7hU3nZ8Dc}

תגובות

2. רפי לפני 7 שנים
כל הכבוד לאנשי העשייה
1. מקלדה לפני 7 שנים
יוסף נסראלדין נציג טוב לדרוזים ברחבי המדינה

מומלצים