סא"ל אכרם בריק:"רפואת מומחים לכל המוצבים"

מפקד מרכז רפואי דרום סגן אלוף אכרם בריק מיאנוח בשיחה לפורטל הכרמל:"המטרה לטפל בחיילי צה"ל ולתת להם שירות רפואי טוב, ברמה גבוהה ובסטנדרטים גבוהים".

10.06.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סא"ל אכרם בריק:"רפואת מומחים לכל המוצבים"

אזור הדרום נמצא במרחקים משמעותיים ממרכזים רפואיים ובזמן שצריך לפנות נפגע לבית חולים בזמן קצר, המרחקים לא מאפשרים את זה.

סגן אלוף אכרם בריק מיאנוח מפקד מרכז רפואי דרום מזה 3 שנים, לאחר צוק איתן הביא את רעיון ניידת הפיזיותרפיה, ניידת ראשונה מסוגה, שכוללת בתוכה מיטת פיזיותרפיה ומכשור מתקדם.

הניידת משמשת כניידת קדמית במצבי חירום ע"פ צורך לטיפול בלוחמים בשטחי הכינוס. הפיזיותרפיסט הקדמי יוכל לייעץ לרופא בשטח במקרים אורתופדיים וכן לבצע מיון ראשוני ובכך להוריד את עומס הפניות לאורטופד ולאפשר חזרה מוקדמת ללחימה.

סגן אלוף אכרם בריק: "המרכז הרפואי משרת את חיילי מרחב דרום וכמובן כל חייל שצריך לקבל שירות, אני אח מוסמך עם תואר שני במנהל מערכות בריאות, כיום מפקד מרכז רפואי גדול בדרום, שנותן שירותי רפואה לכל החיילים, ובדגש על מרחב הדרום, קו קריית גת עד אילת, אנחנו נותנים שירותי רפואה ראשוניים לאנשי הקבע ולחיילי החובה, השייכים אלינו, ורפואת מומחים לכל חיילי צה"ל, רפואת מומחים בכל החתכים: מרפאת נשים, מרפאה אורטופדית, אף אוזן גרון, כירורגיה ועוד".

"בנוסף למכון פיזיותרפי גדול, שמטפל בשיקום ופיזיותרפיה, יש לנו מרפאת שיניים גדולה, חמש ניידות עם רופא שיניים, גם מומחים וגם רפואה משמרת, אני אחראי גם על המטופלים בבתי החולים במרחב, סורוקה, ברזילי ויוסף טל באילת".

סגן אלוף אכרם בריק: "בנוסף למערך זה, יש לנו שלוחה מרוחקת בערבה, מיני מרפאת מומחים, בצוקי עובדת קרוב לאילת, שנותנת שירות לחיילים במרחב הערבה".

"יש גם את השירותים התומכים, בית מרקחת אזורי גדול ומכון רנגטן אולטרה סאונד מתקדם, יש לנו רופאים ומומחים אחים ואחיות, פיזיותרפיסטים, רופאי שיניים, רוקחים, חובשים. המטרה לטפל בחיילי צה"ל, גם בחובה וגם במילואים וגם באנשי הקבע, לתת להם שירות רפואי טוב, ברמה גבוהה ובסטנדרטים גבוהים".

"כל הרופאים שלנו שמטפלים בחיילים הם רופאים מומחים, שבאזרחות קשה להגיע אליהם, למשל רפואת השיניים ברמה מאוד גבוהה עד כדי שתלים, יישור שיניים טיפולי שורש וכו".

סגן אלוף אכרם בריק: "בסיסי ההדרכה של צה"ל עברו לדרום, ואנחנו כיחידה עוברים לשם גם, ע"מ לשפר את הזמינות, זה אמור לתת מענה שירות טוב לחיילים".

"המכשור הרפואי שלנו מאוד מתקדם, מכשיר הדימות ברמה מאוד גבוהה שיש אותו רק בבית חולים אחד בארץ, הכל ע"מ לשפר שירות לחיילים".

"בחודש הקרוב אני אמור להעביר את היחידה ממשכנה בבאר שבע למקום החדש סמוך לעיר הבה"דים לשפר את המענה הרפואי".

סגן אלוף אכרם בריק: "הרעיון של ניידת הפיזיותרפיה, נוצר בעקבות המבצעים שהתרחשו במרחב הדרום לאחרונה, עופרת יצוקה, עמוד ענן, צוק איתן, אני הגיתי את הרעיון להביא ניידת רפואית עד לשטחי ההיערכות והכינוס לפני הכניסה של הלוחמים ללחימה, כדי לשפר לחיילים את הכשירות של החיילים לפני הלחימה וגם אחרי הלחימה".

"מרחב הדרום נמצא בפיזור גיאוגרפי מרוחק, חשבנו איך להנגיש את השירות הרפואי גם בשגרה, ללוחמים ביחידות המרוחקות, וכך הגינו את הרעיון הזה של ניידת פיזיותרפיה, שאפשר לטפל בתוך הניידת עם כל הציוד, במקום שהחיילים יגיעו למתקן הרפואי המרוחק, הניידת מגיעה עד אליהם, מנגישים להם את השירות וכך לא מפסידים ימי עבודה".

"הרעיון הוא הנגשת הטיפול הפיזיותרפי ללוחמים וליחידות הלוחמות בשגרה, ובחירום זה אמור לשפר את הכושר של הלוחמים בשטחי הכינוס".

סגן אלוף אכרם בריק: "המטרה שלנו היא מניעת הפציעה, ברגע שחייל מגיע עם פציעה בשלד אז מטפלים בו ע"מ שיצא כשיר, בשגרה יש בזה יתרון אדיר כי הפיזיותרפיסט יודע את מצב הכושר של אותו חייל שמגיע, והמשקלים שהוא נושא על גבו, ויודע פעם אחת להדריך אותו ולהבין את הסביבה המבצעית בה הוא עובד ושתיים לחבר את מדריך הכושר הגופני איך לתרגל אותו כדי למנוע פציעות ולחבר את הרופא שלו ביחידה ואת המטפלים ביחידה, אנחנו מלמדים את החיילים ומתרגלים אותם איך לשמור על עצמם, כך בעצם אנחנו מרוויחים חיילים לא פצועים ולא מושבתים".

סגן אלוף אכרם בריק

"יש ירידה באחוז הפציעות, בתחום הפיזיותרפיה, עשינו פרויקט מוצלח מול הטייסים, מכיוון שבדרום יש בסיסי טייסים,  וטייסים מגיעים עם המון פציעות, אנחנו מטפלים בפציעות וחוסכים המון שעות מבוזבזות של אותם טייסים".

"את הניידת שלנו אנחנו מפעילים כפיילוט כדי לחסוך בזבוז זמן של החיילים, בשעות הכשרה ושעות עבודה, וזה גם מוריד ברמת הפציעות, אחרי שנסיים את הפיילוט יהיו לנו מספרים מדויקים לגבי הצלחת הפרויקט".

סגן אלוף אכרם בריק: "אני כדרוזי גאה להיות בחיל הזה ובצה"ל, יש המון קצינים דרוזים שמשרתים בחיל, אני מאוד שמח שהקרפ"ר הוא מהעדה הדרוזית, ד"ר טריף בדר, זה מקור לגאווה להיות שייך לחיל הזה, אני לא שוכח את האנשים שפיקדו עלי, ד"ר סלמאן זרקא מנהל בית חולים זיו היום, האנשים האלה הם מקור ההשראה והגאווה ויש לא מעט קצינים בכירים ובכירים פחות במערך, גם המחליף שלי הוא דרוזי, אני מסיים תפקידי בעוד חצי שנה, אני יוצא לתפקיד השאלה באזרחות, ואחר כך אני חוזר לצבא".

"אנחנו משרתים את חיל הרפואה לטפל בחיילי צה"ל וגם לטפל בכל מי שצריך טיפול, כמו למשל הטיפול שמעניקים לפצועים הסורים או בתי חולים שדה שהקמנו ועזרה הומניטרית, אני הייתי שותף בשתי משלחות של חיל הרפואה בחו"ל, בהודו ובטורקיה, אני מקווה שאני עושה את התפקיד שלי על הצד הטוב ביותר".

תגובות

4. איאד לפני 7 שנים
תבורכו על היוזמה והעשייה
3. רמי לפני 7 שנים
הערכה לפועלך
2. צעיר לפני 7 שנים
כל הכבוד
1. דליה לפני 7 שנים
בהצלחה

מומלצים