רכשתם בריכה? 5 כללי בטיחות שחשוב ליישם

בריכה פרטית בבית היא כיף והנאה גדולים. לא צריך לנסוע לבריכה ציבורית, אפשר ליהנות מהמים הצוננים מתי שרק רוצים, לא חייבים לחוש שלא בנוח ליד אנשים שלא מכירים

07.06.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רכשתם בריכה? 5 כללי בטיחות שחשוב ליישם

ואפשר להזמין חברים ולארגן אירוע או מסיבה ייחודיים בשילוב עם הבריכה שלאף אדם אחר אין גישה אליה. מי שמתקין בריכת שחייה פרטית בחצר הבית שלו יכול לבחור את גודל הבריכה כך שהיא תתאים לצרכים והנוחות האישיים שלו.

יחד עם הכיף, ההנאה והשדרוג באיכות החיים, בריכת שחייה פרטית עלולה לזמן לא מעט סכנות וחשוב לדעת עליהן מראש על מנת להיערך ולהגן על כל מי שבסביבת הבריכה.

כללי בטיחות אלה נכונים עבור כל אדם אך בעיקר עבור בריכות המותקנות בבתים שיש בהם ילדים קטנים או תינוקות. כאשר מודעים לסכנות האורבות ונותנים מענה לכל אחת מהן - אפשר להיות שקטים ובטוחים שהשהייה בקרבת הבריכה תהיה בטיחותית.

על אילו כללי בטיחות חשוב להקפיד?

•עומק המים בבריכה חייב להיות מותאם עבור כל מי שיעשה בבריכה שימוש. לחלופין - ניתן וכדאי להצטייד באמצעי ציפה שיהיו זמינים עבור מי שצריך להשתמש בהם.

•כדאי לתחום את הבריכה בגדר על מנת שלא כל אחד יוכל לגשת אליה אלא רק באישור של בעליה.

•במידה ומדובר בבריכה המותקנת בקרקע של החצר או הגינה - חובה לדאוג לכיסוי עבה ומסיבי ויש להקפיד על כיסוי הבריכה כל עוד אין היא בשימוש. כך ילדים סקרנים לא יוכלו להרים את הכיסוי ולנסות להיכנס למים.

•יש לקבל הנחיות הקשורות בניקוי המים ושמירה על היגיינה על מנת שלא יימשכו חרקים או מזיקים אל הבריכה ויזהמו את המים.

•במידה ומדובר בבריכה גדולה חשוב להצטייד גם במערכת למחזור המים ולניקוי או הכלרה שלהם על מנת לשמור על הניקיון שלהם לטווח ארוך.

•כדאי שסביבת הבריכה תהיה מרוצפת על ידי קורות עץ שלא ניתן להחליק עליהן גם אם כפות הרגליים רטובות.

•מומלץ להתקין סולם או מדרגות על מנת להיכנס בהדרגה אל הבריכה.

•חשוב שגבולות הבריכה על הקרקע יהיו מוגבהים מעט מפני השטח ושתהיה רק כניסה אחת אל תוך הבריכה.

שמירה על בטיחות בבריכה - שמירה על החיים!

כשם שבריכה פרטית יכולה להיות מהנה מאד, כך היא יכולה גם, כאמור, לזמן סכנות ומצבים לא בטיחותיים. כאשר עושים כל מאמץ להביא לידי כך שהבריכה וסביבתה תהיינה בטוחות, נוחות ונעימות לשהייה, אין ספק שכל מי שיוזמן לעשות בה שימוש ייהנה מאד וישמח על האפשרות שיש לו ליהנות בבריכה פרטית משלו. מומלץ מדי פעם לשנן את הנחיות הבטיחות באוזני מי שגר בבית, בכל גיל אך עדיין האחריות המרכזית חלה על ההורים והבוגרים.

בכל מצב של התלבטות או חוסר ידיעה איך יהיה הכי כדאי ונכון לפעול, מומלץ לפנות אל איש מקצוע שייתן את ההנחיות המדויקות ואת הרעיונות איך לשפר עוד יותר את רמת הבטיחות בבריכה ומסביבה. כך אפשר להיות רגועים שלא יקרה שום מצב לא נעים, שכן ננקטו כל אמצעי הזהירות והבטיחות שקיימים על מנת לדאוג לשלומם של המתרחצים והנהנים.

בריכות

תגובות

מומלצים