צריכת חדשות מקומיות בישראל

צריכת חדשות ומידע מהווה גורם משמעותי בחיי הקהילה הישראלית, ישראל הינה מדינה שהאירועים בה ומסביבה הינם דינאמיים מאוד ותושביה מבקשים להיות מעורים בכל מה שקורה.

06.06.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון

הצורך בצריכת מידע חדשותי נובע מסיבות רבות ביניהם סקרנות, דאגה, צורך בקבלת מידע עדכני ועוד. חדשות מגיעות כמעט בכל רגע נתון מרחבי העולם וישראל כאשר רבים מצרכני החדשות מבקשים לשמוע ראשית על חדשות שמגיעות מהסביבה הקרובה אליהם. על רקע זה צצו לאורך השנים מקומונים שונים שדיווחו בהרחבה על אירועים בערים המקומיות, בישובים ובאזורים הקרובים. במקומונים אלו ישנם מדורים ייעודים עם כתבות וחדשות מקומיות בנושאי בידור, פנאי, בריאות, חברה, תרבות, טכנולוגיה, רכילות, ספורט וכו' - תחומים המאפיינים את חיי הקהילה המקומית.

חדשות מקומיות גם בדיגיטל

עם הופעת מערכות המידע הדיגיטאליות התחילו לחול שינויים באופן בו החדשות מגיעות לקוראים. מדיות דיגיטליות כמו גוגל, פייסבוק, טוויטר ואחרות התפתחו והתרחבו משמעותית ברשת האינטרנט כאשר האמצעים הטכנולוגיים השונים, המחשבים, הטאבלטים, הסמרטפונים למיניהם ואחרים מציפים את השווקים וזמינים יותר מתמיד לכל אזרח ומשתמש ממוצע.

כל אלו הופכים את המידע החדשותי למיידי וזמין וקהל הצורכים אותו גדל בהתמדה ובעקביות עם השנים. מטבע הדברים, השימוש באמצעים הללו בא על חשבון העיתונות המודפסת ושאר אמצעי המדיה הוותיקים היותר כמו הרדיו למשל. מקומונים שהייתה להם בעבר תפוצה רחבה התחילו לאבד מכוחם איבדו הכנסות מפרסום והיו צריכים להמציא עצמם מחדש. התוצאה הייתה הקמת פורטלים רבים ברשת אשר העבירו את התכנים שלהם באמצעות הרשת. מקומונים רבים הקימו אתרים ואפליקציות שונות בבעלותם ורבים אחרים הוקמו מהיסוד והצטרפו לתחרות הענפה.

הכנסות משוק הפרסום

הצורך והרצון שעומד מאחורי הפורטלים הללו הוא לזכות בנתח הפרסומי הנלווה להם ובעקבותיו לרווח כספי. אתרי החדשות הללו ואתרים אחרים מספקים לקהל הקוראים מידע דומה לזה שהוגש להם במקומונים הוותיקים אולם הוא מופיע במהירות רבה יותר, בתדירות גבוהה ובתפוצה רחבה.

למעשה, אין הגבלה על כמות התוכן שניתן להכניס לאינטרנט, ולכן, האפשרויות העומדות לרשות הפורטלים השונים כמעט ואינן מוגבלות. ברור הוא, שנקבעים גבולות שנובעות מאלמנטים מקצועיים, חברתיים, ואחרים. אבל ככלל, ניתן לפרסם מאמרים, דעות, חוות דעת, בלוגים, תמונות, גרפיקות וכיוצא בזה, היות וקיימת תחרות על עיניו של הקורא חייב האתר להיות נאה, מזמין ומעניין.

צבירת מוניטין ברשת

אתרי חדשות ופורטלים נמדדים כמו אתרים רבים אחרים על פי כמות הקוראים בהם, כמות הכניסות אליהם, זמן השהייה באתר ועל פי מדדים מקצועיים אחרים. ככל שהאתר נחשב לחזק ומוביל יותר, כך כמובן יש סיכוי לכך שכמות המפרסמים המעוניינים לקבל בו חשיפה תגבר.

הצורך להשפיע על הקוראים קיים אף הוא והדבר תורם, בין היתר לחיזוק מעמד הפורטל ולמוניטין שלו. הבעלים, העורכים והכתבים שפועלים בשמו ועבורו רוצים כל העת לחזק את מעמדו ואת מעמדם בקרב הקהילה. הפרסום הנרחב דרך האינטרנט מעניק להם הזדמנויות נוספות לפרסום. לכן, ככל שיופיעו בפורטל מגוון של מדורים מעניינים אשר מתאימים לקהל הקוראים, כך יתרום הדבר לביסוסו בקהילה המקומית והארצית. 

תגובות

מומלצים