יום החייל הדרוזי חוזר לטבריה

יום החייל הדרוזי ממשיך להעצים והשנה יתקיים במעמד שר הביטחון אביגדור ליברמן, רס"ן לוטפי חרב מפקד המרחב הדרוזי והצ'רקסי במנהל אוכלוסיות רואה הרבה חשיבות בקיום היום הזה.

03.06.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
 יום החייל הדרוזי חוזר לטבריה

מזה שנים בצה"ל מקיימים את יום החייל הדרוזי, שמטרתו לתת פינוק והערכה, במגוון פעילויות לאותם חיילים אשר שירתו בעיקר בגדוד חרב, השנה אחרי שגדוד חרב כבר לא קיים וכל החיילים הדרוזים נמצאים בחילות צה"ל, מעניקים יום חופשי לחיילים שאמורים להגיע לחוף בטבריה ליום הזה שמלא בחוויות.

רס"ן לוטפי חרב מפקד המרחב הדרוזי והצ'רקסי במנהל אוכלוסיות, מסביר: "מדובר ביום הוקרה וכיף לכלל החיילים הדרוזים שמשרתים בצבא, החיילים עובדים קשה בשטח ומגיע להם יום כיף שייהנו, היום הזה בהובלת אגודת יחד למען החייל שמטרתה תרומה למען החיילים בכלל והפעם למען החייל הדרוזי, אנחנו יחד איתם רוצים שיהיה יום טוב ולתת לחיילים לצאת בשמחה וכיף".

"יום החייל הדרוזי מחולק לשני חלקים משעת בוקר עד שעה ארבע יום כיף של ממש הכולל תחנות פעילות והופעות של זמרים, והחלק השני בערב יכלול ארוחת ערב ומפגש של הקצינים והחיילים הדרוזים עם שר הביטחון אביגדור ליברמן".

שאלה:פעילות כזו, מה זה תורם לחייל?

רס"ן לוטפי חרב: "זה אומר שאנחנו בצה"ל מעריכים את החיילים ומלווים אותם לאורך כל הדרך, ברגע שתלמיד מסיים י"ב יש צורך לתת תמיכה וללוות את הצעירים בהכוונה לאן להתגייס וזה הכול תחת הכותרת הכנה לצה"ל, תכנית מכתה ט' עד י"ב ובהמשך יש גופים שמלווים את החייל".

רס"ן לוטפי: "סגירת המעגל עבור החייל היא בסדנאות לחיילים משתחררים, הצבא בזה נותן לחיילים זריקה של מוטיבציה ויכולת להשתלב באזרחות אחר כך".

"באירוע הזה המטרה להתמקד בחיילים ולתת להם להרגיש טוב, אני אומר לחיילים שהם עושים עבודה קשה על הצד הכי טוב ומגיע להם יום כזה, שיגיעו וייהנו, אני רוצה להודות לכל מי שמוביל יום זה לרווחת החיילים הדרוזים".

בני העדה הדרוזית על כל מרכיביה מברכים ומעודדים את החייל הדרוזי איפה שהוא נמצא ובעיקר להמשיך לשמור על ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה, שיהיה שלום ותחזרו הביתה בשלום.

חיילים דרוזים
תמונת גדוד חרב ארכיון בעוספיה 2012

תגובות

1. רביע חסון לפני 7 שנים
רס"ן לוטפי

מומלצים