אדמה לצעירים כמתחייב בחוזה עצמאות ישראל

עוספיה יחד עם מרכז התכנון האלטרנטיבי קיימו דיון על התכנון של הכפרים הדרוזים, ביאן:"יש 3 חברי כנסת שיכלו למנוע אישור חוק קמיניץ", וגיה:"צריכים אדמה לצעירים ולא תיקים פליליים".

25.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אדמה לצעירים כמתחייב בחוזה עצמאות ישראל

ראשי מועצות דרוזיות פעילים חברתיים ואנשי ציבור, הגיעו ליום עיון בו הוצגו המספרים התכנוניים של הכפרים הדרוזים בכרמל ובגליל.

ראש מועצת עוספיה וגיה כיוף שפתח את הדיון במילת תודה לאנשים שהגיעו דיבר על המצב של הבתים בדאלית אל כרמל ועוספיה, שנבנו ללא היתר ואמר:"זה לא במקרה שיש בדליה ועוספיה כמעט 4000 בתים ללא היתר".

וגיה עוד דיבר על אותם גופים שגם באים מתוכנו לשבש ולהכשיל ובעיקר לעקור את האחר, וגיה אמר שיש כאלה הרבה שזו עבודתם בפועל לטובת אנשים ששלחו אותם.

עו"ד סאמר סויד מנהל מרכז התכנון האלטרנטיבי, התייחס למצב בכפרים הדרוזים, כמה דונמים היו עם הקמת המדינה וכמה נשאר היום.

עו"ד סאמר:"יש נבחר בכנסת שבמקום לפעול להסדיר בנוסף לזה שלא הצביע נגד חוק קמיניץ, הוא רץ להאשים את ראשי המועצות בכשל התכנון".

ד"ר אמיר חניפס אמר לנו:"חובת המדינה לתכנן ולעשות הסדרה ולא רק להוציא צווי הריסה, המדינה ומנהל התכנון צריכים לראות בנו חלק בלתי נפרד מהתכנון וכל הכבוד לעבודתם של מרכז התכנון האלטרנטיבי שהיום מקיים את הדיון בעוספיה".

במצגת הוצג שבשנת 1948 היו לדרוזים מעל 123 אלף דונם, אז המדינה בכל מני דרכים הבקיעה אדמות ועל האדמות שהובקעו הוקמו ישובים יהודים.

היום נשאר לדרוזים בכרמל ובגליל רק  116 אלף דונם מהם יש רק 41 אלף קרקעות מאושרות לבניה.

בין הדברים שעלו שהפתרון העיקרי הוא לתת קרקעות של מדינה שבעצם הובקעו מהתושבים הדרוזים לטובת הדורות הבאים.

עו"ד סאמר סויד אמר : "אומרים לכם שנתנו חלקות לחיילים משוחררים בכפרים הערבים, גם נותנים קרקעות וחלקות לבניה תחת שם אחר לבניה לצעירים".

בעוספיה מספר דירות הוא 3291 ההרחבה מוצעת 2452 מספר תושבים 11785, שטח מאושר 3533 אזור שבו יש בניה, בתים מגורים 458, בתוך התוכנית, מחוץ לתוכנית יש 33 בתים.

דאלית אל כרמל שטח 5629 מספר תושבים 16778בתים בתחום התוכנית 452 מחוץ לתוכנית  2009.

לאור המצגת נראה שבכפרי הדרוזים בגליל מצב הבניה טוב לעומת כפרי הכרמל.

ראש מועצת בית ג'אן ביאן קבלאן אמר לנוכחים:"תבנו איפה שאתם רוצים ולמי שיש בעיה שיקפוץ לי, אני בונה לשני הילדים שלי בלי אישור, אני מציע ודורש מכל מי שחבר בועדות התכנון והבניה להתפטר מכל ועדות תכנון ולא לאפשר לשום מפקח להיכנס לכפרים שלנו".

ביאן:"יש לנו 3 חברי כנסת אם היו רוצים היו מונעים את אישור חוק קמיניץ, אני הודעתי להם שבבחירות הבאות שלא יפנו לבני העדה הדרוזית לתמוך בהם, כי נציגים כאלה אנחנו לא צריכים".

 

{YouTubeVideo id=bQQfM7Sh_XY}

תגובות

מומלצים