ספורטאים אומרים לא לסמים

אירוע מיוחד של ספורטאים ושחקני נבחרת ונכבדים במטרה להדגיש לספורטאים הצעירים את סמי רחוב ונזקיהם ליותר מ-20,000 בני נוער ולחנך למניעת שימוש בסמים ואלכוהול.

10.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ספורטאים אומרים לא לסמים

עמותת "ישראל אומרת לא לסמים" ציינה את יום הבריאות הבינלאומי של האומות המאוחדות באירוע מיוחד בסימן "ספורטאים אומרים לא לסמים".

האירוע הופק בשיתוף פעולה עם מועדון הכדורגל של נבחרת הנוער של מכבי קביליו יפו, אשר בדיוק חזרה מהמשחקים מברצלונה שם זכתה להיות הנבחרת היחידה מישראל שעלתה מהמוקדמות למשחקי הטורניר.

באירוע נכחו אורחים ממועדון הגלישה הארצי, נציגים מענף הג'ודו וספורטאים נוספים, כמו גם הורים של שחקני הנבחרת, שוטרים, ראשי עמותות הפעילות גם הן נגד סמים, ונציגים מכובדים מועדת הספורט של מועצת תל-אביב. האירוע התקיים בבניין אלהמברה, בחסות המרכז לסיינטולוגיה.

יוסי פרידלנדר, מנהל מחלקת הנוער של "מכבי קביליו יפו", פתח את האירוע, ובירך את הנוכחים ואת בני הנוער בשמו ובשם מנהלי המחלקה אשר הגיעו לאירוע.

פרידלנדר הדגיש בדבריו את החשיבות שההנהלה רואה בהקניית ערכים לספורטאים הצעירים, עם דגש על כך כי הם מאמינים בחינוך למניעת שימוש בסמים ואלכוהול, שהוא מטרת האירוע.

לאחריו עלה לבמה נציג המרכז לסיינטולוגיה, ספי פישלר, ובירך את האורחים בשם המרכז.

אדריכלית אילת מליס כהן, מייסדת ונשיאת עמותת "ישראל אומרת לא לסמים", הציגה את הפעילות של העמותה בעשר השנים האחרונות, אשר כללה מתן הרצאות להעלאת המודעות על סמי רחוב ונזקיהם ליותר מ-20,000 בני נוער, הורים, מדריכים ומורים, וחלוקת מעל 150,000 חוברות מידע בנושא. בדבריה הזהירה מפני הסכנה במגמה הקיימת בישראל בשנים האחרונות, של קידום סמים מסוימים כלא מזיקים, על-ידי בעלי עניין.
     
לאחריה עלה לבמה  ד"ר רוני ברקוביץ', מנהל אגף אכיפה ופיקוח של משרד הבריאות, אשר ערך סקירה חשובה ביותר על סמי הפיצוציות והנזק העצום שסמים אלו גורמים.

ד"ר ברקוביץ' הציג סטטיסטיקות מזעזעות של כמות המקרים שבהם בני נוער נפגעו מסמים אלו והדגיש כי קיימת בורות בנוגע אליהם ולסכנה שבשימוש בהם.

אחד הכלים החינוכיים החזקים ביותר של עמותת "ישראל אומרת לא לסמים" הן "הרצאות הזהב" שלוש הרצאות אשר מצליחות ליצור שינוי בחשיבה כלפי סמים ואלכוהול.

עוזי מירון, מנהל אקדמי למיומנויות תקשורת במרכז הישראלי לניהול, ומתנדב בעמותה, העביר חלקים נבחרים מתוך הרצאות אלו.

עוד הופיעו זמר האופרה הבינלאומי גבי שדה, שאף הוא מרצה בהתנדבות בעמותת "ישראל אומרת לא לסמים" כבר כחמש שנים, והמוזיקאי, הגא'זיסט והבדרן הידוע אילן וייל.

אילה סמית, מנהלת פעילות העמותה, הודתה בסיום האירוע לספורטאים הצעירים, ולאורחים. רבים מהנוכחים פנו בבקשה לקבל חומרי הדרכה של "עולם ללא סמים" ולראות כיצד יוכלו להתנדב בפעילות או לפתח שיתופי פעולה.

מהאירוע

תגובות

מומלצים