מאות התחילו ורק 10 הגיעו לקו הסיום בימ"מ

לאחר שנבחרו בקפידה ועברו קורס מורכב וייחודי שנמשך 8 חודשים, סיימו 10 לוחמים שעם הסמכתם הם עתידים להשתלב בפעילות המבצעית של היחידה.

27.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מאות התחילו ורק 10 הגיעו לקו הסיום בימ"מ

במעמד מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, סמפכ"ל המשטרה, ניצב זוהר דביר, מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי, ראש אגף המבצעים, ניצב אלון לבבי, ראש אגף התכנון והארגון, ניצב צביקה טסלר, מפקד הימ"מ, נצ"מ נ' ומשפחות הבוגרים סיימו היום 10 לוחמים מובחרים את הקורס של יחידת העילית, הימ"מ (היחידה ללוחמה בטרור)

הימ"מ (יחידה משטרתית מיוחדת), היא יחידת העילית של משטרת ישראל אשר פועלת במסגרת חיל משמר הגבול למניעה ולסיכול טרור. היחידה שמתמחה בלחימה במגוון רחב של תרחישים ביניהם חילוץ בני ערובה והשתלטות על מבנים ורכבים ביצעה החל משנת 2016 ועד היום כ- 170 פעילויות לסיכול ומניעת טרור.

מרבית הפעולות חסויות  וסודיות, וככל הנראה שאת רובן גם לעולם לא נדע אך אחת המרכזיות ביניהן היא הפעילות בה חוסל המחבל נשאת מלחם שביצע פיגוע בתאריך 01.01.2016 ברחוב דיזינגוף בת"א, במסגרתו רצח 2 אזרחים ופצע 7 ובמהלך בריחתו רצח אזרח נוסף.

לאחר שבוע של מרדף ומצוד אחריו חוסל המחבל במבנה נטוש בערערה ע"י לוחם הימ"מ ת.ב שבטקס מצטייני המשטרה שהתקיים השנה בבית נשיא המדינה קיבל תעודת הצטיינות על פעילותו.

בפעילות נוספת הביאו לוחמי היחידה ללכידתו של המחבל, סעדי עלי אבו חאמד, תושב עזרייה, אשר נלכד לאחר מצוד שנוהל נגדו. סעדי ביצע בתאריך 26.02.16 את הפיגוע הקשה בקניון במעלה אדומים בו נפצע המאבטח צביקה כהן באורח קשה מאוד.

פעילות נוספת של היחידה היא חיסולו של המחבל מוחמד פקיה בחברון, מחבל שרצח בתאריך 01.07.16 את הרב מיכאל מרק ז"ל בפיגוע ירי בכביש 60 בדרום הר חברון. הכוח שהגיע לבצע את מעצרו נתקל באש כבדה מצד פקיה אשר נהרג במסגרת חילופי האש. על גופתו נמצא אפוד צבאי ואמל"ח רב.

מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, ברך את הלוחמים החדשים המצטרפים ליחידה: "היום מסתיימת לה הכשרה ארוכה, שתחילתה בהליכי מיון, גיבוש והתאמה, וסיומה בתקופה מאומצת של קורס תובעני מאתגר ומפרך. התחלתם מאות, וסיימתם עשרה, מה שמעיד על כך שאתם יותר מראויים להימנות על לוחמי יחידת העילית של משטרת ישראל. יחידת הימ"מ, היא חוד החנית ליכולת ההרתעה וההכרעה של משטרת ישראל מול הטרור ושל מדינת ישראל כולה. הגבולות שמתעמעמים בין הפשיעה לטרור, מבליטים עוד יותר, יחידה כמו הימ"מ ביכולת לתת מענה נכון ומדויק. אין לי ספק כי תמשיכו בדרך האיכות והמצוינות המאפיינים את יחידת הימ"מ ואת מורשתה. גם אם לא יידע הציבור בישראל את זהותם של הלוחמים חסרי הפנים והשמות, ידע גם ידע, כי על משימה זו מופקדים האנשים הטובים ביותר".

מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי אמר בנאומו: "כל אחד ואחד מכם נבחר לאחר הליך מיון ארוך מאוד, ממאות נשארתם עשרות, ומעשרות מסיימים היום את ההכשרה היוקרתית עשרה לוחמים, הטובים ביותר שראויים להיות חלק מיחידת הימ"מ. יחידה שניצבת בחזית העשייה הביטחונית של משטרת ישראל. עשייה שברובה תישאר חסוייה אך ניתן בהחלט לומר שהצלתם את חייהם של אזרחים רבים בפעילות ממוקדת ומקצועית".

מפקד מג"ב אף בירך את הלוחמים ש' ו- ר' אשר בזמן ההכשרה נולד לכל אחד מהם בן. "אתגרים רבים ומורכבים עוד לפנינו, עלו והצליחו, הצלחתכם היא הצלחתה של מדינת ישראל" סיכום בנאומו.

מפקד הימ"מ, ניצב משנה נ' התייחס בנאומו לאתגרי היחידה באומרו: "במהלך השנים האחרונות אנו עדים למגמה גלובלית. פחות מלחמות קלאסיות של צבא מול צבא ומנגד עליה בעוצמת אירועי הטרור המופנה כנגד אזרחים. העורף הפך לחזית. בהתאם לכך מתכוננת הימ"מ ליום פקודה כמענה לארועי קיצון העלולים להתפרץ בגבולות או בפנים הארץ בתוך שטח הבט"פ.

נציג בוגרי הקורס הודה לכל מי שלקח חלק ותרם להכשרה הארוכה והמקצועית שארכה חודשים רבים במסגרתם עברו הלוחמים תכנים מורכבים ומרוכזים.

לוחמי היממ

צילום: דוברות המשטרה.

תגובות

מומלצים