הפקוד של תא"ל מוניר עמאר ז"ל במכתב

טור איש שכתב הפקוד של תא"ל מוניר עמאר ז"ל "המפקד, אני כותב לך היום, שנה אחרי האסון, ומרגיש שאתה קרוב יותר מתמיד, חינכת אותי בדרכך השלווה לאהוב"

26.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הפקוד של תא"ל מוניר עמאר ז"ל במכתב

"קרוב כי אני מוצא עצמי חושב "מה אתה היית עושה" בדילמות עמן אני מתמודד, קרוב כי רוחך מעודדת אותי, קרוב כי גם אחרי לכתך, אתה משמש לי מורה דרך.

המצפן שהשארת אחריך, מוביל אותי גם היום, מאיך להיות ג'נטלמן דרך איך נכון לפעול כמפקד ועד איזה אדם אני שואף להיות, והזיכרונות המשותפים שלנו מגדוד חרב בו שירתתי תחת פיקודך, מהווים לי שיעור עד היום.

חינכת אותי בדרכך השלווה לאהוב את המדינה שלנו ולהילחם למען בטחונה, ולעשות זאת תמיד עם שאיפה ליותר טוב יותר, מקצועי יותר, נכון יותר.

מותך המפתיע שפקד אותנו השאיר את כולם המומים וכואבים ועד היום כולנו פקודיך, מפקדיך, חבריך ומשפחתך ואנחנו מרגישים בחסרונך כבר שנה שלמה.

דמותך תמשיך לשמש גם בעתיד דוגמא ללוחמי העדה הדרוזית בפרט ולחיילי צה"ל בכלל, דוגמא לדבקות במטרה, לאומץ לב ולמסירות".

דברים שפורסמו בפורטל הכרמל על מוניר ז"ל

תא"ל מוניר עמאר נהרג בהתרסקות מטוס

קצין צה"ל תת אלוף מוניר עמאר המכהן כראש המנהל האזרחי ביהודה ושומרון, בעברו כיהן כמפקד מחוז חיפה של פיקוד העורף וכמפקד חטיבת החרמון, נהרג בהתרסקות מטוס קל, סרטון

תא"ל מוניר עמאר נולד וגדל בג'וליס בגליל, בן למשפחה דרוזית, את לימודיו התיכוניים סיים בתיכון מקיף ירכא.

את שירותו הצבאי החל כלוחם בגדוד חרב, בשנים 2004 עד 2006 פיקד על הגדוד. בהמשך שימש סגן מפקד חטיבת השומרון, קצין אג"ם של עוצבת הגליל וקצין מבצעים של פיקוד הצפון.

בספטמבר 2009 מונה למפקד חטיבת החרמון שתחת פיקודו חזרה להיות חטיבה מרחבית. ב-2012 יצא ללימודים במכללה לביטחון לאומי.

באוגוסט 2013 מונה למפקד מחוז חיפה של פיקוד העורף, הוא מילא תפקיד זה עד יולי 2015. בפברואר 2016 מונה לראש המנהל האזרחי.

עמאר בעל תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל ותואר שני במדע המדינה מאוניברסיטת חיפה.

עמאר היה בעל משפחה, נשוי ואבא לילדים.

בצהרי היום המריא במטוסו מנמל חיפה, רבע שעה אחרי ההמראה אבד הקשר עמו, המטוס התרסק באזור נחל צלמון בין ראמה לכרמיאל,  אש התפשטה באזור בעקבות ההתרסקות, נערכו הרבה סריקות עד שאיתרו את עמאר ז"ל.

להלן התייחסות שר הביטחון משה (בוגי) יעלון לתת-אלוף מוניר עמאר ז"ל, שנהרג בתאונת המטוס: "בחודש וחצי האחרון, מאז מונה לתפקיד ראש המנהל האזרחי, פגשתי בכמה הזדמנויות את תת-אלוף מוניר עמאר ז"ל, שנהרג היום בהתרסקות המטוס הקל. בכל פגישה שכזו התרשמתי עמוקות מאישיותו, מבקיאותו בחומר, מהבנתו את השטח ומשיקול הדעת שלו. תפקיד ראש המנהל האזרחי הוא מורכב ביותר, בוודאי במציאות הנוכחית, ובמעט הזמן שמילא אותו, מוניר עשה זאת על הצד הטוב ביותר, באופן מעורר הערכה".

"מוניר היה מלח הארץ לוחם ומפקד מעולה עם מסלול שירות מרשים, ששירת שנים ארוכות במקומות בהם לוקחים אחריות ומתמודדים עם האתגרים. סמל לברית החיים עם העדה הדרוזית ומופת לצעירי העדה המתגייסים לצה"ל. מאותם מובחרים ומובחרות אשר פורצים את הדרך לבני ובנות העדה בכל תחומי החיים".

"מותו של מוניר הוא בראש ובראשונה אבידה עצומה למשפחתו, לחבריו ולעדה הדרוזית. הוא גם אבידה גדולה לצה"ל ולמדינת ישראל. יהי זכרו ברוך".

מוניר במוקד מד"א

 

 {YouTubeVideo id=hFSMLnm6aQ0}

תגובות

מומלצים