איך בוחרים קבלן איטום ומה כדאי לקחת בחשבון?

איטום גגות הוא מושג המתאר שיטות ודרכים שונות ליצירת מבנה אטום למשקעים (בעיקר גשם) ומבודד היטב מבחינת טמפרטורות.

25.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
איך בוחרים קבלן איטום ומה כדאי לקחת בחשבון?

בחירת שיטת האיטום צריכה להיעשות בשיקול דעת ומול בעל מקצוע רציני, שכן - יש הרבה משתנים שעשויים להשפיע על הדרך איתה נחליט ללכת.

לגבי איטום גגות נוהגים להפריד בין שלוש  שיטות מרכזיות:

1) זיפות: השיטה הראשונה היא למעשה השיטה הקלאסית, על ידי שימוש בזפת חמה. כמובן שבגלל גוון החומר השחור ומבנהו של החומר מומלץ לבצע הלבנה בעזרת שכבת סיד לאחר שסיימנו לזפת, וזאת על מנת לשמור על טמפרטורה תקינה ולמנוע התחממות יתר של הגג בעונת הקיץ.

2) יריעות ביטומניות: שיטה פופולרית הרבה יותר בתקופתנו (וגם יעילה יותר מבחינת העמידות לאורך שנים) היא איטום באמצעות יריעות ביטומניות.

3) איטום בחומרים אקריליים.

מה מומלץ לבדוק אצל קבלן איטום?

קודם כל, וזה כידוע נכון לכל תחום בחיים - המלצות. התייעצו עם מכרים וידידים מסביבכם עם מבנה גג דומה לשלכם, רחרחו אם נתקלו בבעל מקצוע אמין וטוב, אין טוב מהמלצה כנה כדי לעבוד עם קבלן איטום מוצלח. זכרו, חשוב לבחור בחברה/קבלן איכותי וטוב, למען הבטחון והשקט הנפשי שלנו.

תכנון מקדים

שאלו את קבלן האיטום שאלות מקדימות לגבי עקרונות העבודה שלו, לגבי הדרך שבה הוא הולך לטפל בבעיה. הקפידו לקבל תשובה כזו שתגרום לכם להיות בטוחים שאיש האיטום פועל בראייה מערכתית (למשל רואה את פינוי הדודים והקולטים מהגג כחלק הכרחי לפני תחילת העבודה) ושהוא מבין את הגג שלכם היטב. איש מקצוע שלא רואה את מכלול האלמנטים שקשורים לאיטום הגג עלול להכניס אתכם ל״הרפתקאות״ מיותרות בהמשך העבודה.

שימוש בחומרים איכותיים

הדרך שלכם לוודא את הסעיף הזה פשוטה מאוד - שאלו את הקבלן האם החומרים בהם מתכוון לעשות שימוש הינם נושאי תו תקן ישראלי, ובמידה ולא קיבלתם תשובה משביעת רצון - דרשו לראות אסמכתאות לכך. איכות החומרים חשובה מאוד ועושה את ההבדל שבין איטום שמחזיק שנתיים לבין כזה שיהיה איתן למשך 5-10 שנים. חשוב שתכירו את העובדה שהתחום מלא בתחליפים ובחומרים לא תקניים, מהם יש להזהר ולהשמר.

שאלות מנחות לבדיקת בקיאות

מומלץ לשאול שאלות, גם כאלו שאנחנו יודעים את התשובה להן, ולו רק כדי לבדוק בקיאותו (וגם אמינותו) של קבלן האיטום איתו נרצה לעבוד. דרך מצוינת לקבל מידע היא לשאול האם יש הבדלים אקלימיים המצריכים ביצוע תהליך איטום שונה בין חלקים שונים של ארצנו, למשל - האם איטום גגות בחיפה יעשה בצורה שונה מזה שיתבצע באילת?

נסיון ומוניטין

קראו מעט באינטרנט על חברת האיטום שאתם בודקים, ודאו שאין תיעוד לחוויות שליליות של לקוחות איתם. חשוב לזכור כי בתחום הזה, הנסיון עושה את ההבדל וככל שאיש האיטום ראה מקרים רבים ומורכבים בחייו, כנראה שנפיק ממנו תועלת רבה יותר ונוכל להיות רגועים יותר שהגג שלנו בידיים טובות.

אחריות על העבודה

בשונה מתחומים אחרים, מקובל ונפוץ בענף האיטום לשאול לאיזה פרק זמן מתחייב בעל המקצוע למתן אחריות על העבודה ועל הגג. איש איטום שמכבד את עצמו לא יהסס להעניק אחריות אישית לכל עבודה שהוא מבצע. קבלן שנרתע מהשאלה ולא נותן תשובה ברורה הוא כזה שלא נרצה לעבוד מולו.

לסיכום, קחו את הטיפים, קבלו נוספים מידידים ומכרים - וזכרו, איש מקצוע איכותי וטוב הוא שקט ושלווה לשנים רבות, אנא הקדישו לבחירתו של קבלן האיטום את המשקל הראוי.

איטום

תגובות

מומלצים